رفتن به مطلب

بررسی تخصصی نوکيا 7610 : نخستين گوشی با مگاپيکسل


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

نوکيا 7610:

اين مدل نخستين تلفن نوکيا است که دارای دوربينی با وضوح مگا پيکسل می باشد . اين تلفن حافظه کافی و نرم افزارهای زيادی دارد.

 

7610_l.jpg

 

مزايا:

• دوربين مگا پيکسل

• طراحی عالی

• نرم افزارهای زياد

• کابلUSB

• کارت حافظه با ظرفيت زياد

• امکان استفاده از تم های گرافيکی

 

معايب:

• راديو ندارد

• پخش صدا بصورت مونو است

• GPRS کند عمل می کند

• کارت حافظه غير استاندارد است

 

طراحی :

نوکيا 7610 يک تلفن تقريبا بزرگ و سنگين است اما در مقايسه با ساير تلفن های هوشمند خيلی باريک بنظر می رسد . اين گوشی دارای دو رنگ قرمز و مشکی و سفيد و مشکی است .

 

ta3.jpg ta2.jpg ta1.jpg

 

7610 مستطيل شکل است و لبه های گردی دارد. صفحه نمايش ، صفحه کليد و پنجره کوچک در قاب پشت فرم يکسانی دارند . اگر کمی بيشتر به آن نگاه کنيد متوجه می شويد که شبيه تصويری با چند لايه است که روی يک آينه قرار دارد .

 

ta14.jpg ta13.jpg ta12.jpg

 

قاب ها قابل تعويض هستند اما استحکام خوبی ندارند . در صورت وجود يک سطح تخت و هموار ، تلفن را ميتوان از قسمت پايين روی آن قرار داد .

 

ta5.jpg ta4.jpg

 

بجز دکمه کوچک خاموش / روشن در بالای تلفن ، در کناره های آن هيچ دکمه ای وجود ندارد. با فشار دادن اين دکمه می توانيد پروفايل های زنگ راتغيير بدهيد . در پايين تلفن سوکتی برای شارژر و pop-port مشاهده می شود .

 

ta7.jpg ta6.jpg

سوکت pop-port

 

کابل USB برای ارتباط با PC نيز در بسته بندی قرار گرفته است . بلندگو در طرف چپ تلفن قرار گرفته و محلی برای بند چرمی نيز در گوشه آن در نظر گرفته شده است . باتری زير قاب پشت قرار گرفته و از نوع Li-Ion است که ظرفيت آن 900mAh می باشد و در مکالمه مداوم تا 180 دقيقه دوام می آورد .

 

ta11.jpg ta10.jpg

 

سيم کارت در محل استاندارد آن قرار می گيرد. و بنابراين در کنار آن محل کافی برای کارت حافظه وجود دارد. نوکيا 7610 دارای يک کارت 64MB است .

لینک به دیدگاه

صفحه کليد :

ساختار صفحه کليد مناسب است و کليد ها بصورت ماتريس مرتب شده اند و کمی حالت مارپيچ دارند . بزرگترين کليدها در پايين گوشه چپ قرار دارند که بطرف راست و بالا کوچکتر می شوند .

 

k3.jpg k2.jpg k1.jpg

 

کليد 3 نصف کليد 7 است . بدليل ترتيب کليدها بنظر می رسد که تايپ کردن با صفحه کليد دشوار است اما زمان زيادی نمی برد تا به آن عادت کنيد . افراد چپ دست بيشتر از افراد راست دست از صفحه کليد لذت ميبرند زيرا کليدهای عددی در سمت راست قرار گرفته اند . افراد راست دست بايد شست خود را کمی بيشتر خم کنند . استفاده از کليد حرکتی نيز آسان است .

 

k5.jpg k4.jpg

نور زمينه صفحه کليد

 

صفحه نمايش :

صفحه نمايش TFT فعال 65k رنگ را نشان می دهد و ساير ويژگی های آن مانند تلفن های قديمی تر سری 60 است .

 

saf3.jpg saf2.jpg saf1.jpg

 

ابعاد صفحه نمايش ٣٥x٤١ ميلی متر است و وضوح آن ١٧٦x٢٠٨پيکسل می باشد ، اما اگر کمی تلفن را کج کنيد تصوير تغيير می کند.

 

ساختار منو:

نوکيا 7610 در نسخه 7 سيمبين اجرا می شود و محيط آن توسط تم های گرافيکی تغيير می کند . تلفن دارای پنج تم گرافيکی است و تم های بيشتری را می توان از اينترنت دانلود کرد.

 

s6.gif s5.gif s4.gif

s9.gif s8.gif s7.gif

 

نوکيا فقط يک پيش زمينه دارد . در حالت Stand by دو عملکرد برای کليد های حرکتی وجود دارد . منوی اصلی بصورت ماتريسی از ٣x٣ آيتم است .

 

s3.gif s2.gif s1.gif

منوی اصلی

 

حرکت در منو امکان پذير است و با فشار دادن کليد های 9-1 مربوطه می توان 9 برنامه اوليه را سريعتر اجرا کرد . شما می توانيد برنامه ها را برحسب نياز خود مرتب کنيد و برنامه هايی را کمتر مورد استفاده قرار می گيرند در پوشه های پايين قرار دهيد . در اين مدل با استفاده از جهت بالای کليد حرکتی می توانيد در کل منو حرکت کنيد . نوکيا 7610 ،8MB حافظه داخلی دارد که بيشترين حافظه را در ميان تلفن های سيمبين سری 60 به خود اختصاص است . اين منوها و نرم افزارها را سريع اجرا می کند و کارت حافظه با نرم افزارهای نصب شده برآن از سرعت تلفن می کاهد . نوکيا برای اولين بار نرم افزار Setting Wizard را در مدل 7610 قرار داده است که اپراتور شبکه را پيدا می کند و در چند ثانيه تنظيمات را انجام می دهد.

 

s11.gif s10.gif

لینک به دیدگاه

تماس و دفتر چه تلفن:

نوکيا 7610 يک تلفن سه بانده است ( 900/1800/1900MHZ) کيفيت صوتی در حد متوسط است و دفترچه تلفن آن از حافظه مشترک استفاده ميکند . با فشار دادن کليد اصلی کنترل می توانيد به دفتر چه تلفن وارد شويد . با نوشتن حروف اوليه هر اسم می توان بطور سريع در دفترچه تلفن جستجو کرد و اگر موارد بيشتری را برای هر مخاطب ذخيره کرده ايد با استفاده از کليد های مکان نما نيز می توانيد نام مورد را جستجو کنيد .

 

d4.gif d3.gif d2.gif d1.gif

 

دفترچه تلفن با Outlook هماهنگ می شود و علاوه بر شماره تلفن ، آدرس پستی و Email ، امکان ذخيره کردن نظريات يا تاريخ تولد نيز وجود دارد .

 

d6.gif d5.gif

 

برای هر مخاطب می توان يک عکس تعيين کرد که بصورت يک آيکن در دفترچه تلفن ظاهر می شود . برای هر مخاطب يا برای گروه مخاطبين ميتوان زنگ خاصی را تعيين کرد که بصورت يک آيکن در دفترچه تلفن ظاهر می شو . برای هر مخاطب يا برای گروه مخاطبين ميتوان زنگ خاصی را تعيين نمود و تلفن به شما امکان ميدهد تا برای تفکيک کردن تماس های دريافتی در پروفايل زنگ از گروهها استفاده کنيد . گزينه های دفترچه تلفن همانند ساير مدل ها است . 7610 می تواند فايل های ٤٨ MID گانه را پخش کند و همچنين از فايل های AMR و MP3 بعنوان زنگ استفاده می کند .

 

d9.gif d8.gif d7.gif

 

دفترچه تلفن دارای سرويس Presence است که در ارتباط با پروفايل زنگ می باشد و طرف مقابل متوجه می شود که شما در جلسه هستيد و نمی توانيد پاسخ دهيد . همينطور شما نيز می توانيد از موقعيت شخصی که می خواهيد با او تماس بگيريد آگاه شويد . اين ويژگی در صورت پشتيبانی توسط اپراتور شبکه عمل ميکند.

 

d10.gif

تنظيمات سرويس Presence

 

پيام :

پيام رسانی همانند ساير گوشی ها است و فرهنگ لغت T9نيز طبق معمول ساير تلفن های هوشمند نوکيا وجود دارد .

 

p3.gif p2.gif p1.gif

 

مرورگر Email از انواع پيوست های مختلف پشتيبانی می کند . نرم افزار Instant Messenger نيز برای چت در تلفن نصب شده است که نيازمند پشتيبانی اپراتور شبکه می باشد.

 

p6.gif p5.gif p4.gif

 

موسيقی:

نوکيا 7610 از فايل های MP3 پشتيبانی می کند . نرم افزار Real player نيز با فرمت MP3 کار می کند و فايل های ذخيره شده در حافظه داخلی يا کارت حافظه را پخش می نمايد . از play List نيز پشتيبانی می شود . نرم افزار Audio Manager که در PC Suite وجود دارد برای ضبط صدا و ايجاد play List ، انتقال فايل از تلفن توسط بلوتوث ، کابل يا کارت خوان است . نرم افزار Real player فايل های MP3 را در کيفيت خيلی پايين پخش می کند . بلندگو فاقد باس است و نمی توان هدفون ها را به تلفن وصل کرد . با کمک برنامه هايی مانند Ultra MP3 می توان کيفيت صوتی ارتقاء داد.

 

m3.gif m2.gif m1.gif

لینک به دیدگاه

دوربين :

نوکيا 7610 دارای يک دوربين مگاپيکسل است . عکس ها روی صفحه نمايش بسيار خوب بنظر می رسند و برای مشاهده جزئيات عکس می توان آن را بزرگ کرد . شما می توانيد عکس ها را در حافظه داخلی تلفن يا روی کارت حافظه ذخيره کنيد. هر عکس حداقل 250kB است و حافظه داخلی می تواند حدود 25 عکس را در وضوح کامل ذخيره کند اما کارت حافظه تا 130 عکس را در خود جای ميدهد .

 

do6.jpg do2.jpg do1.jpg

 

چنين تصوير بزرگی می تواند توسط MMS ارسال شود ، بعد از وارد کردن عکس در پيام اندازه آن بطور اتوماتيک کوچکتر می شود . نرم افزار Kodak Mobile برای ذخيره کردن و به اشتراک گذاشتن عکس ها بکار می رود . برنامه چاپ برای چاپ کردن از موبايل طراحی شده است و شما می توانيد پيام ها ، مخاطبين دفترچه تلفن و عکس ها را چاپ کنيد . همچنين می توانيد تصوير کوچک ، بزرگ يا تعداد عکس های مورد نظر برای چاپ در هر صفحه را انتخاب نماييد . امکان چاپ کردن مستقيم از چاپگر توسط بلوتوث وجود دارد و می توانيد فايل را روی کارت حافظه ذخيره کنيد و بعد از کارت روی چاپگر استفاده نماييد.

 

do7.gif

 

نوکيا 7610 از 10 ثانيه تا 10 دقيقه فيلمبرداری می کند و شما می توانيد از دو وضوح 128x٩٦ يا 176x١٤٤ پيکسل يکی را انتخاب کنيد . فيلم های ضبط شده در فرمت 3GP ذخيره می شوند و شما با استفاده از نرم افزار MultiMedia می توانيد آنها را روی pc مشاهده کنيد ، اين نرم افزار در PC Suite وجود دارد . در طول فيلمبرداری می توانيد از زوم 4x استفاده کنيد .

 

d04.gif do3.gif

زوم 4x

 

با استفاده از نرم افزار Real player می توانيد فيلم را روی تلفن پخش کنيد. اين نرم افزار از فرمت های AAC,AMR, MP3, MP4, 3GP و Real Media پشتيبانی می کند . دو برنامه برای ويرايش فيلم نيز در تلفن وجود دارد . ويرايشگر فيلم صدا را حذف کند ، تراک صوتی اضافه کند يا نظريات شما را ضبط نمايد . همچنين به شما امکان ميدهد که قسمت هايی از فيلم را جدا کرده و حذف کنيد.

 

do4.gif

نرم افزار Real player

 

Movie Director (برنامه ای برای ساخت برنامه های چند رسانه ای و انيميشن) می تواند يک فيلم ثابت و خسته کننده را به کليپ جذاب و متحرک تبديل کند . بعد از انتخاب موارد مورد نظر ، تلفن تغييرات شما را پردازش می کند و در کمتر از يک دقيقه يک فيلم حرفه ای در اختيار شما قرار می دهد . عکس ها ، فيلم ها و صداها در گالری ذخيره می شوند . گرافيک در نمونه های کوچک نشان داده می شود که امکان بزرگ کردن آنها وجود دارد . امکان ارسال عکس توسط بلوتوث از گالری به PC يا تلفن ديگر فراهم شده است.

 

do5.gif

Movie director

 

ساير امکانات:

آلارم تکرار ندارد و در نرم افزار ساعت در پوشه Extras قرار گرفته است .

 

sai1.gif

آلارم

 

تقويم دارای تصوير روز ، هفته و ماه است. اما در تصوير ماه و هفته ، رويداد را در کادر کوچکی نشان ميدهد . سه نوع آيتم مختلف در تقويم مشاهده می شود که شامل : جلسه ، يادداشت و سالروز است . شما می توانيد جزئيات مختلفی را برای هر يک از آنها تعيين کنيد .

 

sai3.gif sai3.gif sai2.gif

تصوير ماه ، هفته و روز در تقويم

 

رويدادها تکرار می شوند و امکان اضافه کردن يادآوری به آنها نيز وجود دارد .

 

sai5.gif

انواع رويداد

 

همچنين می توان تقويم را با outlook هماهنگ کرد اما ديگر نمی توان يادداشت های متنی را به رويدادهای وارد شده در تلفن اضافه نمود. هماهنگی شامل نرم افزارهای کار و يادداشت نيز می باشد.

 

sai9.gif sai8.gif sai7.gif sai6.gif

کار و يادداشت

 

ماشين حساب، مبدل ارز و واحد و Wallet ( محلی برای ذخيره کردن رمز ) نيز وجود دارد .

 

sai12.gif sai11.gif sai10.gif

 

ضبط صوت تا يک دقيقه ضبط می کند و شما می توانيد به آن گوش بدهيد يا آن را از طريق بلوتوث ، Email و MMS ارسال کنيد. File Manager بسيار ساده است و فايل های سيستم را نشان نمی دهد .نوکيا 7610 فقط از GPRS کلاس 6 پشتيبانی می کند . مرورگر اينترنتی Opera روی کارت حافظه نصب شده است و کارايی خوبی دارد ، اما با اينحال کمی کند است و اغلب صفحات را به اشتباه نشان ميدهد .

 

sai15.gif sai14.gif sai13.gif

 

نرم افزار Eurosport نيز در منو نصب شده است که يک مرورگر اينترنتی خاص است و خبرهای ورزشی را از سرور Eurosport به تلفن می آورد . اين تلفن توسط بلوتوث يا کابل USB به کامپيوتر وصل می شود .

 

sai16.gif

 

بسته بندی استاندارد شامل موارد زير می باشد :

• گوشی نوکيا 7610

• کارت حافظه (MMS) 64MB

• آداپتر برای MMS

• باتری برای MMS

• باتری li- ion (BL-5c)

• شارژر مسافرتی (ACP-12)

• کابل USB

• بند مچ

• Rom

• CD

• کتابچه راهنمای کاربر

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...