رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

q5djpupmxchk0n3jw4qs.jpg

 

زلزله و سونامی چند سال قبل در ژاپن ويرانی های زيادی را به بار آورد. اما به محض فرو کش کردن بحران، ساخت و ساز دوباره در ژاپن شروع شد. و این بار با تدابير امنیتی بيشتری، تا در صورت وقوع حادثه ای مشابه خسارت ها به حداقل ممکن برسد. اما شما هر چقدر هم خانه تان را محکم بسازید باز هم در مقابل زلزله های بسیار شدید ممکن است مقاومت لازم را در اختیار نداشته باشید.

نظرتان چیست هنگام زلزله خانه شما روی یک بالشتک هوا قرار بگیرد تا ضربه های زلزله به آن منتقل نشود؟ یک شرکت ساختمانی به نام Air Danshin System با ارائه یک ايده تصمیم دارد خانه ها را در زمان زلزله از لرزش های پی در پی حفاظت کند. در این ايده قرار است به محض وقوع اولين لرزه، در کمتر از یک ثانيه، يک سنسور فعال شود. با فعال شدن اين سنسور يک کمپرسور بزرگ هوا راه اندازی می شود و هوا را با سرعت به داخل کيسه بزرگی که در فونداسیون خانه جاسازی شده می دمد. دقيقا چیزی شبيه به اير بگ(کیسه های هوا) در داخل خودرو که سرنشين را در برابر ضربه حفاظت می کند.

با پر شدن آن از هوا، خانه بر روی يک کیسه هوای 3 سانتيمتری معلق شده و از تخريب و لرزش های پی در پی دیگر حفاظت می شود. به محض آنکه زلزله تمام شد، می توان به کمک یک شير یا سوپاپ که در داخل منزل تعبیه شده هوا را از کيسه خارج کرد و خانه را به وضعیت قبلی خود باز گرداند. فعلا این سيستم در 88 منزل در مناطق مختلف ژاپن راه اندازی شده و قرار است از اين ایده در طراحی ساختمان های بزرگ دولتی در ابعاد و طبقات مختلف نيز استفاده شود. در ادامه می توانید تصاویری از طریقه ی عملکرد این سیستم را مشاهده نمائید.

 

منبع نوشتار:arthut.co

 

17ija9yl69423uhcths0.jpg

 

hpy1wspy4rfj39qqske.jpg

 

sgcvdlqvvm3sttpmwqs.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...