رفتن به مطلب

شهر 14 ساعته ، نمونه یک شهر پایدار


ارسال های توصیه شده

فناوري اطلاعات، انقلابي است كه از زمان اختراع تلفن، راديو، تلويزيون، رايانه و اينترنت به وقوع پيوسته و هم اكنون با توسعه محصولات جديد به سرعت رو به گسترش است. هر نسلي با فناوري هاي اطلاعات و ارتباطاتِ دوره خود سازگار شده و با كمك آن ها زندگي يا كار مي كند. فناوري هاي جديد تنها در عرض چند ماه ظهور يافته و به كار گرفته مي شوند در حالي كه زيرساخت ها و سيستم هاي شهري براي سازگاري با اين تغييرات اساسي به زمان بيشتري نياز دارند.

بحران كنوني تغييرات آب و هوايي از استفاده نادرست منابع زميني ناشي مي شود. ناگزير براي رهايي از اين بحران بايد با كمترين امكانات به دنبال راه هاي جديد باشيم. براي شروع، هيچ جا بهتر از شهرها نيست، جايي كه نظام هاي ميراثي برگرفته از عصر صنعتي و طرز تفكرات، منجر به استفاده درست از منابع شده اند. برنامه ريزان و دولتمردان به اين امر واقف هستند كه افزودن زيرساخت هاي بيشتر، بسيار هزينه بر بوده و بجاي بهبود شرايط موجود، ميزان تقاضا را افزايش خواهد داد.

در حال حاضر، اقدامات متعددي براي استفاده مطلوب از سيستم هاي موجود صورت مي گيرد. با اين حال در عصر صنعتي و عصر فناوري كه دانش يك ابزار قدرتمند محسوب مي شود، نوع متفاوتي از انطباق شرايط جسمي و روحي افراد توسط سازمان هاي دانش محور و جديد مورد نياز است. با توجه به اين امر، افزايش بازدهي شهرها با حذف الگوي كاري 9 صبح تا 5 بعد از ظهر و ايجاد يك شهر 14 ساعته امكان پذير خواهد بود.

 

دانلود مقاله

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...