رفتن به مطلب

بررسی تخصصی سونی اريکسون k300: تفريح و سرگرمی


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

سونی اريکسونk300:

سونی اريکسون k300 يک تلفن عالی با قيمت مناسب است که دارای دوربين داخلی ، عملکردهای جالب بسيار و نرم افزارهای سريع جاوا است .

 

K300_l.jpg

 

مزايا :

• دوربين داخلی

• زنگ mp3 يا پلی فونی 40 گانه

• Email client

• نرم افزار سريع جاوا با پشتيبانی سه بعدی

• منوی گرافيکی

 

معايب:

• صفحه نمايش انفعالی

• ظرفيت کم دفترچه تلفن

• تکرار رويداد در تقويم وجود ندارد

• GPRS کلاس 8

 

طراحی :

اينتلفن دارای دو رنگ نقره ای و سرمه ای – نقره ای است و در نگاه اول خيلی مقاوم بنظر می رسد . صفحه نمايش حاشيه های عريضی دارد که در نسخه سرمه ای– نقره ای بيشتر به چشم می خورد .

 

k1.jpgk2.jpgk3.jpgk4.jpg

 

صفحه کليد تقريبا نيمی از قاب جلو را اشغال می کند. ابعاد تلفن 10x46x21 ميلیمترو وزن آن 85 گرم است که در گروه تلفن های کوچک و سبک قرار می گيرد. طبق معمول ، آنتن داخلی است فقط دکمه ميانبر دوربين در طرف چپ تلفن قرار گرفته است . کليد روشن / خاموش و پورت مادون قرمز در بالای تلفن مشاهده می شود .ديود وضعيت زير پورت مادون قرمز قرار دارد . رابط سيستم در پايين تلفن وجود دارد .

 

k5.jpgk6.jpgk7.jpg

 

پوشش پلاستيکی باتری کل قاب پشت تلفن را در برگرفته است و شامل يک آينه برآمدهکوچک است که با استفاده از دوربين داخلی برای ايجاد خود نگاره بکار می رود. نزديک آن لنز دوربين قرار گرفته است .

 

k8.jpgk9.jpgk10.jpgk11.jpg

 

باتری موجود در تلفن از نوع Li-polymer با توان 700mAh است که در زمان

٣٠٠ stand-by ساعت و در مکالمه مداوم حداکثر 420 دقيقه دوام می آورد. شارژکردن کامل باتری 2 ساعت طول ميکشد.

 

k12.jpgk13.jpg

لینک به دیدگاه

صفحه کليد :

توزيع کليد ها همانند صفحه کليد ساير مدل های سونی اريکسون است . يک جفت soft key زير حاشيه بالايی صفحه نمايش وجود دارد ،

که عملکردهای اصلی کنترل تلفن برعهده آنها است. نقش آنها در طول کار باتلفن تغيير می کند و نقش فعلی در نوار وضعيت در پايين صفحه نمايش نشان داده می شود .

 

ta1.jpgta2.jpgta3.jpgta4.jpg

 

تلفن دارای يک کليد پنج جهتی است که کار با آن ساده و آسان می باشد . کليد c ودکمه ای برای برگشت به سطح قبلی منو دردوطرف آن وجوددارد . دکمه ای برای فعال کردن مرورگر WAP در نظر گرفته شده است که امکان تغيير عملکرد آن درتلفن وجود دارد. کليد ها بقدر کافی بزرگ هستند و به راحتی می توان با آنها تايپ کرد . فاصله بين کليد ها در حد کافی است.

 

ta5.jpgta6.jpgta7.jpgta8.jpg

 

صفحه نمايش:

صفحه نمايش K300 دارای ابعاد 29x29 ميلی متر و وضوح 128x128 پيکسل است واز 65k رنگ پشتيبانی می کند . تصوير صفحه نمايش کيفيت خوبی دارد . صفحه نمايش در تاريکی بخوبی خوانده می شود اما امکان خواندن آن در زير نورمستقيم خورشيد وجود ندارد. نور زمينه تقريبا يکنواخت است.

 

saf1.jpgsaf2.jpg

 

ساختار منو:

محيط گرافيکی در موبايل های سونی اريکسون بسيار عالی است . منوی اصلی شامل يک ماتريس از 9 آيکن است .

 

m1.jpgm2.jpg

منوی اصلی

 

هر آيکن پس از انتخاب به طرز جالبی متحرک می شود و سپس در يک حباب بيضی شکل قرار می گيرد. برای سوئيچ از حالت stand-by به منو بايد قسمت مرکزی کليد حرکتی را فشار بدهيد. خوشبختانه کليد حرکتی k300 مانند مدل k500 حساس نيست.

 

m3.jpgm4.jpgm5.jpg

 

شکی نيست که به راحتی می توانيد عملکردهای تلفن را کنترل کنيد . گزينه ای برای استفاده از تم های گرافيکی شخصی وجود دارد . شما می توانيد آنها را روی کامپيوتر ايجاد کنيد.يا از طريق مرورگر WAP مستقيما از اينترنت دانلود نماييد.

 

m6.jpgm7.jpgm8.jpg

m9.jpgm10.jpg

تم های گرافيکی مختلف

لینک به دیدگاه

تماس ودفترچه تلفن:

بلندگوی تلفن بقدر کافی بلند است و هندس فری داخلی نيز کيفيت خوبی دارد . با حرکت دادن کليد حرکتی به دو طرف می توانيد ميزان صدا را در طول تماس تغييربدهيد. دفترچه تلفن داخلی سونی اريکسون K300 حداکثر 510 شماره تلفن را درخود جای می دهد . اگر برای هر مخاطب 5 شماره تلفن تعيين کنيد ، تلفن فقط 100 مخاطب را ذخيره می کند . حافظه داخلی تلفن 12MBاست و برای هرآيتم ميتوان 18 مورد تعيين کرد . امکان جستجو در دفترچه تلفن با بيش از يک حرف اول وجود داد . امکان مشاهده همزمان موارد ذخيره شده در حافظه تلفن و سيمکارت وجود ندارد .

 

d1.jpgd2.jpgd3.jpg

 

بافشار دادن جهت پايين کليد حرکتی به دفترچه تلفن می رويد. هر پروفايل دارای ويژگی فيلتر تماس است . برای ارسال SMS گروهی نيز می توان از فيلتر ها استفاده کرد. تلفن دارای گزينه ای است که مخاطبين را براساس اسم کوچک واسم فاميل تفکيک می کند . برای هر مخاطب می توان يک عکس يا تصوير تعيينکرد که در زمان دريافت تماس روی صفحه نمايش ظاهر می شود . از پلی فونيک 40 گانه و MP3 برای زنگ استفاده می شود و با فشاردادن کليد # می توان صدایزنگ را کم کرد . اگر در حالت stand-by اين کليد رافشار داده و نگه داريد و می توانيد حالت بيصدا را فعال يا غير فعال کنيد .با استفاده از نرم افزار musicDJ می توانيد ملودی های شخصی ايجاد کنيد.

 

d4.jpgd5.jpgd6.jpg

 

پيام:

سونی اريکسون k300 برای نوشتن پيام مناسب است و به راحتی از عهده SMS وMMS بر می آيد. محيط گرافيکی ويرايشگر بسيار جالب است و دو روش برای نوشتنپيام وجود دارد: استفاده از فرهنگ لغت T9يا سيستم استاندارد تايپ . تلفندر زمان نوشتن SMS فقط چهار خط را نشان ميدهد . اندازه فونت بقدر کافی بزرگ است و برای خواندن پيام های دريافتی 5 خط نشان داده می شود . حافظه داخلی تلفن حداکثر 100 پيام متنی را ذخيره می کند . گزينه های جالبی وجوددارد که شامل : گزينه پاسخ و حذف ، مشاهده پيام های ارسالی و گزينه ای استکه ليست اتوماتيک چهار تماس اخير به آدرس پيام انتخابی ارسال می شود .

 

p1.jpgp2.jpgp3.jpg

 

پيامهای دريافتی در حافظه داخلی تلفن ذخيره می شوند و از سيم کارت بصورتآرشيوی استفاده می شود که پيام ها بطور دستی در آن کپی می شوند . حافظه داخلی برای پيام های چند رسانه ای با بقيه داده ها مشترک است . سونی اريکسون k300 در وارد کردن عکس ، تصوير يا آهنگ به پيام بسيار سريع عمل میکند اما در بازکردن پيام با چند عکس پيوست شده نسبتا کند است. Emailclient از پروتکل های IMAP,POP3 پشتيبانی می کند اما با اين حال نمی توانداز ارتباطات مطمئن استفاده کند . نرم افزار email client با پيوست های email کار می کند و به راحتی هر نوع فايل گرفته شده از حافظه داخلی تلفن را به آن پيوست های متنی را باز نمی کند . ظرفيت پيام های email حداکثر1000 کاراکتر است.

 

p4.jpgp5.jpg

لینک به دیدگاه

دوربين:

حداکث اندازه عکس 640x480 پيکسل است . تلفن می تواند در وضوح مگا پيکسل هم عکس بگيرد و با دستکاری نرم افزاری به وضوح مطلوب 1280x960پيکسل برسد، اما جزئيات در چنين تصويری غير قابل مشاهده است . بهرحال ، عکسهايی که با وضوح استاندارد VGA گرفته می شود بسيار خوب است .

 

do1.jpgdo2.jpgdo3.jpg

 

دوسطح کيفيت نيز برای عکس ها وجود دارد . ذخيره کردن عکس در وضوح 640x480 پيکسل سه ثانيه و ذخيره کردن يک عکس در فرمت مگا پيکسل هشت ثانيه طول ميکشد . بااستفاده از جلوه های ويژه داخلی می توانيد عکس های سياه – سفيد ، وارونه ويا عکس هايی با سايه رنگ قرمز – قهوه ای بگيريد . عکس ها را ميتوان باانواع کادر های مختلف تزئين کرد . تلفن دارای زوم ديجيتال 4x است و میتواند با کيفيت متوسط فيلمبرداری کند.

 

ساير امکانات:

سونی اريکسون k300 علاوه بر تقويم دارای سازمان دهنده رويداد ، دفترچه يادداشت، آلارم ،تايمر شمارش معکوس ، کرنومترو ماشين حساب است . رويدادهای قرارگرفته در تقويم تکرار نمی شوند . و می توانند برای يک دوره زمانی نامحدود ذخيره شوند. کارها را ميتوان برای روزهای جداگانه تعيين کردوکارهايی که انجام شده اند را با تغيير در علامت ، مشخص کرد. دفترچه يادداشت از ويرايشگر sms برای ايجاد پيام های خود استفاده می کند و اين پيام ها درحافظه داخلی تلفن ذخيره می شوند.

 

sai4.jpgsai5.jpgsai6.jpg

 

دوآلارم وجود دارد که يکی از آنها معمولی وديگری دارای تکرار است. اين دوآلارم از يک ملودی استفاده می کنند . سرعت اين تلفن در اجرای نرم افزارهای جاوا فوق العاده است و بعلاوه نرم افزار در k300 با تکنولوژی سه بعدی همراه است يعنی ايجاد بازی های سه بعدی و فرآيند اجرای آنها را تسريع می کند . اين تلفن دارای دو بازی از پيش نصب شده است .

 

sai7.jpgsai8.jpg

 

انتقال داده از طريق GPRS کلاس 8 صورت می گيرد. . اگر از مرورگر WAP تلفن استفادهکنيد يا از آن بعنوان مودم برای ارتباط از کامپيوتر به اينترنت استفاده نماييد کاهش سرعت بسيار محسوس است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...