رفتن به مطلب

زندگینامه و بیوگرافی مشاهیر و چهره های ماندگار مهندسی شیمی


mim-shimi

ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

1433.jpg

1433_2.jpg

خلاصه : مرتضی سهرابی درسال 1324در تهرا متولد شد. و پس از گذراندن تحصیلات مقدماتی و اخذ دیپلم در تهران، اخذ کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی شیمی از دانشگاه تهران، عازم انگلستان شد. وی در سال 1973.م با مدرک دکتری مهندسی شیمی به ایران بازگشت و عضو هئیت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر شد. وی در سال 1363 به مقام استادی رسید و در 1372ااستاد نمونه دانشگاههای ایران و درسال 1380 چهره ماندگار در عرصه شیمی شد.

گروه : فنی و مهندسی

رشته : مهندسی شیمی

تحصیلات رسمی و حرفه ای : مرتضی سهرابی پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی و دبیرستان تا اخذ دیپلم درتهران، وارد دانشکده فنی دانشگاه تهران شد(1343ه.ش) و دوره های کارشناسی وکارشناسی ارشد را در رشته مهندسی شیمی گذراند سپس عازم انگلستان شد و در 1973.م با دکتری از همان رشته به ایران بازگشت.

خاطرات و وقایع تحصیل : اقامت و تحصیل مرتضی سهرابی در دانشگاههای انگلستان بین سالهای 1968.م تا 1973 .م از وقایع مهم زندگی علمی وی بوده است.

فعالیتهای ضمن تحصیل : مرتضی سهرابی درکنار تحصیل در انگلستان در رشته مهندسی شیمی، به مطالعه‌آثار تخصصی در همان زمینه پرداخت و نیز تحقیقاتی را در این زمینه در مجلات بین المللی معبتر به چاپ رسانید.

وقایع میانسالی : مرتضی سهرابی پس از فراغت از تحصیل و بازگشت از انگلستان، عضو هئیت علمی دانشگاه صنعتی امیر کبیر شد. وی در سالهای 1356 و 1363 به مدارج دانشیاری و استادی رسید و در 1372به عنوان استاد نمونه دانشگاههای ایران و در سال 1380چهره ماندگار در عرصه مهندسی شیمی مورد تشویق قرار گرفت.

مشاغل و سمتهای مورد تصدی : مرتضی سهرابی پس از بازگشت از انگلستان عضو هئیت علمی دانشگاه امیر کبیر شد. وی در سال 1356 دانشیار، و در سال 1363استاد شد. او عضو بسیاری مجامع علمی کشور از جمله پیوسته فرهنگستان علوم و هئیت تحریریه بسیاری از مجلات معتبر در رشته مهندسی شیمی است.

فعالیتهای آموزشی : مرتضی سهرابی پس از بازگشت از انگلستان عضو هئیت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر شد. وی در سالهای 1356و 1363 به مرتبه های دانشیاری و استادی رسید. وی در سال 1372به عنوان استاد نمونه دانشگاههای ایران معرفی و انتخاب شد.

سایر فعالیتها و برنامه های روزمره : مرتضی سهرابی در کنار تدریس، به مطالعه و تحقیق و تدوین آثاری درباره مهندسی شیمی از جمله طراحی راکتورهای شیمیایی، ترمودینامیک و صنایع غذایی می پردازد.

آرا و گرایشهای خاص : مرتضی سهرابی به بحث های مربوط به راکتورهای شیمیایی، ترمودینامیک ( انتقال حرارت) و انتقال جرم و صنایع غذایی درزمینه مهندسی شیمی علاقمند است و در این زمینه تالیفاتی دارد.

جوائز و نشانها : مرتضی سهرابی در سال 1372به عنوان استاد نمونه دانشگاههای کشور ودر سال 1380 به عنوان چهره ماندگار در عرصه مهندسی شیمی در اولین همایش چهره ماندگار برگزیده و معرفی شد.

چگونگی عرضه آثار : از مرتضی سهرابی مقالات متعدد علمی در زمینه مهندسی شیمی به چاپ رسیده است .

 

آثار : &nbsp1 آشنایی با ترمودینامیک مهندسی شیمی &nbsp2 اصول بنیانی درمهندسی شیمی &nbsp3 انتقال جرم &nbsp4 تکنولوژی فرآورش غذا &nbsp5 زیست شناسی برای مهندسان شیمی &nbsp6 طراحی راکتورهای شیمیایی

لینک به دیدگاه

1442.jpg

 

 

خلاصه : طاهر کاغذچی درسال 1325ه.ش درتهران زاده شد. وی پس از گذراندن تحصیلات اولیه تا اخذ دیپلم درسال1342، وارد دانشکده فنی دانشگاه تهران شد. وی پس از اخذ فوق لیسانس در رشته مهندسی شیمی درسال1348 به انگلستان رفت و پس از اخذ فوق لیسانس و دکتری از دانشگاه برادفورد به ایران بازگشت(1351ه.ش) و عضو هئیت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر شد .وی عضو پیوسته گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و انجمن نفت ایران و انجمن شیمی دانان آمریکاACS می باشد

گروه : فنی و مهندسی

رشته : مهندسی شیمی

تحصیلات رسمی و حرفه ای : طاهره کاغذچی پس از گذراندن تحصیلات اولیه تا اخذ دیپلم درسال1343 در تهران، و اخذ مدرک لیسانس مهندسی شیمی از دانشگاه تهران،عازم انگلستان شد و در سال 1351 با مدرک دکتری از دانشگاه برادفورد بازگشت.

خاطرات و وقایع تحصیل : سفر و اقامت استاد طاهره کاغذچی انگلستان از وقایع مهم زندگی علمی ایشان به شمار می رود.

فعالیتهای ضمن تحصیل : طاهره کاغذچی در حین تحصیل به مطالعه آثار تخصصی درزمینه مهندسی شیمی و پالایش مشغول بوده است.

وقایع میانسالی : طاهره کاغذچی پس از اخذ مدرک دکتری و بازگشت به ایران به عنوان عضو هئیت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گروه مهندسی شیمی مشغول به کار شد. (1351) وی از آن پس علاوه بر تدریس در دانشگاه تهران، با هنر کرمان ، علم وصنعت نفت اهواز عضو بسیاری از شوراها و مجامع علمی و تحقیقاتی مربوط به تخصصی اوست.

مشاغل و سمتهای مورد تصدی : عضو هئیت علمی دانشگاه صنعتی امیر کبیر از سال 1351 - استاد مدعو دردانشکده فنی دانشگاه تهران - استاد مدعو دردانشکده فنی دانشگاه باهنر کرمان - استاد مدعو دردانشکده فنی دانشگاه علم وصنعت ایران - استاد مدعو دردانشکده فنی دانشگاه صنعت نفت ایران - استاد مدعو دردانشکده فنی دانشگاه صنعت نفت اهواز - عضو وابسته فرهنگستان علوم ایران - عضو انجمن نفت ایران - عضو انجمن شیمی دانان آمریکا

فعالیتهای آموزشی : طاهره کاغذچی علاوه بر هئیت علمی گروه مهندسی شیمی در دانشگاه امیرکبیر، به عنوان استاد مدعو در دانشگاههای تهران، باهنر کرمان، علم وصنعت تهران و صنعت نفت اهواز تدریس کرده است.

سایر فعالیتها و برنامه های روزمره : تحقیق، تالیف و ترجمه آثار تخصصی مربوط به رشته مهندسی شیمی از امور مورد علاقه طاهره کاغذچی می باشد

لینک به دیدگاه
  • 4 ماه بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...