رفتن به مطلب

راهنمای ایستگاه های سیستم اتوبوسرانی


ارسال های توصیه شده

راهنمای ایستگاه های سیستم اتوبوسرانی توسط معاونت عمرانی دفتر حمل و نقل و دبیرخانه شوراي عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در زمستان 1386 تهیه شده که فایل pdf اون در 14 صفحه از پیوست قابل دانلود هستش.

 

مقدمه

رشد و توسعه شهرها در سا ل هاي اخير و به تبع آن افزايش جمعيت شهرها، مشكلات عديد ه اي را براي ساكنان بوجود آورده است كه از آن جمله، معضلات بوجود آمده در حمل و نقل مي باشد. حمل و نقل و جابه جايي انسان و كالا فعاليتي مهم براي هر جامعه انساني به شمار مي آيد و تأثيرات عمده اي بر روي الگوهاي زندگي و تعاملات اجتماعي مردم خواهد داشت.

حمل و نقل كالا و مسافر هر يك به نو به خود به زير بخش هايي تقسيم مي شوند. حمل و نقل درون شهري ، به دو بخش همگاني و شخصي تقسيم م ي گردد. براي افزايش سهم حمل و نقل همگاني از سفرهاي درون شهري، لازم است تا اقداماتي جهت بهبود و توسعه سيستم هاي همگاني در دو زمينه كمي و كيفي انجام گيرد . از اين جمله در زمينه كمي به گسترش زيرساختها، پوشش، امكانات سيستم اتوبوسراني و ناوگان م يتوان اشاره نمود.

ايستگاه هاي سيستم اتوبوسراني يكي از اجزاي مهم اين سيستم به شمار مي آيد و لازم است ايستگا ه ها در محل هايي تعبيه شوند كه باعث افزايش پوشش اين سيستم در مناطق مختلف شهر شوند . در كنار اين مسأله ، احداث بي رويه ايستگاه هاي اتوبوس موجب بالا رفتن تعداد دفعات توقف وسيله و در نتيجه باعث افزايش زمان سفر و كاهش سرعت اين سيستم در معابر شهري م ي گردد. لذا لازم است ايستگا ه هاي سيستم اتوبوسراني بر اساس چگونگي توزيع جمعيت و تنوع كاربري ها در مناطق مختلف شهري، طوري مكا ن يابي گردند كه علاوه بر افزايش دسترسي كاربران به اين سيستم، زمان سفر را نيز كاهش دهند . طراحي ايستگاه هاي اتوبوس به صورت استاندارد ، از جمله موارد مهمي هستند كه باعث پهلوگيري مناسب اتوبوس در ايستگاه ها، كاهش زمان پياده و سوا ر شدن كاربران و تأثير منفي كمتر اين سيستم بر تردد ساير وسايل نقليه مي شود. همچنين استفاده از تجهيزات مناسب در ايستگاه ها به منظور استفاده كاربران باعث افزايش راحتي و در نتيجه افزايش تقاضاي استفاده از اين سيستم در سفرهاي درون شهري مي گردد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...