رفتن به مطلب

بررسی تخصصی سونی اریکسون k700: فاتح


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

سونی اريکسون k700:

سونی اريکسون k700 يک موبايل درجه يک است و تا حدودی ميتوان گفت که از سونی اريکسون T63 الگو گرفته است و ويژگی ها و عملکردهای جديدی دارد . نسخه c مدل k700 بطور خاص برای چين طراحی شده است و دارای نمادهای مختلف در کليد ها ، فرهنگ لغت متفاوت برای پيام و حافظه کمتر است که بدليل پشتيبانی از زبان چينی می باشد .

 

K700_l.jpg

 

مزايا:

• امکانات ارتباطی

• حافظه کافی

• راديو

• ساختار مقاوم

• صفحه نمايش عالی

 

معايب:

• ظرفيت کم دفترچه تلفن

• مفيد نبودن حافظه

• نداشتن کارت حافظه

 

طراحی :

ابعاد سونی اريکسون k700 ، ٩٩x٤٦x١٩ ميلی متر و وزن آن 93 گرم است که آن را در رده تلفن های کوچک و سبک قرار می دهد . اين تلفن قاب های قابل تعويض ندارد و به همين دليل مقاوم بنظر می رسد . تنها قسمت قابل جابجايی ، پوشش باتری در قاب پشت است .

 

ta3.jpg ta2.jpg ta1.jpg

 

قسمت های مختلف از پلاستيک نقره ای مات تشکيل شده اند و فقط قسمت ميانی به رنگ مشکی است ، بنابراين بجز سطح صفحه نمايش هيچ اثر انگشتی روی تلفن باقی نمی ماند . اگر از جلو به تلفن نگاه کنيد مانند يک مستطيل با لبه های گرد بنظر می رسد اما از کنار به شکل ذوزنقه است . بلند گو در لبه فوقانی قاب جلو و برچسب Quickshare در قسمت پايين تلفن وجود دارد .

 

ta6.jpg ta5.jpg ta4.jpg

 

کليد ولوم در طرف چپ تلفن قرار دارد که در حالت دوربين برای تنظيم نوردهی بکار می رود . در زمان دريافت تماس نيز برای خاموش کردن زنگ و رد تماس می توانيد از آن استفاده کنيد . اگر اين دکمه را در حالت Stand by فشار بدهيد اطلاعات تلفن نشان داده می شود . با فشار دادن دکمه گرد در طرف چپ تلفن ، دوربين ديجيتال فعال می شود و بعد از آن دکمه بعنوان پخش ديافراگم عمل می کند .

 

ta16.jpg

 

در طرف راست تلفن دکمه کوچکی وجود دارد که مرورگر WAP را فعال می کند . فقط کليد اصلی خاموش و روشن در قسمت بالای تلفن وجود دارد.پورت مادون قرمز جايی در نوار مشکی براق پنهان شده است .

 

ta13.jpg ta12.jpg

 

LED وجود ندارد تا وضعيت های مختلف را گزارش کند و بنابراين اطلاعات تماس های ناموفق يا پيام های دريافتی را فقط روی صفحه نمايش مشاهده می کنيد . آيکن مربوط به اين رويداد ها درست کنار ساعت ديجيتال نشان داده می شود . در قسمت پايين تلفن ، پورت داده و سوکت شارژر قرار دارد که توسط يک درپوش لاستيکی کوچک که قابل جابجايی است محافظت می شود . زير پوشش باتری محلی برای بند گردنی در نظر گرفته شده است .

 

ta15.jpg ta14.jpg

 

لنز دوربين در قاب پشت تلفن قرار دارد که آينه کوچکی برای ايجاد خود نگاره ، يک ديود نوری برای روشن کردن صحنه ، رابط آنتن بيرونی و آيفون نيز در اين قسمت مشاهده می شود .

 

ta11.jpg ta10.jpg ta9.jpg

 

پوشش باتری فلزی بنظر می رسد اما در واقع پلاستيکی است و آرم سونی اريکسون در قسمت پايين آن وجود دارد . باتری تلفن از نوع Li- Ion با ظرفيت 700mAh است . محل کوچکی در بالای سيم کارت قرار دارد که برای کارت حافظه است . باتری در حالت Standby حداکثر 300 ساعت و در استفاده معمولی تا 300 دقيقه دوام می آود . شارژر کردن کامل باتری يک ساعت و نيم طول ميکشد.

 

ta8.jpg ta7.jpg

لینک به دیدگاه

صفحه نمايش :

صفحه نمايش k700 فعال است و 65k رنگ را نشان ميدهد . بيشتر پيکسل ها در عرض صفحه نمايش مشاهده می شود . ابعاد صفحه نمايش 29x٣٦ ميلی متر و وضوح آن 176x٢٢٠ پيکسل است . کيفيت تصوير روی صفحه نمايش بسيار خوب است . امکان تنظيم روشنايی يا تفاوت رنگ وجود ندارد و فقط می توانيد نوع روشنايی را انتخاب کنيد . خاموش ، روشن ، اتوماتيک ( محافظ صفحه از پيش تعيين شده بعد از مدتی ظاهر می شود) يا حالت ECO (صفحه نمايش بعد از مدتی خاموش می شود ) .

 

saf3.jpg saf2.jpg saf1.jpg

 

در زمان خاموش بودن صفحه نمايش يا فعال بودن محافظ صفحه ، تلفن به فرمان های کليد حرکتی پاسخ نمی دهد . برای برگرداندن تنظيمات بايد کليد ديگری را فشار بدهيد . تلفن ابتدا يک محافظ صفحه تنظيم شده را نشان ميدهد که می تواند انيميشن هم باشد و کمی بعد از آن ساعت ديجيتال ظاهر می شود.

 

صفحه کليد :

کليدهای عددی مستطيل شکل هستند و بصورت ماتريس مرتب شده اند . آنها از پلاستيک سخت ساخته شده اند کل قسمت عددی کمی بطرف پايين حرکت می کند . يک کليد حرکتی چهار جهتی تلفن را کنترل می کند که از مرکز آن برای تاييد انتخاب استفاده می شود . برای هر يک از جهت های کليد حرکتی می توانيد يک عملکرد را تعيين کنيد . در زمان تعيين عملکرد امکان انتخاب مستقيم آن از منو وجود دارد .

 

k3.jpg k2.jpg k1.jpg

 

چهار کليد عملکردی در اطراف صفحه نمايش وجود دارد که از پلاستيک شيری رنگ ساخته شده است . دو کليد عملکردی ، کليد c و کليدی برای برگشت به منوی قبلی نيز مشاهده می شود که اين کليد ها در مجموع عملکردهای تماس را کنترل می کنند . تايپ کردن با صفحه کليد k700 آسان است . کليد ها بقدر کافی بزرگ هستند و فواصل مناسبی دارند . حتی در زمان خاموش کردن صدای صفحه کليد نيز صدای تايپ شنيده می شود . با استفاده از کليد * و کليد عملکردی راست می توان صفحه کليد را بطور دستی قفل کرد . قفل اتوماتيک نيز با انتخاب عملکرد مربوطه در منو انجام می گيد . قفل اتوماتيک بعد از 20 ثانيه فعال می شود .

 

k5.jpg k4.jpg

نور زمينه صفحه کليد به رنگ سفيد است

 

ساختار منو :

طراحی گرافيکی منو همانند ساير مدل های سونی اريکسون است و بارزترين تغيير آن وجود آيکن های جديد در منوی اصلی است . آيکن ها بصورت انيميشن هستند و طراحی جالبی دارند . آيکن های انتخابی بطور افقی يا عمودی در ماتريس حرکت می کنند . سونی اريکسون k700 از تم های گرافيکی نيز استفاده می کند . تم های بيشتری را می توان از اينترنت دانلود کرد .

 

s4.jpg s3.jpg s2.jpg s1.jpg

s8.jpg s7.jpg s6.jpg s5.jpg

 

ويژگی جديد ديگر ، پيش زمينه انيميشن است . تغيير دادن تم گرافيکی فقط 5 ثانيه طول ميکشد . متاسفانه تم های مدل های قبلی با سونی اريکسون k700 سازگار نيستند . امکان نصب نشانه (Bookmark) برای سطوح بعدی منو نيز وجود دارد که اين تغيير در منوی تنظيمات و دفترچه تلفن قابل مشاهده است . به منظور اجتناب از ليست طولانی آيتم ها اين نشانه ها به Bookmark افقی تقسيم می شوند و بنابراين با استفاده از فلش راست / چپ می توانيد در آنها مرور کنيد .

 

s10.jpg s9.jpg

 

نخستين باری که تلفن را روشن می کنيد يک Wizard تنظيم ظاهر می شود و برای تنظيم زمان و تاريخ به شما کمک می کند . بعلاوه در مورد عملکرد کليد های C و Cancel به شما توضيح می دهد .

 

s16.jpg s14.jpg

 

امکان تغيير اندازه فونت وجود ندارد و فقط در زمان نوشتن پيام های متنی می توانيد اندازه فونت بزرگتر يا کوچکتر را انتخاب کنيد . اندازه فونت استاندارد بخوبی خوانده می شود . سونی اريکسون k700 بجز مشاهده گالری عکس ، در ساير منوها سريع عمل می کند.

لینک به دیدگاه

تماس ودفترچه تلفن:

دفترچه تلفن حداکثر 510 مخاطب را در خود ذخيره می کند (بدون اسم) . بنابراين اگر برای هر مخاطب پنج شماره تلفن داشته باشيد جای پنج آيتم را می گيرد . کيفيت صوتی تلفن و هندس فری در حد مطلوب است . با استفاده از جهت پايين کليد حرکتی می توانيد به دفترچه تلفن وارد شويد .

 

d2.jpg d1.jpg

 

با نوشتن نخستين کاراکتر می توانيد در دفترچه تلفن جستجو کنيد . اگر در ليست يک اسم را انتخاب کنيد ، رديف جديدی با شماره تلفن و اسم نشان داده می شود. با استفاده از جهت های راست و چپ کليد حرکتی می توانيد به تمامی شماره ها و آدرس های Email تعيين شده برای يک مخاطب دسترسی پيدا کنيد .

 

d3.jpg

شماره تلفن همراه با اسم مستقيما در دفترچه تلفن نشان داده می شود

 

برای شروع تماس ، نوشتن Email جديد يا MMS می توانطد از جويستيک ( کليد حرکتی ) استفاده کنيد . برای هر اسم می توان پنج شماره تلفن تعيين کرد : موبايل ، منزل،محل کار ، فاکس و ... فضايی برای آدرس وب و Email ، عنوان ، کميانی ، خيابان ، شهر ، شهر ، منطقه ، کدپستی و کشور وجود دارد . امکان اضافه کردن توضيح متنی نيز فراهم شده است .

 

d6.jpg d5.jpg d4.jpg

جزئيات مخاطب

 

به هر مخاطب می توانيد يک عکس يا تصوير اضافه کنيد که در زمان ارسال و دريافت تماس روی صفحه نمايش ظاهر می شود .

 

d9.jpg d8.jpg d7.jpg

 

همچنين امکان تعيين زنگ شخصی برای هر مخاطب و تعيين برچسب صوتی برای شماره گيری صوتی شماره ها نيز وجود دارد . سونی اريکسون از گروههای تماس پشتيبانی می کند اما امکان فيلتر کردن تماس ها براساس گروه فراهم نشده است .

 

d11.jpg d10.jpg

 

روش فيلتر کردن تلفن به اين صورت است : ميتوان تلفن را طوری تنظيم کرد تا شماره هايی که دردفترچه تلفن موجود نيستند را دريافت نکنيد . امکان ضبط مکالمه وجود دارد ، گزينه مربوط به آن دومين آيتم در منوی Context است که با فشار دادن کليد حرکتی به آن دسترسی پيدا می کنيد.

 

پيام ها:

سونی اريکسون k700 از SMS ، EMS و MMS پشتيبانی می کند و دارای مرورگر Email و ويژگی My Friends است که برای چت طراحی شده است . فرهنگ لغت T9 به نوشتن پيام کمک ميکند و k700 با استفاده از کليد کناری از نوشتن سريع نيز پشتيبانی می نمايد .

 

p1.jpg

منوی پيام

 

زمانی که قسمت بالای آن را نگه می داريد دومين حرف نوشته می شود و با نگهداشتن قسمت پايين آن سومين حرف نوشته می شود . اين روش اغلب از T9 سريعتر است . ويرايشگر پيام های متنی پنج خط را با هم نشان ميدهد . نوشتن SMS بواسطه صفحه کليد مناسب به راحتی انجام می شود . بعد از نوشتن SMS برای ارسال آن بايد کليد عملکردی Continue را فشار بدهيد که در اينصورت ليستی از افراد و شماره هايی که اخيرا برای آنها SMS ارسال کرده ايد نشان داده می شود . در اين هنگام می توانيد يکی از آنها را انتخاب کنيد يا برای دسترسی به دفترچه تلفن ، آيتم جستجوی مخاطب را انتخاب نماييد و بعد از پيدا کردن شماره مورد نظر انتخاب خود را با کليد حرکتی تاييد کنيد .

 

p4.jpg p3.jpg p2.jpg

 

کاراکتر ها از آغاز پيام بطور معکوس شمارش نمی شوند و اين کار پيش از به پايان رسيدن هر قسمت انجام می گيرد. امکان ذخيره کردن صد پيام متنی وجود دارد . علاوه بر متن ، پيام های چند رسانه ای نيز می تواند شامل عکس ، صدا و فايل های تصويری باشد اما اندازه فايل ها نبايد از 100kb تجاوز کند . تنظيمات MMS بسيار پچيده است .

 

p8.jpg

پيام چند رسانه ای

 

با سونی اريکسون k700 می توانيد حداکثر به ده صندوق پستی Email دسترسی داشته باشيد . امکان تاييد smtp وجود ندارد . از پيوست های Email پشتيبانی می شود و از طريق Email می توانيد عکس ، ملودی زنگ يا هر فرمت فايل ديگری را ارسال کنيد . حتی اگر توسط k700 پشتيبانی نشود می تواند در حافظه ذخيره شود يا ارسال گردد . ماکسيمم اندازه پيام نوشته شده به هزار کاراکتر افزايش يافته است .

 

p10.jpg p9.jpg

 

موسيقی :

سونی اريکسون k700 با هدفون های استريو عرضه می شود . اين مدل کارت حافظه ندارد و فايل ها از طريق کابل ، پورت مادون قرمز يا بلوتوث به حافظه انتقال داده می شوند . k700 آهنگ های MP3 را با کيفيت صوتی بسيار خوبی پخش می کند و بعلاوه امکان استفاده از Equalizer برای تنظيم صدا وجود دارد .

 

mu3.jpg mu2.jpg mu1.jpg

 

نرم افزار پخش بسيار ساده است و فقط دارای ويژگی pause ( مکث) می باشد و نمی توان آهنگ را به جلو يا عقب برد . اين مدل دارای راديو است و برای استفاده از آن بايد هدفون ها را وصل کنيد زيرا بعنوان آنتن بکار می روند .

 

mu6.jpg mu5.jpg mu4.jpg

 

امکان تنظيم دستی يا اتوماتيک فرکانس ها از 87.5 تا 1.8.0 مگاهرتز وجود دارد . با نگه داشتن کليد حرکتی به نزديکترين ايستگاه قابل تنظيم دسترسی پيدا می کنيد . بعلاوه می توانيد يک فرکانس را بطور مستقيم وارد کنيد . متاسفانه ، ايستگاههای مورد نظر را فقط بصورت شماره فرکانس می توانيد در حافظه ذخيره کنيد . امکان تعيين نام برای آنها وجود ندارد .

 

mu8.jpg mu7.jpg

 

از طريق هدفون يا بلند گو می توان به موسيقی گوش داد . شما می توانيد نرم افزار پخش موسيقی را Minimize کنيد و از ساير ويژگی های تلفن استفاده نماييد . امکان ضبط آهنگ های راديو وجود ندارد و با فعال کردن ضبط صوت ، پخش متوقف می شود . ضبط صوت بسيار ساده است و طول ضبط فقط به حافظه آزاد بستگی دارد . تلفن زمان باقی مانده را نشان نمی دهد . k700 دارای پروفايل زنگ است و شما می توانيد از فايل MID يا MP3 و يا فايل ضبط شده توسط ضبط صوت برای زنگ استفاده کنيد . در حافظه تلفن 23 آهنگ و ملودی وجود دارد . کاربران با استفاده از نرم افزار MusicDJ می توانند زنگ ايجاد کنند . شش آهنگ از پيش تعيين شده برای زنگ پيام وجود دارد.

 

mu9.jpg

نرم افزار MusicDJ

لینک به دیدگاه

دوربين:

عکس هايی که دوربين k700 می گيرد کيفيت بسيار خوبی دارد . مدل k700 با وضوح پايين 176x١٤٤ يا 128x٩٦ پيکسل فيلمبرداری می کند .

 

do4.jpg

 

شما می توانيد يک فيلم مناسب MMS بگيريد يا تا آنجا که حافظه آزاد اجازه ميدهد فيلمبرداری کنيد . زوم ديجيتال 4x و تنظيم نوردهی نيز وجود دارد .

 

do5.jpg

 

بعد از گرفتن عکس می توانيد آنها را در کادر قرار بدهيد . فيلم در فرمت 3GP ايجاد می شود و کيفيت نسبتا پايينی دارد . امکان مشاهده تصاوير در حالت تمام صفحه وجود دارد. تلفن عکس ها رابصورت اسلايد نشان ميدهد.

 

do6.jpg

 

عکس ها را ميتوان از طريق MMS يا Email مبادله کرد و آنها را توسط بلوتوث يا پورت مادون قرمز به PC فرستاد. امکان ارسال چند عکس بطور همزمان وجود ندارد . با استفاده از بلوتوث می توانيد از ويژگی های صفحه نمايش دور نيز بهره بگيريد که عمدتا برای ايجاد تصوير روی تلويزيون دارای بلوتوث بکار می رود اما با PC يا ساير دستگاههای بلوتوث نيز کار می کند .

 

ساير امکانات:

هماهنگی داده با PC توسط نرم افزاری به نام Sync Station انجام می شود که روی CD عرضه شده با تلفن وجود دارد يا اينکه می توانيد آن را از اينترنت دانلود کنيد .

 

sai23.jpg

محاسبه داده در تلفن

 

علاوه بردفترچه تلفن ، امکان هماهنگ کردن تقويم ، کار و يادداشت وجود دارد . هماهنگی با Outlook انجام می شود اما برای دفترچه تلفن می توانيد از Address Book ويندوز هم استفاده کنيد و شماره تلفن ، آدرس اينترنت و وب ، عنوان ، کمپانی و آدرس و يادداشت های متنی را به تلفن انتقال بدهيد . عنوان فقط شامل 15 کاراکتر و يادداشت شامل 50 کاراکتر است . سونی اريکسون k700 دارای تقويم ، سازمان دهنده کار ، يادداشت و آلارم است . در واقع دو آلارم وجود دارد : آلارم معمولی و آلارم دارای تکرار که علاوه بر زمان ، روزهای فعال شدن آلارم را نيز تنظيم می کند . شما می توانيد صدای آلارم ها راتعيين کنيد .

 

sai5.jpg sai4.jpg sai3.jpg

 

تقويم دارای تصوير روز ، هفته و ماه است . از منوی Context به تصوير هفته و از تصوير ماه و هفته به روز دسترسی پيدا می کنيد .

 

sai8.jpg sai7.jpg sai6.jpg

تصوير ماه ، هفته و روز در تقويم

 

رويدادها در تصوير روز بصورت ليست متنی تفکيک می شوند . در زمان وارد کردن آيتم جديد بايد تاريخ و زمان آغاز رويداد را وارد کنيد و مدت زمان آن را از گزينه های موجود انتخاب نماييد يا زمان و تاريخ خاتمه را وارد کنيد . همچنين می توانيد يک يادآوری و موضوع نيز برای آن قرار بدهيد . به منظور وارد کردن آيتم جديد برای کارها می توانيد بين کار و تماس يکی را انتخاب کنيد و سپس يک موضوع ، يادآوری و شماره تلفن برای آن تعيين کنيد . همچنين می توانيد علامت کارهای انجام شده را برداريد . مدل k700 با وجود 40mb حافظه فقط از عهده شش يادداشت بر می آيد . همچنين امکان قرار دادن يک يادداشت روی صفحه نمايش فراهم شده است.

 

sai11.jpg sai10.jpg sai9.jpg

sai14.jpg sai13.jpg sai12.jpg

واردکردن رويداد در تقويم

 

ماشين حساب ، تايمر شمارش معکوس ، کرنومتر و ويژگی code memo نيز وجود دارد که در واقع حافظه رمز سری است که توسط يک رمز محافظت می شود و برای وارد کردن داده های محرمانه بايد آن را بخاطر بسپاريد . بدون وارد کردن رمز درست نيز می توانيد به آن دسترسی پيدا کنيد اما کلمات و حروف به نحوی جابجا می شوند که غير قابل استفاده هستند .

 

sai21.jpg sai20.jpg sai19.jpg sai18.jpg

 

يک کلمه کنترل وجود دارد که بعد از وارد شدن به سيستم نشان داده می شود و شما می توانيد از درستی رمز مطمئن شويد . اين تلفن دارای چند بازی از پيش نصب شده است و از بازی های سه بعدی نيز پشتيبانی می کند . سونی اريکسون k700 برای ارتباط اينترنتی دارای GPRS کلاس 10 داده سوئيچ شده مدار و HSCSD است . ارتباط با PC از طريق بلوتوث ، پورت مادون قرمز يا کابل انجام می شود . K700 از تمامی پروفايل های بلوتوث پشتيبانی می کند .

 

sai22.jpg

منوی بلوتوث

 

آيتم کنترل از راه دور در منو وجود دارد که تا حدودی به کنترل Power point يا پخش موسيقی در PC کمک ميکند . مرورگر WAP صفحات وب را نشان ميدهد ، سرعت آن زياد است و آدرس صفحات مشاهده شده را يادآوری می کند . تنظيمات پروفايل داده در k700 ساده نيست و سونی اريکسون در وب سايت خود ابزاری برای تنظيمات WAP و MMS ارائه داده است .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...