رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

مقررات ملّي سـاختمان ايـران، بـه عنـوان فراگيرتـرين ضـوابط موجـود در عرصـه ساختمان، بيترديد نقش مؤثري در نيل بهاهداف عالي تأمين ايمني، بهداشـت، سـلامت وصرفه اقتصادي فرد و جامعه دارد و رعايت آن ضمن تأمين اهداف مـذكور موجـب ارتقـاي كيفيت و افزايش عمر مفيد ساختمانها ميگردد. براساس اين اهميت، تدوين مقررات ملّي ساختمان كه بهعنوان نقطة عطفي در تاريخ مهندسي ساختمان كشور محـسوب مـيشـود بيش از دو دهه است كه توسـط وزارت مـسكن و شهرسـازي آغـاز و بـا مـشاركت جامعـة مهندسي كشور و در قالب شوراي تدوين مقررات ملّي سـاختمان و كميتـههـاي تخصـصي مباحث، سازماندهي و بيوقفه سير تكامل خود را طي نمـوده اسـت. در ايـن مـسير ضـمن تكميل و تجديدنظر مباحث از پيش تعريف شده و مطابقت آنها با مقتضيات شرايط كـشور از حيث اقتصادي، فني، فرهنگي و اجتماعي، تدوين مباحث جديدي هم در دستور كار قرارگرفته است كه پس از تدوين نهايي و طي مراحل تصويب در اختيار جامعة مهندسـي قـرار خواهد گرفت

در حال حاضر مدارك فني متعددي نظير مقـررات ملّـي سـاختمان، آيـين نامـه هـا، استانداردها و مشخصات فني در كـشور منتـشر مـيشـود و اسـتفادهكننـدگان لازم اسـت به تفاوتهاي آنها از نظر هدف از تهيه هر مدرك، لازمالاجرا بودن، قلمـرو، حـدود تفـصيل،محتوا و ساير ويژگيهاي خاص هر مدرك توجه داشته باشند .

 

fftzj992c4rktnx85zq8.png

 

ب پیوست ارائه گرید....

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...