رفتن به مطلب

تاثیر منفی رایانه بر کودکان


ارسال های توصیه شده

تاثیر منفی رایانه بر کودکان زیر 9 سال ...

1389/03/25

 

 

 

 

این روانشناسان در این خصوص توضیح دادند: "اگر رایانه در سنین کودکی مورد استفاده قرار بگیرد تواناییهای خواندن و انجام محاسبات ریاضی را در معرض خطر قرار می دهد."...

روانشناسان انگلیسی با اعلام اینکه رایانه توانایی انجام محاسبات ریاضی را کاهش می دهد از دولت این کشور خواستند تا قانون منبع استفاده کودکان زیر 9 سال از رایانه تصویب کند.

 

به گزارش مهر، جمعی از روانشناسان انجمن پزشکی سلطنتی از دولت انگلیس خواستند که مانع استفاده کودکان زیر 9 سال از رایانه های شخصی، بازیهای ویدئویی و جستجو در اینترنت شود.

 

به گفته این دانشمندان، باید یک منطقه آزاد از فناوری ایجاد کرد تا کودکان در این فضا بتوانند توانایی عملکردهای شناختی خود را پیش از عملکردهای فناورانه توسعه دهند به طوری که کودکان برای آموزش دادن به زیرساختهای نورولوژیکی و یادگیری خود به لمس کردن، ورق زدن، چشیدن، نگاه کردن و حرکت دادن اجسام واقعی نیاز دارند.

 

این روانشناسان در این خصوص توضیح دادند: "اگر رایانه در سنین کودکی مورد استفاده قرار بگیرد تواناییهای خواندن و انجام محاسبات ریاضی را در معرض خطر قرار می دهد."

 

این محققان به ویژه طرح حزب کار انگلیس مبنی بر استفاده از رایانه و سایر ابزارهای فناوری را برای کودکان زیر 5 سال مورد انتقاد قرار داده اند. این طرح پیش بینی می کند که کودکان از 40 ماهگی به بعد می توانند با استفاده از رایانه و تلویزیون تکالیف اولیه خود را انجام دهند.

 

براساس گزارش تک واچ، این درحالی است که این روانشناسان خاطر نشان کرده اند که تحریک کردن کودکان کم سال از طریق احساسات شدید دیداری شنیداری نمی تواند به رشد آنها کمک کند. یک بمباران فناورانه پیش از موعد می تواند توسعه سالم کودک را به خطر بیندازد. در حقیقت کودکان تا قبل از رسیدن به 9 سالگی به برنامه هایی نیاز دارند که خلاقیت و توسعه افکار آنها را رشد دهد.

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...