رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

ژن انسان‌های اولیه (نئاندرتال‌ها) موجب افزایش مصونیت و ایمنی بدن شده است؛ اما آلرژی را نیز منتقل کرده است. دانشمندان دریافتند زمانی که انسان امروزی با نئاندرتال در اروپا و نژادهای مختلف پیوند زده شد، این تبادل ژن‌های مختلف موجب آلرژی شد.

bqtnk02w08h8rwpv8ya9.jpg

 

جانت کلسو، یکی از این محققان اظهار می‌کند: ما دریافتیم در پیوند بین نژادهای مختلف انسان‌های پیشین (انسان دنیسووا و نئاندرتال‌ها) تفاوت ژنتیکی تحت تاثیر قرار گرفته و سه ژن ایمنی امروزی متعلق به آنان است. در تحقیقات پیشین مشخص شد ۶ درصد ژنوم آسیایی اروپایی از انسان‌های اولیه به ارث رسیده است.

 

در آخرین تحقیقات اهمیت عملکردی این ارث در ژن‌های گیرنده TLR(Toll-like receptor) ،TLR1 ،TLR6 و TLR10 سطح سلول (مکانی که آنها به ترکیبات باکتری، قارچ و انگل واکنش نشان می‌دهند) مشخص شد. این گیرنده‌های ایمنی در التهاب، واکنش‌های ضد میکروبی و فعال‌سازی واکنش ایمنی ضروری هستند. محققان بر اساس اطلاعات قابل دسترس از انسان امروزی از ۱۰۰۰ پروژه ژنوم و توالی ژنوم انسان‌های اولیه به این نتایج دست یافتند. آنها در این تحقیق ۱۵۰۰ ژن معروف را که در سیستم ایمنی نقش بسزایی دارند، مورد بررسی قرار دادند. سپس الگوهای مربوط به تنوع ژنتیک و تغییرات تکاملی در نواحی منسوب به بقیه ژنوم را بررسی کردند.

 

دانشمندان دریافتند تغییرات کوچک در دوره‌ای طولانی موجب تغییر ژن‌ها شده و جالب این که گروه TLR1-6-10 در میان ژن‌های اقوام اروپایی و آسیایی که از اجداد نئاندرتال‌ها به ارث رسیده، بیشترین میزان است. کلسو می‌افزاید: پیوند نژادهای مختلف بر انسان امروز تاثیر گذاشته و نتیجه آشکار آن در شکل‌گیری و سازگاری با محیط امروز و بهبود پاتوژن‌های مقاوم با عوامل بیماری‌ زا و سوخت و ساز مواد غذایی امروزی است. نتایج این تحقیق در نشریه Human Genetics در اینجا و اینجا منتشر شده است.

 

منبع: سایت بیگ بنگ

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...