رفتن به مطلب

هشت شهر اسپانیا مصرف انرژی خود را با استفاده از روشنایی هوشمند خیابانی تا 64 درصد کاهش دادند


ارسال های توصیه شده

هشت شهر اسپانیا، مصرف انرژی خود را تا 64 درصد کاهش دادند و مانع از انتشار بیش از 4300 تن CO2 در سال 2014 شدند که دلیل این کاهش مصرف انرژی، وجود تکنولوژی های نوین در دنیای ماست که در این طرح از سامانه و فناوری های مناسب روشنایی خیابان استفاده شده است.

292csj3wvjtwoqj8xf.png

 

پیاده سازی اینگونه طرح ها سبب کاهش هزینه و به سود محیط زیست می باشد.

 

بر اساس تصمیم شورای مشارکتی راهبردی انیل، دو شرکت آن یعنی Enel Sole(انیل سول) و Endesa (اندسا)، شهرهای (Alcázares (Murcia و (Móstoles (Madrid و (Batea (Tarragona و (Manacor (Balearic Islands و شهرهای Andalusian و (Vélez Rubio (Almería و (Pruna (Seville و (Écija (Seville و (Almodóvar del Río (Córdoba را قادر ساختند که مصرف انرژی و هزینه های عمومی خود را کاهش دهند.

pxm98wkzb0czxibi65i.jpg

 

این فناوری که توسط شرکت های مذکور ایجاد شده است، بر اساس استفاده از چراغ های کارآمد مبتنی بر کنترل هوشمند در هر نقطه، روشنایی تنظیم گردید. مسئولین توضیح می دهند که این روش باعث بهبود کیفیت روشنایی شده و منجربه صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی می گردد.

 

طول عمر این روش روشنایی نیز بیش از 60 هزار ساعت افزایش یافته است و شبکه روشنایی دارای قابلیت انعطاف است و روشنایی هر خیابان می تواند بطور مستقل برنامه ریزی شود.

 

این طرح ها کمکی است به شوراهای محلی، که کارآمدی انرژی را مدیریت و انتشار CO2 را قطع کنند. همچنین دستیابی به روشنایی خیابان را افزایش دهند و اشکالات و نواقص را در اسرع وقت تشخیص داده و رفع نمایند.

 

ایجاد شغل:

فواید دیگر این طرح استخدام نمودن کارگران محلی برای نصب، تعمیر، نگهداری و مشارکت در توسعه منطقه ای در این هشت شهر بوده است.

 

طرح های روشنایی عمومی موسوم به انل، شرکت های خود را هدایت کرده اند که به نصب 183.250 مورد از این دستگاه ها در بیش از 1600 شهر از سال 2009 تا 2014 اقدام کنند و آنها را قادر سازد که به صرفه جویی کلی انرژی در حدود 111 گیگا وات ساعت بپردازند.

 

منبع: سایت آقای شهردار

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...