رفتن به مطلب

آمار اختلالات روانی ایرانی ها


ارسال های توصیه شده

[h=2]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

رئیس سازمان بهزستی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی در کشور عمیق شده است، گفت: 34 درصد جمعیت کشور در سنین 19 تا 60 سال دچار اختلالات روانی هستند که نیاز به درمان تخصصی دارند.

3986951_807.jpgبه گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، رئیس سازمان بهزستی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی در کشور عمیق شده است، گفت: 34 درصد جمعیت کشور در سنین 19 تا 60 سال دچار اختلالات روانی هستند که نیاز به درمان تخصصی دارند.

 

 

 

انوشیروان محسنی بند پی روز چهارشنبه در دومین اجلاس علمی و کاربردی مدیران ارشد سازمان بهزیستی کشور در ساری اظهار کرد:باید شرایطی را فراهم کنیم تا مانع افزایش اسفبار آمار آسیب های اجتماعی در جامعه شویم.

 

 

وی با بیان اینکه اکنون از هر 100 ازدواج 23 ازدواج منجر به طلاق می شود گفت : سن ازدواج در مردها از 24 سال در سال 75 به 28 سال در سال 92 و در زنان از 18 به 24 سال افزایش یافت.

 

 

وی با اشاره به اینکه 11 میلیون نفر در سن ازدواج قرار دارند افزود : کم شدن گفت و گو در خانواده ها یکی دیگر از آسیب های اجتماعی است.

 

 

وی به آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد اشاره و گفت : براساس آمار رسمی تعداد معتادان از یک میلیون و 200 هزار نفر به دو میلیون افزایش یافته که به صورت غیررسمی تا پنج میلیون نفر هم تخمین زده شد.

 

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور اقدام توسعه پیش گیرانه و مداخله ای را از راهبردهای بهزیستی دانست و گفت : امروز باید اثر بخشی و کارآیی برنامه ها و اقدامات را برای کاهش آسیب های اجتماعی جدی بگیریم.

 

 

وی بیماری ، حوادث و سوانح و اختلالات ژنتیکی را سه عامل اصلی معلولیت در جامعه اعلام و گفت : یک میلیون و 200 هزار معلول در کشور وجود دارد که بیش از 400 هزار نفر آنها در روستاها ساکن هستند.

 

 

رئیس سازمان بهزستی اجتماع محور را از دیگر رویکردهای بهزیستی بیان و گفت : استاندارد کردن خدمات و توسعه و پیشرفت علوم حوزه سلامت را برای معلولان را اثر گذار و ضروری دانست.

 

 

محسنی بندپی، غربالگری تنبلی چشم ، شرح حال سنجی و تقویت خدمات مشاوره ای و مداخله ای را از برنامه بهزیستی اعلام و افزود : در حال حاضر 80 درصد کودکان سه تا شش سال در غربالگری تنبلی چشم مشارکت داشتند.

 

 

وی با بیان اینکه 63 درصد جمعیت کشور نیز در طرح غربالگری شرح حال سنجی مشارکت کردند گفت : 250 مرکز علمی و تخصصی مشاوره ژنتیک با بهزیستی همکاری دارند.

 

 

وی ادامه داد : پنج هزار و 100 تیم در پنج هزار محله 15 میلیون نفر را در حوزه پیشگیری از اعتیاد تحت پوشش دارند.

 

 

رئیس سازمان بهزستی افزود: در حوزه توانبخشی نیز بهزیستی در کاهش بیماری اوتیسم ( اختلالات عصبی ) با همکاری 53 مرکز خدمات ویژه ارائه می کند.

 

 

وی گفت : اثر بخشی و بهره وری در هزینه کاهش آسیب های اجتماعی باید دقیق و براساس دانش علمی روز باشد.

 

 

رئیس سازمان بهزستی افزود : در برنامه ششم توسعه کشور به آسیب های اجتماعی به عنوان یک مقدمه مهم به صورت مستقل مورد توجه قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

لینک به دیدگاه

مردک ماکارنداریم ، ما اقتصادنداریم ، ماپول نداریم و... اونوقت تومیگی سن ازدواج رفته بالا دیگه بسه این ملت می فهمن البته خشک وتررا باهم جداکنیم یه سریاشون

لینک به دیدگاه
مردک ماکارنداریم ، ما اقتصادنداریم ، ماپول نداریم و... اونوقت تومیگی سن ازدواج رفته بالا دیگه بسه این ملت می فهمن البته خشک وتررا باهم جداکنیم یه سریاشون
کاربر ویژه باید مودب باشه جانم. یکم رعایت کن عزیزم.
لینک به دیدگاه
کاربر ویژه باید مودب باشه جانم. یکم رعایت کن عزیزم.

ازانجمن عذرمی خوام ولی از ایشون نه . مااینقدهمه جا کوتاه اومدیم و می خواهیم مودب باشیم که خیال می کنند ولش کن الان دوباره می گیدمودب باش.

اشتباه نشه من باادب مشکلی ندارم -لاززمه زندگی کنارهم احترام به هم است . ولی یه جاهای نمیشه فشارمی اد. وقتی می بینی واقعیت یه چیزدیگه ایست و گفتاراین آقایون یه چیزدیگه .

یک حقیقت تلخ دیگه اینکه بابعضی ها متعصفانه متعصفانه خیلی ازش بدم میاد اگر با ملایمت واحترام بقولی کلاس بزاری مسخرت می کنند و احترام بهت نمیزارن .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...