رفتن به مطلب

خواص درمانی گلابی


afa

ارسال های توصیه شده

گلابی یکی از میوه های تابستانی است ، آیا از خواص درمانی این میوه اطلاعی دارید؟

گلابی درختی است که بلندی آن به حدود 10 متر می رسد و بیشتر در مناطق سردسیر و کوهستانی می روید. این درخت بومی مناطق جنوبی دریای خزر است.

ریشه گلابی عمیق است برگ های آن صاف و دندانه دار است. گل های گلابی سفید رنگ مایل به صورتی و به صورت خوشه ای است. میوه درخت گلابی مخروطی شکل، گوشتدار، شیرین و یا ترش و شیرین است. از تمام قسمت های گلابی مانند برگ های جوان، پوست و ساقه و میوه آن استفاده طبی می شود.

 

ترکیبات شیمیایی

برگ های جوان درخت گلابی دارای موادی مانند تانن، گلوکزید و هیداروکسنون است. برگ های خشک درخت گلابی دارای اسید اورسولیک است. دانه گلابی دارای ماده ای به نام آمیگدالین و مقداری روغن است.

خواص داروئی

گلابی از نظر طب قدیم ایران گرم و تر است.

سنگ مجاری ادرار را دفع می کند. آرام بخش و تب بر است. مقوی بدن است. تشنگی را برطرف می کند. سوزش مثانه و مجرای ادرار را رفع می کند. برای دفع سموم بدن بسیار موثر است. شکوفه درخت گلابی مقوی معده است و خونریزی و اسهال را بند می آورد. تخم گلابی ضد کرم معده و روده است. دم کرده برگ گلابی برای رفع اسهال مفید است.

مضرات

اسراف در خوردن گلابی برای سرد مزاجان و اشخاصی که معده ضعیف دارند موجب نفخ معده می شود و این گونه اشخاص باید آنرا با مربای زنجبیل بخورند

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...