رفتن به مطلب

مغز مردان زودتر از زنان پیر می‌شود!


ارسال های توصیه شده

پژوهشگران مجارستانی دریافتند که مغز مردان در مقایسه با زنان زودتر پیر می‌شود. نتایج این پژوهش که مغز ۵۳ مرد و ۵۰ زن با میانگین سنی ۳۲ سال را بررسی کرده است، نشان می‌دهد که تفاوت‌های جنسیتی در ساختارهای تحت قشری مغز تأثیر می‌گذارد.

k5z880c7997id9lpztcy.jpg

 

محققان متوجه شدند که مردان، ماده خاکستری بیشتری از مغزشان را در هسته دمی و حجم پوتامن _ قسمتی از مغز که با پردازش احساسات و حرکت در ارتباط است_ در مقایسه با زنان از دست می‌دهند؛ این امر نشان‌دهنده تأثیر پیری و جنسیت بر ساختارهای تحت قشری مغز است. محققان خاطرنشان کرده‌اند که تغییرات ساختار تحت قشری مغز با چندین اختلال عصبی از قبیل بیماری پارکینسون، اختلال بیش فعالی با کمبود توجه و غیره مرتبط است. درک این تغییرات می‌تواند بینش جدیدی را در تشخیص زودتر این اختلالات فراهم کند.

l99e9lx86athuyitlav.jpg

 

علاوه بر این پژوهشگران متوجه شدند که تالاموس هم از این تغییرات وابسته به جنس در امان نیست. این غده ایستگاه رله (انتقال) اصلی مغز برای عبور اطلاعات در اطراف مغز است. محققان اظهار کرده‌اند که یافته‌های حاصل از این پژوهش می‌تواند در درمان سایر بیماری‌های عصبی نظیر اختلال کم‌ توجّهی – بیش‌فعالی موسوم به ADHD نیز مؤثر باشد. جزئیات بیشتر این پژوهش در مجله ” Brain Imaging and Behaviour “ منتشر شده است.

 

منبع: سایت بیگ بنگ

لینک به دیدگاه

نیازی به تحقیقات نبوده مشخصا به علت نقش و مسئولیت های مردانه میزان فشارهای ذهنی ، استرس و چالش های فکری برای مردان خیلی بیشتر از زنان هست ، برای برخی زنان مهمترین و چالش برانگیزترین مسائلشون اینه که در فلان مهمانی فلان خاله خان باجی چی بپوشن

لینک به دیدگاه

این زن ها حتی کوه را هم پیر و فرتوت و فرسوده میکنند , چه برسه به مرد ها. اخیرا که میبینم این زیرشلواری ها رو که بجای شلوار میپوشن , پیری که سهله , کم مونده زنجیری بشم.

لینک به دیدگاه

یه سوال مرده چراکچله ولی زنه موداره ؟

ولی نبایدازمعرفت هم گذشت بعضی اززنهادارن جورمرداشونم می کشن مثلا مادران ما اکثرا بانداری ساختند مخصوصا بعضی وقتها که مردسالاری به اوج موفقیت خودش میرسه

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...