رفتن به مطلب

راه های کاهش آلودگی هوا به نظرشما چیست؟


ارسال های توصیه شده

کاشت برخی از این گیاهان مناسب نیست مثلا وسط خیابان که بایدطوری انتخاب شود که مانع دید هم نشودنطرشما چیست ؟ وپیشنهادتون

سوالی که هست سوزنی برگان بهترندیا پهن برگان ؟

چرا ما ازچمن استفاده می کنیم درصورتی که چمن پرآب هست وما کشوری کم آب؟

درسته دوست عزیز...دانش و هنر طراحی شهری و محیط زیست شهری مفصل به موضوعات مختلف خودش پداخته...اما متاسفانه مسولین استانی و شهری با کپی برداری و تقلید کور کورانه ضربات بدی به محیط زیست کشور زدن..چمن باعث نابودی خییلی از منابع آبی شده..خب راهکار هم موجوده که از حوصله خارجه...اما در کل و در جواب سوالتون برای اقلیم ایران پهن برگان بهشرط رسیدگی و بودن تمام عناصریک اکوسیستم پویا بهتره.

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 53
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

درسته دوست عزیز...دانش و هنر طراحی شهری و محیط زیست شهری مفصل به موضوعات مختلف خودش پداخته...اما متاسفانه مسولین استانی و شهری با کپی برداری و تقلید کور کورانه ضربات بدی به محیط زیست کشور زدن..چمن باعث نابودی خییلی از منابع آبی شده..خب راهکار هم موجوده که از حوصله خارجه...اما در کل و در جواب سوالتون برای اقلیم ایران پهن برگان بهشرط رسیدگی و بودن تمام عناصریک اکوسیستم پویا بهتره.

خب به نظر ترکیب پهن برگان و گیاهانی که برای آلودگی مناسبند ترکیب مناسبی می شود .

کنجکاوشدم بدونم راهکارها چیست؟

می توانیدبیشتردرباره بام سبزتوضیح دهید؟

لینک به دیدگاه
دوست خوبم یک سری از صنایع های تک زیر ساخت یک تحول بزرگتره که نباید با تعصبات خاصی زیر سوالش برد.صنایع اتمی لازمه آیندگانه...غافل نشیم از انرژی بیحد گداخت هسته ای که انرژی آیندس.در حیطه انرژی های نو درسته دیر شروع کردیم اما خب اقدامات خوبی داره رخ میده..چند وقت پیش گروهی از آلمانو دیدار داشتیم بدای احداث نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 350 مگا وات..این اقدامات در ده سال آینده فوق العاده جلو خواهد رفت.هر چند به صنایع خود روسازی امیدی نیست.اما شرایط خطر ناک گرمایش جهانی و افزایش سطح دانش عمومی گریز ناپذیرش خواهد کرد.

 

 

فکر میکنم منظور من کاملا واضحه ساده ترین مفهوم در اقتصاد opportunity cost هست یعنی هزینه فرصت ، یعنی هزینه های که میشد با اون فرصت های جدید ایجاد کرد و ما صرف فرصت دیگری بکنیم ، انسان عقلایی ابتدایی ترین کارش اینه که این فرصت هارو در سنجه عقل وزن کنه طبق آمارهای غیر رسمی ما به اندازه هزینه ساخت سه نیروگاه صرف بوشهر کردیم که هنوز هم به نتیجه نرسیدیم نیروگاهی که حتی قادر به تامین برق خودش نیست و از شبکه سراسری برق میگیره ، عوامانه ترین حرف میتونه این باشه که بگیم مزایای حاصل از انرژی هسته ای میصرفید این میزان هزینه مادی و معنوی ، اون هم در کشوری دومین دارنده گاز دنیا و 365 روز خورشید داره و در شرایطی کشورهای پیشرو در این علم در حال تعطیل کردن نیروگاه ها و حرکت به سمت انرژی های جدید هستند، حالا باید متخصصین حوزه انرژی بگن با هزینه ساخت سه نیروگاه اتمی بلکه هم بیشتر چه زیرساخت هایی میشه احداث کرد

لینک به دیدگاه
آفرین...مورد خوبی رو اشاره کردین...گیاهانی هستن که به خوبی میتونن فضای شهرو پوشش سبز بدن...مثل موچسب..که با چسبیدن به دیواره زشت ساختمانها هم باعث جذب کربن شهر هم خنک سازی سطح شهر و خوبیای دیگه که داره میشه...

خب ، با بررسی بیشترشایدمانتوانیم ازموچسب دردیواره ساختمانهااستفاده کنیم . چرا؟ چون ماباید یک ساختمان هوشمندطراحی کنیم که انژی خودش راتامین کند

ساختمانی با ظرفیت تولید انرژی بالاتر از حد نیاز ولی این هنر که بتوانیم تکنولوژی نوراباطبیعت ادغام کنیم.

لینک به دیدگاه

حب وقتی کاراداره ای پیش میاد هی میفرستنداین سرشهرهی اون سرشهر خب چرامااین مکانهارامتمرکزنکنیم ؟ یا یکسری کارها هست که با اینترنت می شه انجام داد ودیگه احتیاجی به رفت وآمدنیست اینجوری استفاده ازوسایل هم کمترمی شود.

لینک به دیدگاه
حب وقتی کاراداره ای پیش میاد هی میفرستنداین سرشهرهی اون سرشهر خب چرامااین مکانهارامتمرکزنکنیم ؟ یا یکسری کارها هست که با اینترنت می شه انجام داد ودیگه احتیاجی به رفت وآمدنیست اینجوری استفاده ازوسایل هم کمترمی شود.

کاملا موافقم..دولت الکترونیک بسیار منفعت داره که ضرر نداره..مهندسین شهر سازی باید مسیر های دوچرخه سواری و اتوبوس های خاص و توام با تشویق جهت استفاده از اونا کمک کار ميتونه باشه.

لینک به دیدگاه
کاملا موافقم..دولت الکترونیک بسیار منفعت داره که ضرر نداره..مهندسین شهر سازی باید مسیر های دوچرخه سواری و اتوبوس های خاص و توام با تشویق جهت استفاده از اونا کمک کار ميتونه باشه.

درسته ، نکته خوبی راگفتین طراحی ومدیریت متعصفانه مانداریم زراحی بدیک وتبدیل یک چهارراه به میدان که باعث ترافیک می شد ...

بدسلیقگی در ایجادایستگاه مترو که باعث شد یک پارک ویک تولیدی گیاه بادرختان قدیمی ازبین برود (باشگاه شهرداری فرهنگ سرای اشراق الان )

قطع شدن درختان بزرگ و کوربودن شهرداری.

لینک به دیدگاه
بحث خوب و مهمیه خیلی مهم وقت کردم حتما نظر میدم یه پیشنهاد خوب دارم برا مبارزه با الودگی ...

دوباره رفتین

ولی منتظرت هستم مهندس

لینک به دیدگاه
اقا دوچرخه:|

بهترین وسیله برای عدم آلودگی هوا:|

باید فرهنگ استفاده از دوچرخه تقویت بشه

آره موافقم...هم ورزشه هم تفریح هم ظاهر قشنگی داره...ولی خب شهرداران محترم به تنها چیزی که فکر نکردن ساختن مسیرای امن بدای دوچرخه سواره...توی شهر بروکسل وین کپهناک مونیخ و پکن و کشورای پر جمعیت دیگه کار کردن خوب جواب داده...تا حدودی موتور سیکلت برقی هم داشت جا می افتاد تو کشور خودمونکه معلوم نشد به کجا رسید...دوستان خبر جدیدی ازش دارن ممنون میشم منو هم در جریان بذارن..اصلا بایدوسیل نقلیه به این سمت پیش برن..

اگه مهندسین برن روی سوار کردن راکتور های تبدیل آب به انرژی کار کنن با اطمینان میشه به این انرژی خوشبین بود.

لینک به دیدگاه
آره موافقم...هم ورزشه هم تفریح هم ظاهر قشنگی داره...ولی خب شهرداران محترم به تنها چیزی که فکر نکردن ساختن مسیرای امن بدای دوچرخه سواره...توی شهر بروکسل وین کپهناک مونیخ و پکن و کشورای پر جمعیت دیگه کار کردن خوب جواب داده...تا حدودی موتور سیکلت برقی هم داشت جا می افتاد تو کشور خودمونکه معلوم نشد به کجا رسید...دوستان خبر جدیدی ازش دارن ممنون میشم منو هم در جریان بذارن..اصلا بایدوسیل نقلیه به این سمت پیش برن..

اگه مهندسین برن روی سوار کردن راکتور های تبدیل آب به انرژی کار کنن با اطمینان میشه به این انرژی خوشبین بود.

 

 

من شاهدم که توی شهر مشهد اتفاقات خوبی در این زمینه افتاده :w16: البته هنوز تا طرح مطلوب ما فاصله خیلی زیاده، ولی بهرحال کارهای خیلی خوبه اینجا انجام شده.

 

طرح

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
چند سالیه که اجرایی شده، و بشدت در حال پیشرفت هست. ایستگاه‌های زیادی رو در سطح شهر برای این طرح ایجاد کردند و دیدم که امسال تعداد زیاد دیگه ای ایستگاه جدید ساخته و تجهیز کردند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

من خودم تمام بهار و تابستون از همین دوچرخه ها استفاده می‌کردم، به طوری که تقریباً تمام جغرافیای شهر رو با همین چرخ ها طی کردم. به اینصورت که صبح یک چرخ از ایستگاه دوچرخه سر کوچه تحویل می‌گرفتم، و اگر میخواستم برم دانشگاه، به ایستگاه دوچرخه نزدیک دانشگاه چرخ رو تحویل میدادم. و باز اگر میخواستم برم شرکت برق، یک چرخ گرفته و جلوی شرکت برق تحویل میدادم. و باز وقتی کارم تموم میشد با یک چرخ دیگه برمی‌گشتم خونه.

 

خوشبختانه فرهنگ مردم و راننده ها هم در مواجهه با دوچرخه رو به رشده، و اینطور نیست که به دوچرخه به چشم یک وسیله‌ي مزاحم ترافیکی نگاه کنند. و از همینجا از همگی تشکر می‌کنم :w16::icon_gol:

 

درباره ماشین‌های برقی هم الان در دانشگاه‌ها صحبت های زیادی روی این موضوع هست، و پروژه های زیادی در این رابطه تعریف میشه ( که همین خودش توجه به موضوع رو می‌رسونه) مثلا در رابطه با مساله شارژ خودروها، یا تاثیرش بر شبکه برق و ... :icon_gol:

 

 

تمام این مسائل قبل از هرچیز توجه ما شهروندان رو می‌طلبه. مثلا درباره همین دوچرخه در سطح شهر مشهد، و توجهی که بهش شد، زحمات یکی از دوستان ما آقای محمد قائم پناه که از فعالان محیط زیست هست جداً ستودنی بود. و پیگیری ها و نامه نگاری‌هاش کمک بسزایی در توجه مسولان به این موضوع داشت. ( میتونید با مراجعه به

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
بعضی از کارهاش در موضوع دوچرخه رو ببینید.)

لینک به دیدگاه
من شاهدم که توی شهر مشهد اتفاقات خوبی در این زمینه افتاده :w16: البته هنوز تا طرح مطلوب ما فاصله خیلی زیاده، ولی بهرحال کارهای خیلی خوبه اینجا انجام شده.

 

طرح

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
چند سالیه که اجرایی شده، و بشدت در حال پیشرفت هست. ایستگاه‌های زیادی رو در سطح شهر برای این طرح ایجاد کردند و دیدم که امسال تعداد زیاد دیگه ای ایستگاه جدید ساخته و تجهیز کردند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

من خودم تمام بهار و تابستون از همین دوچرخه ها استفاده می‌کردم، به طوری که تقریباً تمام جغرافیای شهر رو با همین چرخ ها طی کردم. به اینصورت که صبح یک چرخ از ایستگاه دوچرخه سر کوچه تحویل می‌گرفتم، و اگر میخواستم برم دانشگاه، به ایستگاه دوچرخه نزدیک دانشگاه چرخ رو تحویل میدادم. و باز اگر میخواستم برم شرکت برق، یک چرخ گرفته و جلوی شرکت برق تحویل میدادم. و باز وقتی کارم تموم میشد با یک چرخ دیگه برمی‌گشتم خونه.

 

خوشبختانه فرهنگ مردم و راننده ها هم در مواجهه با دوچرخه رو به رشده، و اینطور نیست که به دوچرخه به چشم یک وسیله‌ي مزاحم ترافیکی نگاه کنند. و از همینجا از همگی تشکر می‌کنم :w16::icon_gol:

 

درباره ماشین‌های برقی هم الان در دانشگاه‌ها صحبت های زیادی روی این موضوع هست، و پروژه های زیادی در این رابطه تعریف میشه ( که همین خودش توجه به موضوع رو می‌رسونه) مثلا در رابطه با مساله شارژ خودروها، یا تاثیرش بر شبکه برق و ... :icon_gol:

 

 

تمام این مسائل قبل از هرچیز توجه ما شهروندان رو می‌طلبه. مثلا درباره همین دوچرخه در سطح شهر مشهد، و توجهی که بهش شد، زحمات یکی از دوستان ما آقای محمد قائم پناه که از فعالان محیط زیست هست جداً ستودنی بود. و پیگیری ها و نامه نگاری‌هاش کمک بسزایی در توجه مسولان به این موضوع داشت. ( میتونید با مراجعه به

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
بعضی از کارهاش در موضوع دوچرخه رو ببینید.)

سپاس فراووووووووووووووووووو ن....واقعا خوشححال شدم....برای شهری مثل شهرکرد ما که جاده های سربالایی زیادی داره آیا دوچرخه جوابگو هست؟؟ایکاش این خودروهای برقی رونق بگیره...برای باتراشون میشه کار رباتیک انجام بگیره...مثلا تعویض باتریای شارج شده مثل پمپ بنزین یا پمپ گاز تمهیداتی اندیشیده بشه...که هزینهاشو بخوایم جمعا حساب کنیم خیلی به صرفه تر خواهدبود.

لینک به دیدگاه
من شاهدم که توی شهر مشهد اتفاقات خوبی در این زمینه افتاده :w16: البته هنوز تا طرح مطلوب ما فاصله خیلی زیاده، ولی بهرحال کارهای خیلی خوبه اینجا انجام شده.

 

طرح

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
چند سالیه که اجرایی شده، و بشدت در حال پیشرفت هست. ایستگاه‌های زیادی رو در سطح شهر برای این طرح ایجاد کردند و دیدم که امسال تعداد زیاد دیگه ای ایستگاه جدید ساخته و تجهیز کردند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

من خودم تمام بهار و تابستون از همین دوچرخه ها استفاده می‌کردم، به طوری که تقریباً تمام جغرافیای شهر رو با همین چرخ ها طی کردم. به اینصورت که صبح یک چرخ از ایستگاه دوچرخه سر کوچه تحویل می‌گرفتم، و اگر میخواستم برم دانشگاه، به ایستگاه دوچرخه نزدیک دانشگاه چرخ رو تحویل میدادم. و باز اگر میخواستم برم شرکت برق، یک چرخ گرفته و جلوی شرکت برق تحویل میدادم. و باز وقتی کارم تموم میشد با یک چرخ دیگه برمی‌گشتم خونه.

 

خوشبختانه فرهنگ مردم و راننده ها هم در مواجهه با دوچرخه رو به رشده، و اینطور نیست که به دوچرخه به چشم یک وسیله‌ي مزاحم ترافیکی نگاه کنند. و از همینجا از همگی تشکر می‌کنم :w16::icon_gol:

 

درباره ماشین‌های برقی هم الان در دانشگاه‌ها صحبت های زیادی روی این موضوع هست، و پروژه های زیادی در این رابطه تعریف میشه ( که همین خودش توجه به موضوع رو می‌رسونه) مثلا در رابطه با مساله شارژ خودروها، یا تاثیرش بر شبکه برق و ... :icon_gol:

 

 

تمام این مسائل قبل از هرچیز توجه ما شهروندان رو می‌طلبه. مثلا درباره همین دوچرخه در سطح شهر مشهد، و توجهی که بهش شد، زحمات یکی از دوستان ما آقای محمد قائم پناه که از فعالان محیط زیست هست جداً ستودنی بود. و پیگیری ها و نامه نگاری‌هاش کمک بسزایی در توجه مسولان به این موضوع داشت. ( میتونید با مراجعه به

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
بعضی از کارهاش در موضوع دوچرخه رو ببینید.)

سپاس فراووووووووووووووووووو ن....واقعا خوشححال شدم....برای شهری مثل شهرکرد ما که جاده های سربالایی زیادی داره آیا دوچرخه جوابگو هست؟؟ایکاش این خودروهای برقی رونق بگیره...برای باتراشون میشه کار رباتیک انجام بگیره...مثلا تعویض باتریای شارج شده مثل پمپ بنزین یا پمپ گاز تمهیداتی اندیشیده بشه...که هزینهاشو بخوایم جمعا حساب کنیم خیلی به صرفه تر خواهدبود.

ولی انگاری یزد برعکس شده قدیما پربود ازدوچرخه وحالا موتور یادش بخیرولی حالا اونجا هم تعقییر کرده .

ماشین برقی راموافقم شدید . درضمن مقداری از آلودگیها برای ایستادن پشت چراغ ایجادمی شود اینو دوستان بایدطرحی راپیشنهادبدن تا هم عابربتوانه ازخیابان عبورکنه هم ماشینها بدون توقف!

لینک به دیدگاه

اگر منظورتون مشکل الودگی هوای تهران هست که باید به راحتی گفت که قابل حل نیست

ارتفاع اختلاط هوا قابل تغییر نیست همچنین تهران وابسته است به خودرو

 

بهترین روش تغییر سبک زندگیه که اونم از ایرانی بعیده ...........

 

تنها کاری که میشه کرد اینه فعلا باید روی کاهش مواجهه کار کرد.

لینک به دیدگاه

بهتره تا میتونیم درخت بکاریم و خودروهای فرسوده را از میدان خارج کنیم یا قانونی تصویب شود که ورود به مراکز شهرهای بزرگ با دوچرخه انجام شود و ورود ماشینها به محدودهای از شهر ممنوع باشد اینکار هم ترافیک را از بین میبرد و هم الودگی کم میشود ولی اتز همه مهمتر ایجاد فضای سبز و کشت درختان بسیار است:w16:

لینک به دیدگاه
بهتره تا میتونیم درخت بکاریم و خودروهای فرسوده را از میدان خارج کنیم یا قانونی تصویب شود که ورود به مراکز شهرهای بزرگ با دوچرخه انجام شود و ورود ماشینها به محدودهای از شهر ممنوع باشد اینکار هم ترافیک را از بین میبرد و هم الودگی کم میشود ولی اتز همه مهمتر ایجاد فضای سبز و کشت درختان بسیار است:w16:

خب حنگلها راببینید . تو جنگل باماشین ! انوقت میگیم رفتیم دردامن طبیعت ! حالا میگم چندتا حیوان و کالسکه بزاریم دم در هرکی خواست بره کوه یاتو جنگل بایدازاین وسایل نقلیه طبیعی استفاده کنه .

یه کارزشت شهرداری به نطرمن آسفالت حنگل وساخت جاده است .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...