رفتن به مطلب

تلاش گوگل براي غيرقانوني كردن سانسور


Fahim

ارسال های توصیه شده

گوگل در حال همكاري با دولت آمريكا است تا تلاش كند بر اساس قوانين تجاري بين‌المللي، سانسور اينترنت را براي كشورها غيرقانوني سازد.

به گفته يكي از مقامات اين شركت، گوگل بر اين باور است كه سانسور يك مانع تجاري بوده و شماري از وزارتخانه‌هاي دولت آمريكا با اين شركت در حال همكاري‌اند تا اين مسئله در سازمان تجارت جهاني مطرح شود.

 

به‌دنبال اختلاف گوگل با دولت چين پس از متهم كردن اين كشور به هك سيستم‌هاي رايانه‌يي‌اش با هدف دست يافتن به اطلاعات مخالفان سياسي، مساله سانسور به موضوع مورد علاقه اين غول اينترنتي در ماه‌هاي اخير تبديل شده است.

 

وبلاگ سياست عمومي گوگل نيز چند روز قبل اشاره كرده بود دولت ويتنام قانوني را معرفي كرده كه مسدود كردن سايت‌ها و ردگيري كاربران را امكان‌پذير مي‌كند.

 

ايده استفاده از سازمان تجارت جهاني براي وادار كردن چين و سايرين براي محدود كردن سانسور، بي‌سابقه به شمار نمي‌رود. نلي كروز، معاون اتحاديه اروپا، ماه گذشته در نخستين ديدارش از پكن به اين اقدام اشاره كرده بود اما مقامات اروپايي به سرعت اظهارات وي را بي‌اهميت جلوه داده و عنوان كرده بودند ابتدا بايد پرونده‌اي مطرح شود.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...