رفتن به مطلب

[سبک طراحی داخلی] سبک وینتژ (Vintage style)


ارسال های توصیه شده

این سبک به اواخر دهه ۱۹۴۰ میلادی و اواخر جنگ دوم جهانی برمی‌گردد. تمام لوازمی که در این سبک استفاده می‌شود به نوعی تداعی گذشته‌ها و حالت نوستالژی دارند. بعد از جنگ دوم جهانی مردم در اروپا رو آوردند به ساختن خانه هایی که بتواند آرامش آنها را تامین نماید و یاد جنگ را از ذهن آنها پاک کند. البته این سبک ممکن است برای برخی از مردم فاقد یک الگوی منظم و برابر قائده ارزیابی شود اما در حقیقت این سبک یک سبک کلاسیک می‌باشد.

 

رنگ های مورد استفاده در این سبک ترکیبی از رنگهای روشن است اما باید مراقب باشید که در استفاده از رنگهای روشن زیاده روی نشود. در این سبک از آبی تخم اردکی( Egg shell blue ) و رنگ سرمه‌ای نیز برای اثاثیه استفاده می‌شود.

 

 

استفاده از مبلمان با پشتی بلند و روکش چرم در این سبک مرسوم است. دیوارها با کاغذ دیواری‌هایی با نقش گل و گیاه درشت پوشیده می‌شود و البته می‌شود از پنل های چوبی نیز برای بعضی جاها استفاده کرد.

 

 

کف ها با کفپوش های چوبی با جنس سخت پوشیده می‌شودو از قالی ها برای مشخص کردن محدوده برخی فضاها مانند نشیمن و یا غذا خوری استفاده می‌شود. استفاده از میزهای کوچک چسبیده به دیوار و ویترینها نیز در این سبک مرسوم می‌باشد.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...