رفتن به مطلب

دستیابی محققان به فناوری انتقال اطلاعات در مقیاس کوآنتوم


ارسال های توصیه شده

[h=1] دستیابی محققان به فناوری انتقال اطلاعات در مقیاس کوآنتوم

 

[/h]

» سرویس: علمي و فناوري - پژوهشي

کد خبر: 94090503306

پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

محققان دانشگاه وین پس از سه دهه مطالعه بر روی تئوری‌های مختلف ارتباطات در بستر کوآنتوم موفق به دستیابی به فناوری دورنوردی با استفاده از فوتون‌های نوری شدند.

 

به گزارش سرویس فناوری ایسنا منطقه خراسان، پروفسور آنتون زیلنجر، محقق علوم کوآنتوم از دانشگاه وین در مورد این دستاورد قابل توجه علمی اظهار کرد: اولین مرحله از تله‌پورتیشن یا دورنوردی فوتون‌ها در سال 1997 با موفقیت انجام شد.

 

محققان با مطالعه بر روی عملکرد فوتون‌ها در مقیاس کوآنتومی دریافتند که می‌توان با تکنیک اتصال فوتون‌ها و ساختن ذرات با قطبیت متضاد، ساخت شبکه انتقال اطلاعات بدون اتصال فیزیکی را امکان‌پذیر ساخت.

 

محققان به کمک این فناوری توانستند اطلاعات را با سرعت کوآنتومی و تحت شبکه‌ای بدون اتصال فیزیکی به طول 143 کیلومتر منتقل کنند.

 

پروفسور توماس سیدل، یکی از محققان گروه مطالعه بر روی ارتباط‌سازی کوآنتومی گفت: به کمک تکنیک به ‌دام‌اندازی فوتون‌ها می‌توان شبکه‌ای ایمن و با سرعت مافوق تصور بین ماهواره‌ها ایجاد کرد.

 

 

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال آینده سازمان علوم فضایی چین با همکاری سازمان فضایی اروپا یک اتصال دو کاناله بین ایستگاه‌های فضایی دو کشور با روش صددرصد ایمن ارتباط در بستر کوآنتوم ایجاد خواهد کرد.

 

محققان معتقدند که استفاده از فوتون‌ها برای انتقال اطلاعات علاوه بر افزایش غیرقابل تصور در سرعت انتقال، نیازمند بستر و زیرساخت‌های فعلی نیست.

 

انتهای پیام

 

ایسنا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...