رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

سلام :icon_gol:

 

بنظر من ماهی پلاتی، یکی از قشنگترین و مناسب‌ترین ماهی‌های گیاهخوار برای آکواریوم‌های اجتماعی (با ماهیان گیاخوار) هست.

 

خصوصاً برای افرادی که تازه قصد راه‌اندازی یک آکواریوم دارند بنظر من پیشنهاد بسیار خوبیه، چون نگه‌داری و تکثیر این ماهی هم کار سختی نیست و بسیار لذت بخشه :w16: این ماهی جز خانواده ماهیان زنده‌زا هست و اگر شرایط استاندارد زیست ماهی رو فراهم کنید در فواصل کوتاه می‌تونید صاحب تعداد زیادی بچه ماهی خوشرنگ و باهوش هم بشید.:wavesmile:

 

 

vqr7q6prvzulxo0mt7k1.jpg 1tyibiahbrmz34y37rnm.jpg b6bhz7lagh9u9lybj00.jpg

 

 

 

شما میتونید پلاتی رو معمولاً در رنگ های گرم (نارنجی، قرمز، زرد پرتقالی و... ) و همینطور ترکیبی از این رنگ ها با رنگ مشکی یا سفید ببینید. و من مطمئنم که هرکس میتونه از دیدن رنگ‌های زیبای تن این ماهی کوچیک و فعال لذت ببره. :heartshape2:

 

سایز این ماهی معمولاً از 5-6 سانتی‌متر تجاوز نمی‌کنه. و می‌تونه طول عمر نسبتاً بالایی در یک آکواریوم سالم و استاندارد داشته باشه :texc5lhcbtrocnmvtp8

 

معمولاً در عین صلحجو بودن ماهی فعالی هست و تقریباً در تمام سطوح آب شنا می‌کنه‌ (بیشتر در میانه).

 

از نظر سازگاری هم خانواده‌ی زنده‌زاها بهترین انتخاب هستند، مثلا با ماهی مولی، گوپی، دم‌شمشیری (سوردتیل) و بعد با ماهی هایی مثل پانچاکس و در آخرین سطوح تتراها رو هم میشه انتخاب کرد.

 

 

در آخر شرایط مطلوب زیست این ماهی :یک آب تمیز و سالم، دمای ثابت حدود 28-26 درجه، جریان ملایم آب، نور ملایم، دکور‌های مصنوعی (خصوصاً اگر ماهی رو برای زایمان از آکواریوم خارج نمی‌کنید) و یکمی گیاه طبیعی، و نکته‌ی بسیار مهم رژیم غذایی متنوع و با کیفیت گیاهی و باز هم یک نکته ی خیلی مهم : بازی و توجه :4chsmu1: از اونجایی که شما یک ماهی فعال دارید، بهتره که هرازگاهی نشون بدید که بهش توجه دارید و اگر می‌تونید باهاش بازی کنید !

 

 

 

tqyvip76aesr51gydju.jpg

 

تصویر یک نمونه ماهی پلاتی ماده :)

(به پلاتی خونی معروف هست)

 

 

نکته‌‌ای در رابطه با این تاپیک :

همونطور که توجه دارید این تاپیک رو به صورت "نقد و بررسی" ایجاد کردم. بنابراین از این‌ به بعد در تمام صفحات این تاپیک صرفاً درباره ماهی پلاتی و تمام موضوعات مرتبط با زیست این ماهی صحبت میشه. لطفاً شما هم‌ نظرات و تجربیاتتون رو بنویسید و اگر سوالی درباره این ماهی دارید همینجا مطرح کنید، همینطور اگر مقاله یا مطلب جالبی درباره این ماهی می‌بینید که مطالعه اش مفید هست ممنون میشم که به اشتراک بگذارید.

 

به امید صلح با طبیعت :w36:

لینک به دیدگاه

در اينجا خانواده پلاتي‌ها رو مي‌بينيد که اكثرشون در آکواریومی های ایران قابل يافت هستند. (البته رنگ‌های خاص با یکم سختی بیشتر) :4chsmu1:

ضمناً اين عكس حكم عكس شناسنامه و كارت ملي ماهي رو داره، و در واقع خودشون خيلي زيباتر از اينها هم هستند. :ws3::icon_gol:

 

 

qwo7946htjmk7dyfk3g.jpg

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...
  • 2 سال بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...