رفتن به مطلب

پایان نامه مدل سازی تحمل پذیری خطا با استفاده از برنامه نویسی جنبه گرا


ارسال های توصیه شده

پایان نامه مدل سازی تحمل پذیری خطا با استفاده از برنامه نویسی جنبه گرا توسط علیرضا خانی و به راهنمایی دکتر فریدون شمس در تابستان 1390 برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر - گرایش نرم افزار از دانشگاه شهید بهشتی تهران ارائه شد که فایل PDF اون رو از لینک داده شده می تونید دانلود کنید:

 

فهرست مطالب:

فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه

طرح مسأله

اهداف تحقیق

محدوده تحقیق

مراحل انجام تحقیق

ساختار پایان نامه

 

فصل دوم: مفاهیم پایه و پیشینه تحقیق

مقدمه

تحمل پذیري خطا

برنامه نویسی جنبه گرا

بررسی کارهاي مرتبط

جمع بندي مطالب فصل

 

فصل سوم: مدل سازي تاکتیک هاي تحمل پذیري خطاي نرم افزاري با استفاده از برنامه نویسی جنبه گرا

مقدمه

مدل سازي تاکتیک بلوك هاي بازیابی با استفاده از جنبه گرایی

مدل سازي تاکتیک برنامه نویسی چند نسخه اي با استفاده از جنبه گرایی

جمع بندي مطالب فصل

 

فصل چهارم: مطالعه موردي و ارزیابی

مقدمه

شاخص ها و معیارهاي ارزیابی

مطالعه موردي

نتیجه گیري

جمع بندي مطالب فصل

 

فصل پنجم: خلاصه و نتیجه گیري

مقدمه

بازبینی میزان تحقق اهداف پایان نامه

ویژگی نوآوري هاي تحقیق

محدودیت ها

نتیجه گیري

کارهاي آینده

 

مراجع

 

چکیده:

تحمل پذیري خطا مقوله اي است که در طراحی سیستم هاي با قابلیت اطمینان بالا مورد استفاده قرار می گیرد . تحمل پذیري خطاي نرم افزاري معمولاً با استفاده از افزونگی و گوناگونی حاصل م یشود که پیچیدگی اضاف ه اي را به طراحی سیستم وارد می کند. دلیل این امر آن است که تحمل پذیري خطا جزو دغدغه هاي مداخله اي است و در هنگام پیاده سازي سایر واحد هاي نرم افزاري را تحت تأثیر قرار می دهد. پیاده سازي تاکتیک هاي تحمل پذیري خطا با استفاده از روش هاي سنتی از قبیل شیءگرایی، باعث کاهش قابلیت استفاده مجدد، قابلیت نگهداري، درجه واحدبندي و درك و فهم سیستم می شوند. براي حل این مشکل استفاده از برنامه نویسی جنبه گرا می تواند مفید واقع شود . جنبه گرایی رهیافتی است که عمل جداسازي دغدغه هاي مداخله اي را با حمایت برنامه نویسی جنبه گرا به بهترین شکل ممکن انجام می دهد. استفاده از برنامه نویسی جنبه گرا یکی از روش هایی است که امروزه براي پیاده سازي تحمل پذیري خطا مورد توجه قرار گرفته است. در این زمینه کارهایی انجام شده است ولی هنوز براي همه تاکتیک هاي تحمل پذیري خطا از قبیل بلوك هاي بازیابی و برنامه نویسی چند نسخه اي مدل جنبه گرا ارائه نشده است. همچنین جاي الگوهاي طراحی در این زمینه خالی است.

هدف اصلی در این تحقیق، تلاش براي مدل سازي تاکتیک هاي تحمل پذیري خطا با استفاده از رهیافت جنبه گرایی است. بدین منظور دو تاکتیک بلوك هاي بازیابی و برنامه نویسی چند نسخه اي انتخاب شده اند. سعی بر آن است تا دو تاکتیک ذکر شده در جهت مدل سازي با رهیافت جنبه گرایی مورد بررسی قرار گیرند. دغدغه هاي مداخله اي در این دو تاکتیک شناسایی شده و با استفاده از برنامه نویسی جنبه گرا مدل سازي می شوند. سپس دو الگوي طراحی به نام هاي "الگوي طراحی بلوك هاي بازیابی جنبه گرا" و "الگوي طراحی برنامه نویسی چند نسخه اي جنب هگر ا" در جهت بهبود قابلیت استفاده مجدد، قابلیت نگهداري و واحدبندي سیستم ارائه می شود. الگوهاي پیشنهادي با انجام یک مطالعه موردي و با استفاده از شاخص هاي جداسازي دغدغه ها، اتصال و اندازه مورد ارزیابی قرار گرفته و مزایا و معایب آنها در مقایسه با مدل سازي با روش شیءگرایی تشریح گردیده است.

 

دانلود پایان نامه

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...