رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

سلام :icon_gol:

 

یکی از معضلاتی که ممکنه یک آکواریوم‌دار با اون مواجه بشه وجود ناخواسته‌ی حلزون‌ها در آکواریوم هست. حلزون ها انواع مختلفی دارند و معمولاً مزاحم‌ترین ها کوچکترین‌ انواع هستند چرا که پیدا کردن و گرفتنشون کار ساده‌ای نیست. البته در تعداد کم شاید اصلا توجه شما رو به خودشون جلب نکنند، اما به علت رشد سریع و تکثیر بالایی که دارند خیلی زود میتونن به معضلی بزرگ در آکواریوم شما تبدیل بشن.

 

برای مواجهه با این موضوع و کنترل یا ریشه‌کن کردن حلزون‌ها راه‌هایی وجود داره، که مطمئناً از بین بردن اونها عاقلانه‌ترین کار نیست، کاری که محلول‌های شیمیایی با حلزون‌ها میکنند همینه و به نظر من این کار فرقی با یک قتل عام نداره و واقعاً کار درست یا حتی کار انسانی ای نیست.

 

اما میشه با خرج کردن کمی صبر و حوصله به نتیجه‌ی مطلوب رسید. در اینجا من راه‌هایی که به ذهنم می‌رسه و تاحالا استفاده کردم رو میگم، و از شما هم میخوام تا اگر پیشنهاد یا تجربه‌ی دیگه ای دارید زیر همین پست بنویسید. :w16:

 

 

7p1n05v9cyz8cbs4bvp9.jpg

 

 

 

 

اگر قصد کنترل و کاهش تعداد حلزون‌ها رو دارید :

کافیه شب قبل از اینکه خاموشی بزنید چند تکه خیار که برش زدید رو داخل آب بندازید، مطمئناً شما میدونید چطوری میشه خیارها رو کف آکواریوم نگه داشت تا بالا نیان، به همین سادگی و با این طعمه میتونید تعداد قابل توجهی حلزون که تمام سطح خیارها رو می‌پوشندند بگیرید، و اونها رو از آب خارج کنید و داخل یک ظرف آب دیگه قرار بدید، لطفاًً بگذارید خیار رو هم همچنان بخورن! این کار رو بکنید و ببینید که نتیجه حیرت آوره. اگر دوست داشتید می‌تونید حلزون‌های بیرون آورده رو در یک تُنگ یا آکواریوم دیگه نگه دارید، یا اینکه اونها رو به یک یک برکه یا حتی حوضچه یک پارک ببرید و در اونجا رها کنید و از احساس خوبی که حتما بهتون دست میده لذت ببرید :) اگر رفتید پارک، ترجیحاً دنبال حوضچه ای بگردید که دیرتر از بقیه ممکنه آبش تخلیه و تعویض بشه تا حلزون ها هم بتونن بیشتر از چند صباح عمر لذت ببرند !

 

wbzyho7zzdbs615qaz5x.jpg

 

 

اگر قصد خارج کردن تمام حلزون‌ها رو دارید :

اگر واقعاً به این مرحله رسیدید، با در نظر گرفتن تمام مسائل دیگه پیشنهاد من اینه که کل بستر آکواریوم رو خارج کنید و با چند کیسه در دست راهی همون برکه یا حوضچه‌ها و استخرهای داخل پارک یا پارک جنگلی بشید و سنگ و حلزون رو با هم درطبیعت رها کنید. بنظر من حتی طی کردن دوباره چرخه (در حالت سنتی) به استفاده از محلول های شیمیایی و نابود کردن غم انگیز این همه جانور البته که می‌ارزه.

 

 

wctm72ni1b90h4l0bqp.jpg

 

 

چطور دیگه گرفتار حلزون نشیم !

مهم‌ترین کار اینه که قبل از اینکه هر گیاه تازه (چون در اکثر موارد منشاً اینطور حلزون‌های ریز، اگر به صورت عمدی نباشه، خرید گیاه طبیعی هست) رو وارد آکواریوم کنید به خوبی اون رو بشورید و بررسی کنید تا گرفتار این معضلات نشید.

 

 

با آرزوی موفقیت و صلح با طبیعت :w16::icon_gol:

 

 

 

as2ywc4nugzci964eib.jpg

لینک به دیدگاه

راستی، داشتم چرخی میزدم که دیدم یه وبسایت خارجی حرف خیلی قشنگی درباره حلزون‌ها زده :

 

Remember that having a few snails in your aquarium isn't necessarily a bad thing, as they eat algae and eliminate food that isn't eaten by the fish.

As long as you keep them at bay, they can work in your favor.

 

دقیقاً همینطوره و حتی در بدترین شرایط هم نباید نیمه پر لیوان رو نادیده گرفت :4chsmu1:

نقش مفید جانورهایی مثل حلزون در اکوسیستم آکواریوم رو فراموش نکنیم. :w16::icon_gol:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...