رفتن به مطلب

۱۰ دیوار و نرده متفاوت برای حفاظ حیاط و باغچه


ارسال های توصیه شده

rswytu.jpg

باغچه و فضای سبزی که جزو ملک شخصی شما به حساب می‌آید نیاز به حفاظت دارد. حفاظ‌هایی که می‌بینیم، بیشتر دیوارهای خیلی معمولی هستند یا نرده‌هایی ساده. برای اینکه اوج خلاقیت و سلیقه خود را در دکوراسیون منزل‌تان به نمایش بگذارید، بهتر است از کنار این قسمت نیز ساده عبور نکنید.

- نرده‌ای تندیس‌گونه برای حفاظت حیاط و باغچه

2rnd9tt.jpg

300عدد تیغه فولادی، این نرده تندیس‌گونه را خلق کرده‌اند که در اطراف این باغ می‌پیچد. بلندی این نرده به اندازه‌ای است که از ورود حیوانات وحشی و ولگرد جلوگیری کند. در نتیجه علاوه‌ بر زیبایی، کاربردی نیز هست. البته هزینه چنین نرده‌ای کمی بالا است اما به خاص و متفاوت بودن آن می‌ارزد.

- دیوار بتنی به عنوان محافظ حیاط و باغچه

j665i0.jpg

برای این دیوارهای محافظ، در قالب‌های سریع برش خورده، بتن ریخته می‌شود و اثر قالب‌ها بر روی سطح باقی می‌ماند. در این دیوارها، بتن خرده‌های چوب را در بر می‌گیرد و زمانی که خشک شد قالب برداشته می‌شود.

- دیواری از مصالح مختلف برای حیاط و باغچه

2dalto8.jpg

در این دیوار، شیشه، فولاد و چوب در کنار هم برای یک طراحی واحد به کار رفته‌اند. برای استفاده از مصالح مختلف در کنار هم، بهتر است همه آنها از الگو و ریتم مشابهی پیروی کنند.

28v4mc7.jpg

در این دیوار پنل‌های شیشه‌های سندبلاست در چارچوب‌های فولادی، با چراغ های LED نورپردازی شده‌اند و یک نمایش رنگارنگ به پا کرده‌اند. این شیشه‌ها در طول روز امنیت ایجاد می‌کنند و در شب جرقه‌ای از رنگ به این آتشدان اضافه می‌کنند.

- پرچین به عنوان دیوار محافظ حیاط و باغچه

rr15de.jpg

برای طراحی این دیوار، پرچین‌ها در پشت دیواره نازک چوبی قرار گرفته‌اند. این پرچین‌های بلند راه‌حلی بسیار عالی برای تأمین امنیت حیاط هستند. ضمنا رنگ تیره دیواره چوبی در کنار رنگ سبز پرچین اثری آرامش‌بخش دارد.

- دیوار گابیون برای حفاظت از فضای سبز و حیاط

2rrb884.jpg

سبدهای گابیون پر شده از قلوه سنگ‌های رودخانه‌ای این دیوار را به وجود آورده‌اند. دیوارهای گابیونی در عین برجسته ساختن عناصر طبیعی به فضا ظاهری مدرن می‌بخشند.

- نرده‌ای از مواد بازیافتی برای فضای سبز و باغچه

2sb2vs7.jpg

با مواد و مصالح بازیافتی در دسترس می‌توان نرده‌های فوق‌العاده‌ای ایجاد کرد. مثلا در این نمونه طراح با استفاده از تنه‌های درخت باقی مانده از یک شرکت چوب بری و بستن آنها به پنل‌های سیمی فلزی، عناصر طبیعی را با عناصر مصنوعی آمیخته است و ظاهری خاص و زیبا خلق کرده است.

- صفحه‌های فلزی به عنوان دیوار حیاط

zv54pd.jpg

ورقه‌های فولادی موج‌دار که به صورت عمودی یا افقی نصب می‌شوند، یک حس صنعتی ایجاد می‌کنند. آنها همچنین امنیت خوبی برقرار می‌کنند. در این نمونه، برای متعادل کردن ظاهر تمام فلزی دیوار، مجموعه کوچکی از گیاهان در میان دیوار کاشته شده‌اند.

ورقه‌های فولادی سخت یک بافت جذاب در این دیوار ایجاد کرده‌اند. بعد از نصب این دیوار، برای سرعت بخشیدن به فرآیند زنگ زدن فولاد، اسپری آب نمک به آن پاشیدند تا به چنین ظاهری دست یابند. این دیوار به عنوان یک پس زمینه برای آتش‌دانی که در جلو قرار دارد عمل می‌کند و هم چنین امنیت لازم را فراهم می‌کند.

- دیوار سبز به عنوان محافظ فضای سبز و باغچه

2vundxh.jpg

الگوهای مختلف پوشش گیاهی در این دیوار به کار رفته‌اند. این گیاهان روی پنل‌هایی نصب شده‌اند که مجهز به سیستم آبیاری هستند. در این حیاط افقی از پنل‌های کوچکتری برای گونه‌های مختلف گیاهی استفاده شده که تأثیر بصری بسیار جذابی را در فضایی کم ایجاد کرده‌اند. شما می‌توانید در این تصویر هنر باغبانی بر روی داربست را ببینید.

- صفحه‌های چوبی توپر به عنوان دیوار حیاط و باغچه

i5t7gl.jpg

پنل‌های چوبی توپر ظاهری مدرن به این دیوار داده‌اند. این پنل‌ها با قرار گرفتن در بالای دیوار بتنی، امنیت بیشتری ایجاد کرده‌اند و با سطح صاف‌شان یک ظاهر یکدست به وجود آورده‌اند.

- ستون‌های شیشه‌ای به عنوان نرده و حفاظ

14y5mkm.jpg

این حفاظ از ستون‌های شفاف اکریلیک ساخته شده که پر از حباب هستند. این ستون‌ها در چمن زیرشان محکم نگه داشته شده‌اند و یک محیط نشاط بخش در اطراف استخر ایجاد کرده‌اند.

 

24.gif24.gif24.gif
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
24.gif24.gif24.gif

24.gif
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
24.gif

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...