رفتن به مطلب

کشف میکرو اُرگانیسم هایی در اعماق دریا که متان مصرف می کنند!


ارسال های توصیه شده

یک گروه بین المللیِ از زیست شناسان استرالیایی و آمریکایی گونه ای جدیدِ آرکی با متابولیسمِ متان را کشف کردند.

apvdtvl162x6kyt45gnu.jpg

 

آرکی ها در ابتدا در محیط های خشن یافت شدند، مثل چشمه های آبگرم آتشفشانی. این عکس متعلق به پارک ملی یلوستون است.

 

این کشف با استفاده از تکنیک هایی صورت گرفت که توالی دی.ان.ای را در مقیاس بزرگی قرار می دهند و این توالی ها را با استفاده از ابزارهای محاسباتیِ پیشرفته در ژنوم هایی جمع آوری می کنند. دکتر جن تایسون از دانشگاه کوینزلند، نویسنده ی ارشدِ این پژوهش می گوید: «میکرو اُرگانیسم ها را در آبِ موجود در آبخوان عمیق زغال سنگ با عمق ۶۰۰ متر در زیر سطح ِ حوزه آبخیزِ سورت در نزدیکی رم، کوینزلند نمونه برداری کردیم و ژنوم های اُرگانیسم هایی که قادر به متابولیسم متان بودند را بازسازی کردیم. به لحاظ سنتی، این نوع ارگانیسم هایی که متان، مصرف می کنند در بین گروهی از میکرو اُرگانیسم ها به نام پَهن‌باستانیان (نام علمی: Euryarchaeota) وجود دارند.»

z86umzj22glg5amvn5es.jpg

 

این آرکیِ تازه کشف شده به گروهی به نام پهن باستانیان تعلق دارد، این گروه از میکرو اُرگانیسم های یافت شده در محدوده ی وسیعی از محیط ها قرار دارند که از لحاظ تکاملی نیز متنوع هستند. دکتر تایسون این چنین توضیح می دهد: «به جهت قیاس، این یافته همانند شناختِ خرس های سیاه و قهوه ای است و سپس مواجهه با یک پاندای غول پیکر است. این مسئله باعث شگفتی مان می شود: چه تعداد گونه های دیگری از میکرو اُرگانیسم های تغذیه کننده ی متان در آنجا وجود دارد که علم هنوز شناسایی نکرده است؟» این تحقیق از آن جهت اهمیت دارد که دانش ما از تنوع حیات بر روی زمین را توسعه می دهد و بیان می کند که اُرگانیسم های دیگرِ درگیر در بازیافتِ کربن و تولیدِ متان را فراموش کرده ایم. جزئیات بیشتر این پژوهش در مجله ی Science منتشر شده است.

 

منبع: سایت بیگ بنگ

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...