رفتن به مطلب

برای درمان افسردگی به گفت‌وگو درمانی روی آورید


ارسال های توصیه شده

زنان به طور معمول بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند، افسردگی در صورت شدید شدن به خودکشی منتهی می شود.

 

 

 

 

 

 

گفت‌وگو درمانی مستمر می تواند به معالجه افسردگی های خفیف تا متوسط تا حد زیادی کمک کند، اما در صورتی که افسردگی شدیدتر باشد باید علاوه بر گفت وگو درمانی از دارو نیز کمک گرفت.

 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، انواع گفت وگو درمانی برای معالجه افسردگی شامل رفتار درمانی شناختی (سی بی تی)، درمان بین فردی، درمان روان پویشی، درمان تربیتی و گروه های حامی است. برای نمونه در درمان رفتار شناختی که به طور معمول ۱۰ تا ۲۰ هفته به طول می انجامد، فرد ذهنیات خود را در مورد احساسات و رفتارش بیان کرده و درمانگر برای تغییر ذهنیات منفی وی به افکار مثبت تلاش می کند. درمان بین فردی بر بهبود روابط فرد با دیگران در مدت زمان ۱۰ تا ۲۰ هفته استوار است، این نوع از درمان، درمانگر به وی راه های جدید برای بررسی روابط فردی و اینکه چطور واکنش های وی بر روابط او تاثیر می گذارد تجویز می کند. گروه های حامی نیز یکی از راه ها برای گفت وگو در مورد احساسات فردی است، یک گروه حامی جایی است که فرد می تواند با مراجعه به آن مشکلات و نگرانی هایش را با دیگران درمیان بگذارد که آنها نیز با دردهای مشابه دست و پنجه نرم می کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت جهانی افسردگی بیماری متداول روحی است که در سراسر جهان ۳۵۰ میلیون نفر در تمام سنین به آن مبتلا هستند. افسردگی دلیل اول ناتوانی است و یکی از دلایل اصلی بسیاری از بیماری های دیگر است.

زنان به طور معمول بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند، افسردگی در صورت شدید شدن به خودکشی منتهی می شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...