رفتن به مطلب

شناسایی و اولویت بندی معیارهایی برای ارزیابی عملکرد زنجیره تامین خدمات


ارسال های توصیه شده

بحث مديريت زنجیرۀ تأمین و ارزيابی عملكرد زنجیرۀ تأمین در شرکتهای خدماتی در مقايسه با شرکتهای تولیدی بسیار کم و محدود است؛ بنابراين ضرورت مطالعات بیشتر در اين حوزه وجود دارد. از اينرو، هدف از اين مقاله شناسايی و اولويتبندی شاخصهای ارزيابی عملكرد زنجیرۀ تأمین خدمات است؛ بنابراين در ابتدا با مرور ادبیات موضوع به تعريف فرايندهای زنجیرۀ تأمین پرداخته شد. سپس معیارهای اندازهگیری اين فرايندها تشريح شد. بعد از استخراج معیارهای ارزيابی عملكرد، اين معیارها با شاخصهای مدل اسكور و سروکوال دسته بندی شدند و درخت تصمیمگیری طراحی شد. در ادامه، پرسشنامه تهیه و در بین مديران هتلهای پنج ستارۀ شهر تهران، بهعنوان خبرگان صنعت خدمات، توزيع شد. بعد از جمع آوری پرسشنامه از روش AHP فازی برای اولويتبندی معیارها استفاده شد. درنهايت، تحلیل ها انجام گرفت و معیارها دستهبندی شد. نتايج نشان میدهد شاخص قابلیت اطمینان دارای بالاترين اولويت و شاخص ملموسبودن دارای کمترين اهمیت در زنجیرۀ تأمین خدمات است.

 

واژه های کلیدی: ارزیابی عملکرد زنجیرة تأمین، زنجیرة تأمین خدمات، مدل اسکور، مدل سروکوال.

نویسندگان: محمود رضا مستقیمی، محمد رحیم رمضانیان، محمد اسماعیل زاده

 

دانلود مقاله

لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...