رفتن به مطلب

دست‌كاري ژنتيكي درختان براي توليد كاغذ


ارسال های توصیه شده

دانشمندان با دستكاري ژنتيكي درختان استراليايي ايده‌آل براي صنعت كاغذ، آن‌ها را براي رشد در نواحي سرد شمال آمريكا و كانادا آماده كرده‌اند. اما اين كار با مخالفت گسترده علاقمندان محيط زيست روبرو شده است.

 

به گزارش آسوشيتدپرس، چند شركت بزرگ كاغذسازي مي‌خواهند درختان استراليايي را در ايالت‌هاي شمالي آمريكا و كانادا بكارند. دليل آن‌ها اين است كه درختان استراليايي هم خيلي سريع‌تر رشد مي‌كنند و هم آوندهايي دارند كه براي كاغذسازي كيفيت بسيار بالايي دارند.

 

اما اين درختان به هواي بسيار گرم نياز دارند. حالا اين شركت‌ها با دستكاري اين نوع درخت‌ها، آن‌ها را در مقابل سرما و يخ‌زدگي مقاوم ساخته‌اند و در حال حاضر، اين آزمايش را پشت سر مي‌گذارند كه تا چه حد مي‌توانند در زمين‌هاي شمالي پيش بروند.

 

مثل هميشه اين اقدام با مخالف شديد محيط‌دوستان مواجه شده است. آن‌ها نگرانند كه كاشت درخت‌هاي دستكاري‌شده در محيطي كه بومي آن‌جا نيستند،‌ اكوسيستم و زندگي ساير موجودات منطقه را تحت‌الشعاع قرار بدهد. هرچند كه به نظر مي‌رسد مثل اغلب نزاع‌هاي صنعت و اقتصاد با طبيعت‌نگري و محيط‌دوستي، نمي‌توان چندان به توقف چنين پروژه‌اي چشم اميد داشت.

لينک خبر:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

منبع خبر: خبر آنلاين

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...