رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

سلام دوستان عزیز:icon_gol::icon_gol:

دراین تاپیک قصدداریم درمورد پاورپوینت ,نکات اموزشی,ترفندها ونحوه ساخت یک اسلاید با کمک همدیگه مطالبی رو قرار بدیم

درصورت داشتن سوالی همین جا مطرح کنید تا ایشالا بتونیم درموردش بحث کنیم

موفق باشید

لینک به دیدگاه
  • 5 ماه بعد...

با عرض سلام وخسته نباشید خدمت

spow

مدیر ارشد انجمن

من نتوانستم فایل های پاورپوینت که کذاشته بودید را دانلود کنم یک صفحه باز میشه اما سفید است ونمیتونه بارگذار یکنه صفحه را

خواهشمند است به ایمیل اینجانب بفرستید

با تشکر فراوان

masoud_sadjadi@yahoo.com

لینک به دیدگاه
با عرض سلام وخسته نباشید خدمت

spow

مدیر ارشد انجمن

 

 

من نتوانستم فایل های پاورپوینت که کذاشته بودید را دانلود کنم یک صفحه باز میشه اما سفید است ونمیتونه بارگذار یکنه صفحه را

خواهشمند است به ایمیل اینجانب بفرستید

با تشکر فراوان

masoud_sadjadi@yahoo.com

 

 

بفرمایید

دانلود جزوه اموزشی مایکروسافت پاورپوینت Microsoft PowerPoint

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

دانلود ترفندهای اموزشی درنرم افزار پاورپوینت

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...

ادامه آموزش پاورپوینت 2003 (Power Point) را برگرفته از سایت استاد آنلاین میذارم :a030:

برنامه Power Point يکي از برنامه هاي بسته نرم افزاري Office به شمار ميرود که با آن ميتوانيد مجموعه اسلايدهايي که متن را با متن هاي رسم شده Clipart ، عکس، صدا، تصوير ، و حتي جلوه هاي ويژه متحرک نمايش دهيد. پس ميتوانيد کارتان را به اسلايدهاي 35mm تبديل کنيد . علاوه بر اينها چون Power Point يک Package است ميتوانيد سند هاي Word ، کاربرگهاي Excel را به صورت گرافيک و متن و به Power Point اضافه نماييد.

در حقيقت Power Point قسمت سمعي – بصري برنامه Office است. برنامه Power Point با نصب برنامه Office در سيستم شما ديده ميشود.

لینک به دیدگاه

آشنايي با Microsoft Power-Point 2003

 

PowerPoint-2003 نرم افزاري قوي و توانا براي ساخت نمايش هاي (Presentations) قابل مشاهده در كامپيوتر است كه با استفاده از آن مي توان آگهي (Handout) و يا اسلايدهايي را براي نمايش تهيه كرد. همچنين امكان اضافه نمودن Animation و Sound به اسلايدها نيز وجود دارد ، از اين برنامه در نمايش هاي تجاري (Business) و كنفرانس هاي كلاسي ، سمينارها و ... استفاده مي شود.

اسلايدهاي ايجاد شده در اين برنامه را مي توان به روش هاي مختلفي نمايش داد كه يكي از آنها استفاده از دستگاه Over head مي باشد كه نمايش را روي پرده نشان مي دهد.

PowerPoint مي تواند سه نوع خروجي با پسوندهاي متفاوت داشته باشد كه هر كدام در موارد خاص خود قابل اجرا هستند كه در ادامه ي بحث به آن اشاره خواهد شد. از فايل هاي ايجاد شده در اين برنامه در Web نمي توان استفاده نمود و اين بدليل بالا بودن حجم بالاي آن است ولي مي توان آنرا بصورت يك فايل از جنس html - Hyper text markup ذخيره كرد.

 

نكته : html پسوند صفحات ايجاد شده در Web مي باشد.

 

كلمه كليدي:

Presentation: به هر فايل ايجاد شده در پاورپوينت Presentation گفته مي شود.

Handout: هنگام ارائه مي توان اسلايدها را print كرد و در دست مشاهده كنندگان قرار داد.

Overheads: دستگاهي است كه توسط آن مي توان نمايش اسلايدها را روي پرده نمايش داد.

 

ادامه دارد ...

لینک به دیدگاه

آشنايي با محيط Power-Point

 

بعد از اجراي برنامه وارد محيط Power-Point مي شويم و شكل ظاهري آنرا بررسي خواهيم كرد .

به فايل هاي ايجاد شده در Power-Point اصطلاحا Presentation گفته مي شود اين نام را مي توان در نوار عنوان مشاهده نمود .

 

در Power-Point نماهاي مختلفي داريم كه در ظاهرنمايش برنامه تاثير مي گذارد . براي نمايش اين نمادها يكي از دو روش زير را پيشنهاد مي كنيم .

 

الف ) از منوي View انتخاب گزينه هاي Normal ، Slide Sorter ، Slide Show ، Notes Page .

ب ) در پنجره ي اصلي و استفاده از آيكونهاي اين نماد كه در بالاي نوار وضعيت سمت چپ قرار دارند .

 

با وارد شدن به برنامه ي Power-Point يك اسلايد خالي ديده مي شود كه تعداد اسلايدها را مي توان افزايش يا كاهش داد . قبل از توضيح در اين مورد با انواع نماها آشنا خواهيم شد .

ادامه دارد ...

لینک به دیدگاه

انواع نمادها در Power-Point

 

Normal View: حالت طبيعي نمايش برنامه مي باشد در حقيقت مي توان گفت در بدو ورود به برنامه اين نما قابل مشاهده مي باشد. خصوصيت نماي Normal View اين است كه در آن مي توان اقدام به طراحي ، حذف و اضافه نمودن محتواي اسلايد و همچنين حذف و اضافه نمودن خود اسلايدها نمود ، در حقيقت نماي طراحي مي باشد .

 

Slide Sorter: با يكي از دو روش گفته شده وارد اين نما مي شويم ، نمايي كه در آن اسلايدها را در اندازه ي كوچك مي توان يكجا مشاهده نمود ، در اين نما امكان طراحي داخلي اسلايد وجود ندارد ولي در آن مي توان اقدام به اضافه يا حذف اسلايدها نمود و قابليت جابجايي اسلايدها توسط Drag & Drop وجود دارد.

 

Slide Show: در اين نما نتيجه حاصل از طراحي و نمايش نمايي را مي توان مشاهده نمود كليد ميان بر براي رسيدن به اين نما F5 مي باشد. در اين نما امكان هيچ گونه طراحي ، حذف و اضافه وجود ندارد و فقط براي نمايش مي باشد . براي خارج شدن از آن با زدن كليد Esc و همچنين Right click و انتخاب End Show اين كار را انجام مي دهيم .

 

Notes Page: احضار اين منو فقط از طريق منوي View امكانپذير مي باشد (روش اول) در اين نما طراح اسلايد يادداشتي را براي يادآوري يا تاكيد خود مي نويسد كه اين يادداشت در نمايش نهايي Slide show ظاهر نخواهد شد و صرفا خود طراح از آن استفاده خواهد كرد . مطالب نوشته شده در اين نما را در پايين قسمت نماي Normal مي توان مشاهده كرد .

 

ادامه دارد ...

 

لینک به دیدگاه

اضافه كردن اسلايد

 

براي اضافه كردن تعداد اسلايدها از منوي Insert گزينه ي New Slide يا با زدن Ctrl+M اين كار را انجام مي دهيم ، محدوديتي در اضافه كردن اسلايد وجود ندارد ولي براي جلوگيري از خسته شدن بازديدكنندگان بايد حد معمول رعايت شود و سعي كنيم مطالب را طوري در اسلايدها بگنجانيم كه مقصود اصلي به راحتي درك و از ايجاد تعداد خيلي زيادي اسلايد جلوگيري كنيم . هنگاميكه اقدام به ايجاد يك اسلايد جديد مي نماييم در قسمت Task Pan ليست Slide Layout ها ديده مي شود كه با انتخاب هر كدام Layout مربوطه به اسلايد جاري اعمال مي شود.

 

كلمه كليدي:

Layout نمونه اي است كه مي توان اسلايدها را طبق شكل ظاهري آنها تنظيم كرد.

 

Slide Layout:

هر كدام از Layout ها مي توانند محتواي متفاوتي به اسلايدها بدهند كه به ترتيب قرار گرفتن Layout ها در اين قسمت آنها را توضيح مي دهيم. هر Layout داراي يك نام مي باشد كه با ثابت نگه داشتن ماوس روي Layout ظاهر مي شود .

 

Title Slide:

(اسلايد عنوان) از اين Layout معمولا براي اولين اسلايد استفاده مي شود كه نام پروژه در آن درج مي شود ، هنگاميكه وارد Power-Point مي شويم Title slide به عنوان اولين اسلايد ديده مي شود.

 

Title Only:

همه ي اسلايدها درون خود نيز داراي يك عنوان مي باشند كه موضوع آن اسلايد خاص را بيان مي كند ، Title only اسلايدي است كه فقط يك عنوان درون خود دارد.

 

كلمه كليدي:

Place Holder – مكان هايي در اسلايدها هستند كه محتواي اسلايدها در آن قرار مي گيرد كه اصطلاحا به آن "جا نگهدارنده" نيز گفته مي شود.

 

Title and text:

اسلايدي كه داراي عنوان و قسمتي براي نوشتن متن مي باشد كه هر كدام داخل Place holder هاي خاص خود قرار مي گيرند متن هاي نوشته شده در اين Layout در يك ستون نوشته مي شود.

 

Title and 2 column text:

اسلايدي كه داراي عنوان به همراه دو ستون متني است.

 

Blank:

در اين حالت يك اسلايدي كاملا خالي در اختيار ما قرار مي گيرد كه مي توانيم هر نوع داده اي را در آن جا دهيم.

 

در بقيه ي Layout ها شاهد موارد تكراري هستيم كه فقط در ظاهر اسلايدها تاثير خواهند داشت . با توضيح يك مورد خودتان مي توانيد با بقيه ي Layout ها كار كنيد .

 

ادامه دارد ...

 

لینک به دیدگاه

Content

درون اسلايد Content ، شش مورد به چشم مي خورد كه هر كدام را جداگانه توضيح مي دهيم :

 

- Insert Table: در اين حالت مي توانيم اقدام به وارد نمودن يك جدول داخل اسلايد كنيم. با انتخاب اين مورد پنجره ي كوچك Insert Table مطابق شكل باز مي شود كه در آن تعداد سطر و ستون را وارد مي كنيم و بعد از زدن OK شاهد درج جدول در اسلايد مي شويم

 

در اين حالت نوار ابزار مخصوص Table ظاهر مي شود كه براي قالب بندي جدول مي توان استفاده نمود ، توضيح كامل اين نوار ابزار در دوره ي آموزشي Word مهارت سوم از استاندارد ICDL ، در اختيار شما قرار داده شده است .

 

- Insert Chart: براي درج نموداري از برنامه ي Excel در اسلايد كه با وارد نمودن داده در Sheet وارد شده مقادير نمودار نيز تغيير خواهد كرد. در اين حالت محيط شبيه سازي شده excel ديده مي شود كه مي توان به راحتي تغييرات و تنظيماتي را در آن انجام داد كه اين كار به شرط آشنا بودن با محيط Excel امكان پذير مي باشد.( آموزش كامل دوره ي Excel جهت مطالعه ، در پرتال آموزشي كارآموز دات كام و سايت استادآن لاين در اختيار شما قرار داده شده است . )

 

با كليك كردن روي بدنه ي اسلايد حاوي نمودار ، مي توان نمودار را در اسلايد ثابت نمود ، همچنين با دابل كليك روي نمودار مي توان مجددا وارد محيط شبيه سازي شده Excel شد .

 

اصطلاحات خاص :

بدنه ي اسلايد به قسمتي اطلاق مي شود كه خارج از Place holder ها باشد .

 

- Insert Clip Art:

براي وارد كردن تصاوير Clip art داخل اسلايد كه با Double Click كردن روي تصوير مورد نظر مي توان آن را روي اسلايد درج كرد ، تصاوير Clip Art هنگام نصب Office در برنامه ها قرار مي گيرند و امكان جابجايي ، تغيير اندازه آنها وجود دارد. بعد از درج اين تصاوير نوار ابزار Picture نيز ظاهر مي شود كه توسط آن مي توان تغييراتي را روي اين نوع تصاوير بوجود آورد .

 

ادامه دارد ...

لینک به دیدگاه

نوار ابزار Picture

 

- Insert Picture-1 : براي وارد نمودن تصوير

 

- Color-2: كه براي تغييرات رنگي تصوير در چهار حالت صورت مي گيرد.

 

- Gray Scale- 2-1: اين حالت تصوير را در مد خاكستري مي برد.

 

- Black & White- 2-2: اين حالت تصوير را در مد سياه و سفيد مي برد.

 

- Washout- 2-3: در اين حالت تصوير مثل اين كه در آب فرو رفته باشد نشان داده مي شود.

 

- Automatic- 2-4: تصوير را به حالت قبل از تغييرات مي برد.

 

- Move Contrast- 3: تضاد بين رنگها را زياد مي كند.

 

- Less Contrast- 4: تضاد بين رنگها را كم مي كند.

 

- More Brightness- 5: براي افزايش نور تصوير كه در نهايت تصوير به سمت رنگ سفيد مي رود.

 

- Less Brightness- 6: براي كاهش نور تصوير كه در نهايت تصوير به سمت رنگ سفيد مي رود.

 

- Crop- 7: براي برش دادن قسمتي از شكل توسط گيره هايي كه در اطراف شكل ظاهر مي شود كه البته مجددا مي توان توسط همان گيره ها شكل را به حالت اوليه برگرداند.

 

- Rotate Left 90- 8 : براي چرخاندن شكل در زاويه ي 90 درجه

 

- Line Style- 9 : براي قرار دادن شكل در يك قاب با انتخاب خطوطي كه ظاهر مي شود كه در صورت تنظيمات بيشتر كافي است More Line را زده و در پنجره ي باز شده حتي رنگ قاب را تغيير دهيم.

 

- Compress Picture- 10 : براي فشرده سازي تصوير

 

- Recolor Picture- 11: اين گزينه معمولا براي تصاوير Clip Art فعال مي شود و اگر تصوير ديگري را غير از Clip Art داشته باشيم غير فعال مي ماند چون رنگ هاي به كار رفته در Clip Art توسط Power-Point قابل شناسايي مي باشند. در اين دستور مي توان رنگ ها را در دو قسمت New و Original شناسايي كرد و رنگ New را جايگزين Original نمود .

 

- Format Picture- 12: با انتخاب اين گزينه پنجره ايي به همين نام باز مي شود كه تنظيمات بيشتري را براي تصوير در آن مي توان انجام داد.

 

- Set Trance Parent Color- 13: ابزاري كه توسط آن مي توان قسمت هايي از يك تصوير را بي رنگ نمود ، تاثير گذاري اين ابزار روي رنگ هاي متصل به هم در يك تصوير مي باشد.

 

نكته : اين ابزار براي بعضي از تصاوير فعال است .

 

- Reset picture- 14: تمامي تغييرات انجام شده روي تصوير را Cancel كرده و به حالت اول بر مي گرداند.

 

ادامه دارد ...

 

لینک به دیدگاه

Insert Picture

 

در ادامه ي بحث توضيح Content Layout به موضوع Insert Picture مي رسيم كه مي توان از تصاوير قرار گرفته شده در سيستم استفاده كرد و آنها را وارد اسلايد نماييم كه نتايجي شبيه به مورد قبلي يعني Clip Art دارد .

- Insert Diagram or organization chart: براي ايجاد انواع نمودارهاي سازماني كه در اينجا ما كاربردي ترين آنها يعني Organization chart (نمودار سازماني) را بررسي خواهيم كرد.

 

پس از انتخاب اين موضوع از پنجره ي مربوطه يك چارت در اسلايد ايجاد مي شود كه امكان گسترش آن وجود خواهد داشت . همزمان نوار ابزار Organization Chart هم ظاهر مي شود كه توسط ابزارهاي آن مي توان نمايش شكل ظاهري چارت و همچنين اضافه كردن به آيتم هاي آن را انجام داد .

 

تمرين عملی:

همانطور كه مي دانيد در يك سازمان بالاترين مقام مدير مي باشد كه به طور واحد در بالاي چارت قرار مي گيرد و معاون هاي مدير در پايين قرار مي گيرند كه با زدن Subordinate مي توان تعداد آنها را افزايش داد ، هر معاون مي تواند چندين كارمند و هر كارمند تعدادي دستيار داشته باشد ، همچنين كارمندها مي توانند همكاراني را نيز در رده ي خود داشته باشند كه همه ي اين اعمال از طريق Insert Shape صورت مي گيرد .

 

- ابزار Layout : شكل ظاهري چارت را پوشش مي دهد .

 

- ابزار Select : توسط ابزار Select مي توان سطح هاي مختلفي را براي اعمال خاص در چارت انتخاب نمود . اگر متن نوشته شده در سلول هاي داخل چارت احتياج به فضاي بيشتري داشته باشد گزينه ي Fit Text اين كار را با كوچك كردن اندازه ي فونت انجام مي دهد .

 

يكي از امكانات جالب واقع در اين نوار ابزار Auto Format مي باشد كه نمودار را مطابق با نمونه هاي از قبل طراحي شده طراحي مي كند .

 

Insert Media Clip: آخرين Content گزينه ي Insert Media Clip مي باشد كه براي ايجاد Multimedia در اسلايد استفاده مي شود . توسط اين گزينه مي توان از فيلم هاي كوتاه با پسوند (.AVI) ، اصوات با پسوند (.wav) استفاده نمود . با انتخاب اين گزينه نمونه هايي در اختيار شما قرار داده مي شود كه مي توانيد چگونگي عملكرد آنرا مشاهده كنيد .

 

ادامه دارد ...

 

لینک به دیدگاه

اسلايدهاي آماده

 

در ابتداي اين فصل مي خواهيم با يكسري از اسلايدهاي از قبل طراحي شده در برنامه ي Power-Point آشنا شويم . اين كار باعث مي شود تا بيشتر با اسلايدها و نحوه ي طراحي و تنظيمات آن آشنا شويم . براي اين كار از منوي File گزينه ي New را انتخاب كرده و در قسمت Task Pan گزينه ي From Auto Content Wizard را انتخاب مي كنيم .

 

پنجره اي با همين نام باز مي شود ، از خصوصيات بارز پنجره هاي Wizard وجود دو دكمه ي Next و Back در آن مي باشد كه با زدن هر Next تنظيماتي انجام مي شود و مي توان براي تغيير در قسمت قبلي از دكمه ي Back استفاده نمود .

 

ادامه دارد ...

 

لینک به دیدگاه

مراحل ايجاد يك Wizard

 

در اين پنجره 5 گزينه ديده مي شود كه در مرحله ي اول در Start قرار مي گيريم و با زدن next به مرحله ي Presentation Type مي رويم كه مي توانيم يكي از انواع مختلف اسلايد كه هر كدام براي موضوع خاصي ساخته شده را انتخاب كنيم ، به طور مثال از Sales/marketing گزينه ي Marketing plan را انتخاب مي كنيم .

 

با زدن Next به قسمت Presentation Slide وارد مي شويم كه براي تعيين نوع خروجي مي باشد .

 

كه با انتخاب هر كدام مي توانيم نحوه ي نمايش خروجي اسلايدها را تعيين كنيم كه سيستم به طور پيش فرض گزينه ي On-Screen Presentation را انتخاب كرده يعني نمايش روي صفحه نمايش سيستم .(مانيتور) با زدن Next وارد مرحله ي Presentation Option مي شويم كه در اين قسمت تعيين عنوان مناسب براي اسلايدها مي باشد كه عنوان مربوطه را در قسمت Presentation title وارد مي كنيم . همچنين اگر در قسمت Footer نامي را وارد كنيم اين نام در تمامي اسلايدها در قسمت پايين مشاهده مي شود . با فعال كردن دو گزينه ي پايين خواسته ايم تاريخ جاري سيستم و همچنين شماره ي اسلايدها نيز ديده شود كه در دو سمت راست و چپ اسلايد قابل مشاهده هستند . در اين قسمت با زدن Next كار به پايان رسيده و دكمه ي Finish فعال مي شود .

 

حال مي توانيم اسلايدهايي را همراه با طراحي گرافيكي و متن داخل آن مشاهده كنيم . در قسمت نوار وضعيت برنامه تعداد كل اسلايدها نشان داده مي شود كه با قرار گرفتن روي هر اسلايد شماره ي اسلايد جاري هم ديده مي شود . در اين اسلايدها مي توان با انتخاب موضوعات داخل اسلايد حذف آنها متن هايي را كه مي خواهيم جايگزين كنيم كه قالب بندي اين كار با توجه به تنظيم قبلي مي باشد يعني اگر موضوعات را حذف كنيم و متن خودمان را بنويسيم با همان نوع فونت ، رنگ ، اندازه مواجه مي شويم .

 

همانطور كه مشاهده مي شود در قسمت چپ اسلايدها نواري ديده مي شود كه در آن دو Tab با نامهاي Out line و Slide است كه براي ديدن نماي اسلايد از Slide و براي مشاهده ي متن داخل اسلايد از Outline استفاده مي كنيم . سعي كنيد بعد از وارد نمودن يكي از سري اسلايدهاي Wizard آن را در نماهاي مختلفي كه قبلا توضيح داديم مشاهده كنيد تا بيشتر با نحوه ي كار اسلايد آشنا شويد . به طور مثال وارد Slide Sorter شويد و كاري كنيد كليه ي اسلايدها را در يك صفحه ببينيد آيا مي توانيد اين كار را انجام دهيد ؟

 

ادامه دارد ...

 

لینک به دیدگاه

آشنايي با انواع فايل هاي ايجاد شده در Power-Point

 

- هنگاميكه اسلايدهاي خود را به طور معمولي ذخيره مي كنيم در حقيقت فايلي با پسوند .ppt ايجاد كرده ايم ، از خصوصيت اين نوع فايل ها اين است كه هنگام اجرا حتما بايد برنامه ي Power-Point روي سيستم موجود باشد و فايل ذخيره شده در برنامه ي اصلي باز مي شود و زماني كه بخواهيم فايل خود را ويرايش كنيم از اين نوع ذخيره سازي استفاده مي كنيم .

 

- پسوند ديگري كه مي توان فايل هاي Power-Point را ذخيره كرد .PPS مي باشد كه به فايل ها حالت اجرايي مي دهد يعني براي باز كردن چنين فايل هايي نيازي به وجود خود برنامه نيست و مي توان آن را به راحتي نمايش داد . همانطور كه قبلا در فصل 1 اشاره شد يكي از نماهاي Power-Point Slide Show است كه وظيفه صرفا نمايش را بر عهده دارد و در اين حالت اجازه ي هيچ گونه تغييري در محتواي اسلايد نخواهد داشت و حالت امنيتي به فايل مي دهد .

 

- نوع سوم ذخيره سازي پسوند .pot است كه فايل حالت Template يا الگو را ذخيره مي كند . از اين قالب وقتي استفاده مي كنيم كه بخواهيم فايل را با فرمت خاصي كه ساخته ايم نگه داريم . منظور از قالب بندي تعيين Background ، نوع Font ، اندازه و ... مي باشد .

 

سئوال :

1- آيا ذخيره كردن فايل در دو حالت .PPS وPPT تاثيري در حجم آن دارد ؟

جواب: بله فايل هاي .pps حجم كمتري دارند.

 

2- آيا مي توان يك فايل PPS را در خود برنامه ي Power-Point باز كرد ؟ چرا ؟

جواب: خير چون اين يك پيوند اجرائي است.

 

3- فايل هاي ذخيره شده با پسوند .pot در كجا ذخيره مي شوند ؟

جواب: در پوشه Template

 

4- آيا شكل آيكن ها با پسوندهاي مختلف با هم فرق مي كند ؟

جواب: بله (شكل آيكن ها)

 

شماره گذاري اسلايد :

بهتر است هنگام طراحي اسلايدها آنها را شماره گذاري كنيم ، اين كار به ما كمك مي كند هنگام ايجاد پيوند بتوانيم سريع تر اين كار را انجام دهيم ، هميشه سعي مي كنيم براي هر اسلايد جداگانه عنواني را در نظر بگيريم و اسلايدها را از روي عنوان آنها بشناسيم كه اين امر نيز در ايجاد پيوند تاثير به سزايي دارد . براي انجام اين كار دو راه وجود دارد :

 

الف ) انتخاب منوي Insert و سپس گزينه ي Slide Number

ب ) انتخاب منوي View و سپس گزينه ي header r& Footer

 

كه هر دو يك پنجره را باز مي كنند .

 

با فعال كردن گزينه ي Slide Number اسلايدها به طور اتوماتيك شماره گذاري مي شوند همچنين مي توان تنظيماتي را انجام داد كه تاريخ جاري سيستم در كليه ي اسلايدها ديده شود .

متن نوشته شده در قسمت Footer باعث مي شود كه تكرار اين متن را در قسمت مياني در پايين اسلايد در كليه اسلايدها مشاهده كنيم .

با فعال كردن گزينه ي Don’t Show on title slide به سيستم مي گوييم كه شماره ي اسلايد را در اسلايد عنوان نمايش ندهد . البته اين باعث نمي شود كه اسلايد عنوان شمارش نشود بلكه از نظر نمايش ، شماره را نشان نمي دهد .

 

نكته : در اكثر پنجره هاي Power-Point دو گزينه ي Apply و Apply to all به چشم مي خورد كه جهت اعمال كردن تنظيمات به اسلايد جاري يا كليه ي اسلايدها صورت مي گيرد .

 

ادامه دارد ...

 

لینک به دیدگاه

طراحي اسلايد

 

اگر بخواهيم اسلايدهاي شناخته شده را طراحي كنيم روش هاي مختلفي وجود دارد كه يكي از آنها طراحي به صورت دستي است ، براي اين كار در زمينه ي اسلايد ( خارج از فضاي Place holder ) كليك سمت راست ماوس را فشرده و گزينه ي Background را انتخاب مي كنيم . همچنين مي توانيم اين گزينه را از منوي Format نيز داشته باشيم با انتخاب اين گزينه پنجره ي background باز مي شود كه از قسمت منوي باز شونده مي توانيم رنگ دلخواهي را از ميان رنگهاي پيشنهادي انتخاب كنيم و براي دسترسي به رنگهاي بيشتر گزينه ي More Color را مي زنيم . اگر بخواهيم رنگ انتخاب شده به همه ي اسلايدها اضافه شود گزينه ي Apply to all و اگر بخواهيم فقط به اسلايد جاري اعمال شود گزينه ي Apply را مي زنيم . رنگ سطح اسلايد را مي پوشاند و در حقيقت پشت زمينه اسلايد قرار مي گيرد . مسير بالا را دنبال مي كنيم و اين بار از پنجره ي Background گزينه ي Fill Effect را انتخاب مي كنيم .

 

پنجره اي به همين نام باز مي شود كه چهار Tab در آن ديده مي شود كه هر كدام از اين قسمت ها را توضيح مي دهيم :

 

- Gradient ( طيف نور ) :

در اين قسمت مي توان با انتخاب يكي از سه گزينه ها در قسمت Colors جلوه هاي زيبايي را به اسلايدهاي خود بدهيم . همچنين شش گزينه ي واقع در Shading Styles موقعيت قرار گرفتن طيف نور اسلايد را تعيين مي كند .

 

- Texture ( بافت ) :

در اين قسمت نمونه هايي از قبل ديده مي شود كه با انتخاب و اعمال بر روي اسلايد مشاهده مي كنيم كه با قرار گرفتن اين نمونه ها در كنار هم بافت منسجمي روي اسلايد تشكيل مي شود و با نمونه هاي موجود مي توان توسط گزينه ي Other Texture تصاويري را به اين مجموعه اضافه نمود كه هنگام اعمال تصاوير آورده شده مي بينيم كه به صورت Tile ( كاشي ) تصاوير كنار هم چيده مي شوند .

 

- Pattern ( الگو ) :

با دادن دو رنگ دلخواه در Background و Foreground مي توان از الگوهاي اين قسمت كه با انتخاب هر كدام نام آن نيز در پايين قسمت Pattern ديده مي شود براي ايجاد پشت زمينه ي اسلايد استفاده نمود . در اين قسمت 48 نمونه به چشم مي خورد .

 

- Picture :

با انتخاب گزينه ي Select Picture تصويري را به عنوان پشت زمينه اسلايد قرار مي دهيم . فرق اين قسمت با وارد كردن تصوير در اسلايد اين است كه در اين قسمت امكان جابجايي و تغيير اندازه ي تصوير وجود ندارد بلكه تصوير روي اسلايد كشيده شده و ثابت مي ماند .

 

ادامه دارد ...

 

لینک به دیدگاه

استفاده از طرح هاي پيش فرض PowerPoint

 

با Right Click در زمينه اسلايد با استفاده از منوي Format و انتخاب Slide Design نيز مي توانيم طرح هاي زيبايي را به اسلايدهاي خود بدهيم.در اين حالت در قسمت Task Pan اين طرح ها مشاهده مي شوند كه با انتخاب يك نمونه مشاهده مي كنيم كليه اسلايدها تحت تاثير قرار گرفته و طرح موردنظر رابه خود مي گيرند.اگربخواهيم اين اتفاق نيفتدو طرحي را فقط براي يك اسلايد داشته باشيم يا كاري كنيم هراسلايد طرح مجزايي داشته باشد كافي است منوي طرح مورد نظر را باز كرده و گزينه Apply to selected slides را انتخاب كنيم.

 

ادامه دارد ...

 

لینک به دیدگاه

طراحي اسلايد با استفاده از نوار ابزار Drawing

 

اين نوار ابزار هم مانند بقيه نوار ابزارها از منوي View گزينه Toolbar ظاهر مي شود و معمولا درپايين صفحه ودر بالاي نوار وظيفه قرار مي گيرد.

 

- Auto shape:

در اين قسمت مجموعه اي از شكل هاي مختلف قرار دارد كه با انتخاب هرگزينه مي توان به تصويرهاي بيشتري در داخل گزينه دست پيداكرد.اين تصاوير باDrag كردن روي اسلايد ايجاد مي شود.داخل شكل ها مي توان متن و تصوير قرار داد.هنگامي كه يك Auto shape را انتخاب مي كنيم يك نقطه زردرنگ در كنارشكل ظاهر مي شود كه توسط اين گزينه مي توان ظاهر شكل راتغييرداد. همچنين امكان تغيير سايز و جابجايي شكل ها نيز وجود دارد.

 

- Line :

براي رسم خطوط آزاد استفاده مي شود،با پايين نگه داشتن كليد Shiftمي توان خطوط راست را رسم كرد.

 

- Arrow :

براي رسم خطوط جهت نما

 

- Rectangle :

براي رسم مستطيل استفاده مي شود كه با پايين نگه داشتن كليد Shiftشكل رسم شده مربع مي شود.

 

- Oval :

براي رسم بيضي كه با پايين نگه داشتن كليد Shift شكل رسم شده دايره مي شود.

 

- Text Box :

با انتخاب اين گزينه مي توان روي اشكال متن نوشت،همچنين مي توان در محيط هايي كه دسترسي به مكان نما وجودندارد نيزاقدام به تايپ نمود.

 

- Word Art :

براي نوشتن متن هاي گرافيكي كه با انتخاب نوع موردنظر متن را نوشته ومي توانيم در محل دلخواه قرار دهيم. اين ابزار نيزبراي خود نوار ابزار مخصوص خود رادارد كه مي توان توسط نوار ابزار، اقدام به ويرايش يا تغيير نوع انتخاب شده داشته باشيم.

 

- Insert Diagram :

اين گزينه را قبلا در Content توضيح داده ايم.

 

- Clip Art :

اين گزينه را قبلا در Content توضيح داده ايم.

 

- Insert Picture :

اين گزينه را قبلا در Content توضيح داده ايم.

 

- Fill Color :

براي رنگي كردن قسمت هاي دروني شكل ها مانند Rectangle، Oval

 

- Line Color :

براي تغيير رنگ محيط شكل ها

 

- Font color :

در اين قسمت رنگ دلخواهي براي نوشتن متن انتخاب مي كنيم.

 

- Line Style :

اين گزينه هنگامي فعال مي شود كه اقدام به رسم خط يا Arrow كرده باشيم وضخامت خطوط رسم شده را در اين قسمت تعيين مي كنيم.

 

- Dash Style :

نوع خط را براي خطوط رسم شده انتخاب مي كنيم.

 

- Arrow Style :

نوع فلش هاي رسم شده را در اين قسمت مي توانيم داشته باشيم.

 

- Shadow Style :

براي گذاشتن سايه در حالت هاي مختلف براي شكل

 

3D Style :

سه بعدي كردن شكل هاي رسم شده

 

ادامه دارد ...

 

لینک به دیدگاه

نماي Out line

هنگامي كه در نماي Normal قرار داريم سمت چپ اسلايد 2 برگ نشان ديده مي شود. 1- Slides كه نماي كوچكي از اسلايدها را نمايش مي دهد. 2- Outline نمايي كه فقط درآن مي توان محتواي متني اسلايد را وارد نمود. براي نوشتن متن داخلي اسلايد از نماي Outline بازدن Enter روي شماره اسلايد مي توانيم اسلايد ديگري ايجاد كنيم ولي اگر مكان نما روي شماره اسلايد باشد و كليد Crtl+Enter را بزنيم وارد محتواي داخلي اسلايد شده و مي توانيم اقدام به تايپ متن نماييم، دراين حالت با زدن Enter محتواي اسلايد ها افزايش مي يابد. قابل ذكر است كه متن هاي نوشته در اسلايد داراي 5 سطح يا Level مي باشدكه با استفاده از نوارابزار Outlining مي توانيم اين سطح ها را ايجاد نماييم.

يك اسلايد ايجاد كرده و با استفاده از موارد گفته شده 5 سطر درون اسلايد مي نويسيم.حال مكان نما را روي سطر دوم قرار داده و دكمه Demote را مي زنيم و مشاهده مي كنيم كه متن يك سطح فرو رفتگي پيدا مي كند مكان نما را روي سطردوم قرار داده واين بار 2 بار دكمه Demote را مي زنيم.اين كار را براي تمامي سطرها به همين ترتيب انجام مي دهيم تا 5Level ايجاد شود.

 

- Promote :

براي افزايش Level سطر

 

- Demote :

براي كاهش Level سطر

 

- Move up :

براي انتقال يك سطر به بالا با حفظ Level

 

- Move Down :

براي انتقال يك سطر به پايين با حفظ Level

 

- Collapse:

محتواي اسلايد را مخفي كرده و فقط عنوان را نمايش مي دهد.

 

- Expand :

برعكس Collapse عمل مي كند.

 

- Collapse All:

مانند Collapse عمل مي كند منتهي تاثيرگذاري آن روي همه اسلايدها انجام مي شود.

 

- Expand All :

مانند Expand عمل مي كند منتهي تاثيرگذاري آن روي همه اسلايدها انجام مي شود.

 

- Summary Slide :

براي ساختن اسلايد خلاصه،به اين صورت كه اسلايدي ساخته مي شود وتمامي عنوان هاي اسلايدها در اين اسلايد ديده مي شود.البته مي توان ساخت .

Summary Slide را با توجه به انتخاب دلخواه اسلايدها انجام داده با پايين نگه داشتن كليد Shift و كليك روي اسلايدها،مي توان اقدام به انتخاب تعدادي اسلايد نمود.

در حقيقت مي توان از Summary Slide براي ساخت اسلايد فهرست استفاده نمود.

 

ادامه دارد ...

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...