رفتن به مطلب

رمزگشايي احساسات افراد از روی نگاه!


ارسال های توصیه شده

نگاه شما می تواند احساسات ، اعتماد به نفس، بدبینی و . . . را منتقل کند.

 

 

 

 

 

از جمله فرهنگهای اجتماعی آن است که که داخل ماشین کسی را نگاه نکنیم یا سر سفره به غذای دیگران نگاه نکنیم و یا به مدت طولانی به کسی خیره نشویم. در تائید این سخنان می‌توان آیه 30 سوره نور را مثال زد که هم به زنان و هم به مردان سفارش شده است که خیره نگاه نکنند و نگاه خود را کاهش دهند و متوجه می‌شویم که نگاه بسیار مهم است و احساسات قدرتمندی رامنتقل می‌کند.

 

زینب شاهمرادی روانشناس، در مورد تاثیر نگاه ها گفت: افراد از طریق نگاه‌هایشان احساساتی را به هم منتقل می کنند. ممکن است یک نفر تنفر داشته باشد و این را در نگاهش نشان دهد یا یک نفر عشقش را با نگاه منتقل کند.

 

وی ادامه داد: معمولا آدمهایی که بدبین هستند و بدبینی بیمارگونه از انوع پارانویا دارند با نگاه‌هایشان دیگران را تعقیب می‌کنند و مراقب هستند ببینند دیگران چه کار می‌کنند تا یک زمان توطئه‌ی علیه شان صورت ندهند. به عنوان مثال در محیط کار یک نفر فرد بد بینی است در او با نگاه‌هایش شما را دنبال می‌کند تا مبادا چیزی را از کشوی او بردارید .

 

شاهمرادی روانشناس گفت: نگاه‌های انسان های با اعتماد به نفس بالا با کسانی که اعتماد به نفس پایینی دارند متفاوت است، کسانی که اعتماد به نفس پایینی دارند زمانی که با کسی محبت می‌کنند خلی صاف در چشمانش نگاه نمی کنند و چشمانشان را این طرف و آن طرف می‌برند یا نگاهشان روی زمین است، اما کسانی که اعتماد به نفس بالایی دارند از نگاه ها و حالت بدنشان مشخص است آنها سینه سپر دادند و نگاه‌های مستقیم و طولانی‌تری دارند.

 

وی در مورد نگاه‌های انسانهای افسرده تصریح کرد: در افسردگی حالت چشمها عوض می‌شود و چشمها حالت افتاده‌ای دارند این موضوع بیشتر در افرادی که افسردگی طولانی مدت دارند،‌صادق است.

 

همچنین در این افراد به مرور زمان درخشندگی چشمها کم می‌شود و چشم ها حالت تار پیدا می‌کند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: حالت بدن و نگاه مکمل صحبت کردن هستند.انسانهایی که اعتماد به نفس بالایی دارند ممکن است صحبتهای طولانی نکنند ولی حالت بدن و نوع نگاه‌هایشان تاثیر جملات آنها را چند برابر می‌کند اما یک نفر که اعتماد به نفس پایینی دارد،‌ممکن است ده برابر صحبت کند اما حالت بدن و نوع نگاه‌هایش اعتماد به نفس را منتقل نکند و اثر صحبتهایش کمتر شود.

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...