رفتن به مطلب

مشاهده کلیه اطلاعات ریز و درشت سیستم


ارسال های توصیه شده

داشتن اطلاعات کلی از سخت افزارهای سیستم یکی از فاکتورهای مهم برای بروزرسانی سیستم و ارتقاع آن است. همه سخت افزارها برای فعالیت خود نیاز به راه اندازهای (Driver) مخصوص دارند. شرکت های سازنده قطعات کامپیوتری هر چند وقت یکبار راه اندازهای جدیدی را ارائه می کنند تا هم کارایی قطعات را بالا ببرند و هم قابلیت های جدید به آن بیافزایند. بدون دانستن اطلاعات سخت افزاری، قادر به انتخاب بهترین راه انداز و دریافت آن نیستیم.

همچنین اگر قصد تعویض قطعه را داشته باشیم، با دانستن این اطلاعات می توانیم انتخابی مناسب انجام دهیم و قطعه ای را انتخاب کنیم که بیشترین همخوانی را با دیگر قطعات داشته باشد و به طور حتم بازده بالاتری دارد. ما در این مقاله به معرفی نرم افزاری می پردازیم که تمامی اطلاعات ریز و درشت سخت افزارهای سیستم را نمایش می دهد.

توجه : قبل از معرفی نرم افزار لازم است تا به نکته ای اشاره کنیم. اکثر این گونه نرم افزارها علاوه بر نمایش اطلاعات، به کاربران اجازه دستکاری در تنظیمات پیش فرض و حساس قطعات را می دهند و بدون دانستن اطلاعات کافی، دستکاری این تنظیمات، ممکن است به طور کلی قطعه را بسوزاند. توصیه می کنیم در صورت نداشتن اطلاعات، از تغییر دادن این مشخصات خودداری کنید.

نرم افزار SIW (System Information for Windows) یکی از سریعترین و قوی ترین نرم افزارهای موجود برای نمایش اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری است. این برنامه می تواند اکثر اطلاعات مانند مادربورد، چیپ ست ها، سنسورها، بایوس، هسته اصلی، PCI/AGP، کارت گرافیک، شبکه و دیگر قسمت ها را به طور دقیق نشان دهد.

-small;">

PCASIW0.gif

همچنین توسط این یرنامه می توانید کدهای لیسانس قطعات و نرم افزارها را ببینید، رمزهای عبور قطعات مختلف مانند بایوس را بازگردانی کنید، نرم افزارهای نصب شده در سیستم را دست کاری کنید و خیلی قابلیت های دیگر. این نرم افزار بصورت قابل حمل است (Portable) و می توان بدون نصب، از آن استفاده کرد و قادر است تا اطلاعات را به طور کامل به صورت CSV، HTML، TXT و XML استخراج کند. برای دریافت نرم افزار، از پیوندهای زیر استفاده کنید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...