رفتن به مطلب

Playstation Move , حرکتی دوباره از Sony | لینک خراب


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
پس از اینکه Nintendo , کنترلر های wii را ارائه کرد و بازار آمریکای شمالی را تصاحب کرد , Microsoft و Sony نتوانستند از این سود و فروش wii چشم پوشی کنند و بیکار ننشسند.Microsoft پس از مدتی Project Natal را در نمایشگاه E3 2009 رونمایی کرد و اکنون sony نیز برای اینکه از قافله عقب نماند پروژه جدید خود به نام “Playstation Move” را معرفی کرد.اکنون به معرفی کوتاهی از این فناوری , به نقل از سایت IGN می پردازیم.

“Playstation Move” یک کنترلر جدید برای Playstation 3 است که اجازه کنترل بازیها را با استفاده از حرکت فیزیکی میدهد.شما کنترلر Move را در دستان خود حرکت میدهید و بازی طبق خواسته شما روی صفحه حرکت میکند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

شما با یک دست خود یک دسته با یک چراغ گوی مانند در بالا را میگیرید که به آن “Playstation Move” گفته میشود.در دست دیگر خود , دسته کوچکتری که حباب ندارد را میگیرید که به آن “Navigation Controller” گفته میشود و قبلا به آن “Subcontroller” میگفتند.هر دوی اینها کلیدهای سنتی Playstation را روی خود دارند.همچنین navigation controller , یک جوی استیک و D-pad نیز روی خود دارد.شما به یک “Playstation Eye” نیز نیاز دارید تا move به درستی عمل کند.بعضی از بازیها فقط به Move نیاز دارند.بعضی دیگر نیاز به Move و Navigation Controller با هم دارند و بعضی دیگر نیز به دو دسته Move نیاز دارند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

Playstation Move از ترکیب چند تکنولوژی جدید و حال حاضر کنترل حرکات بدن (Motion Tracking) استفاده میکند تا به کاربر یک تجربه جدید را هدیه کند.این دستگاه از یک سری حسگر ایستایی در داخل خود استفاده میکند که شامل یک شتاب سنج خطی سه محور , حسگر زاویه ای , و یک مغناطیس سنج برای شناسایی سرعت , جهت و جهت یابی کنترلر به کار میرود.گوی درخشان روی کنترل نیز برای دنبال کردن موقعیت کنترلر در فضای سه بعدی به کار میرود و با Playstation Eye کار میکند.sony انتظار دارد که از این وسیله برای هر نوع بازی , از یک بازی کاملا حرکتی جنگی گرفته تا حتی قسمت هایی از بازی “Little Big Planet” استفاده شود.

قیمت این وسیله نیز تا هنگام نوشتن این مطلب هنوز به طور قطعی معلوم نیست و احتمالا در نمایشگاه E3 2010 مشخص خواهد شد.طبق صحبت هایی که در Game developers Conference در بهار اعلام شد Move و Playstation Eye و یک بازی در یک پکیج و کمتر از ۱۰۰ دلار قیمت خواهند داشت.

این وسیله در مقایسه با کنترلر wii کاملا متفاوت است و دارای عناوین بیشتر و تکنولوژی پیشرفته تری است.Move دارای طیف گسترده ای از بازیها از ساده و معمولی گرفته تا خشن و ترسناک میباشد.همچنین استفاده از Playstation Eye به سازندگان بازیها اجازه میدهد دنیای واقعی تری را خلق کنند و وسایل سه بعدی را در اطراف بازیکن در تصویر قرار دهند و با Move آنها را کنترل کنند.

بازیهای زیادی نیز در آینده برای این وسیله ساخته خواهند شد ولی تاکنون و طبق کنفرانس GDC بازیهایی مثل SOCOM 4 ,EyePet , Moveparty و بازیهای بیشتری از sony از این فناوری استفاده خواهند کرد.همچنین Little Big Planet 2 نیز مراحلی خواهد داشت که از Move استفاده خواهند کرد.از دیگر کمپانی ها نیز خبر رسیده که Toy Story 3 نیز minigame های اختصاصی برای Move برای دانلود در نظر گرفته است.John daly’s ProStroke Golf و TigerWoods PGA Tour 11 نیز اجازه ضربه زدن با چوب گلف را با حکات بدن شما میدهد.۳۶ کمپانی سازنده نیز در GDC اعلام کردند که بر روی عناوینی برای Move کار خواهند کرد.از آن جمله میتوان به : Capcom , Activision , Konami , Ubisoft و غیره اشاره کرد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

اعلانات رسمی حکایت از آن دارد که Playstation Move پاییز امسال در دسترس خواهد بود ولی تاریخ دقیق تر در نمایشگاه E3 امسال مشخص خواهد شد.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...