رفتن به مطلب

ربات اوریگامی تاشونده با منبع قدرت مغناطیسی و قابلیت حل شدن پس از استفاده


Mahnaazz

ارسال های توصیه شده

ir33211boaae7vy3wjjs.jpg

 

 

پژوهشگران MIT در کنفرانس رباتیک ICRA اخیر در سیاتل، با یک تکه کاغذ کوچک، خودنمایی کرده‌اند. اما با چیزی بیشتر از یک کاغذ روبه‌رو هستیم. با اعمال کمی حرارت، می‌بینیم این کاغذ خود را به یک ربات کوچک تبدیل کرده و به اطراف حرکت می‌کند، درحالی که انرژی خود را از یک میدان مغناطیسی دریافت می‌نماید. پس از اتمام کار، این ربات اوریگامی از بین خواهد رفت.

این ربات از یک لایه‌ی نازک از PVC ساخته شده که با لایه‌هایی از پلی‌استیرن یا کاغذ احاطه شده است. در میانه، یک آهنربای نئودیمیم کوچک وجود دارد که به عنوان قلب این ربات عمل می‌نماید. هنگامی که آن را بر روی یک عنصر حرارت‌زا قرار دهیم، ربات مسطح خود را به صورت یک ساختار عملکردی در حدود یک دقیقه در‌می‌آورد. طراحی فعلی قادر به حرکت به سمت جلو و عقب است.

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

شیوه‌ی حرکت در این ربات کاغذی کاملا جامع نیست. مغناطیس واقع در وسط کاغذ، درواقع با گروهی از چهار کویل الکترومغناطیسی واقع در ناحیه‌ی عملیاتی، کنترل می‌شود. این گروه دارای نوساناتی در فرکانس حدود 15 هرتز می‌باشند که منجر به عملکرد ربات می‌شود.

اما این ربات ویژگی دیگری نیز دارد. طراحی نشان داده شده در ICRA، می‌تواند پس از استفاده در استون حل شود، اما بر روی آب شناور می‌ماند. در صورت عدم نیاز به عملیات آبی، این ربات همچنین قابل ساخت از موادی است که در آب نیز حل شوند.

تنها چالش پیش‌رو این است که بتوان به شیوه‌ای تمامی محرک‌های مغناطیسی اشاره شده را در ربات قرار داد، اما ممکن است روزی بتوان این ربات‌های کوچک را با خود حمل کرد و از آنها برای موارد مختلفی استفاده نمود.

 

 

 

 

منبع : geek

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...