رفتن به مطلب

توسعه‌ی الگوریتم‌های هوشمندانه برای تطبیق ربات‌ها با انواع آسیب‌ها


Mahnaazz

ارسال های توصیه شده

4q9msh1aiv6owd1mdara.jpg

 

آیا تا به حال در مورد ربات‌هایی که توانایی ترمیم سریع خود را داشته باشند یا بتوانند در کمترین زمان ممکن با آسیب خود کنار بیایند، فکر کرده‌اید؟ این پروژه‌ی جالب اکنون زیر نظر پژوهشگران رباتیک در حال انجام است. در این پروژه، ربات‌ها قابلیت شناسایی آسیب دیدن را دریافت کرده و تست‌هایی به منظور بهبود و ترمیم آسیب‌دیدگی خود اجرا می‌کنند و پس از ترمیم یا تطابق درست مانند یک ربات سالم به عملیات خود ادامه خواهند داد.

 

 

تنظیم حرکات این نوع ربات‌ها به عهده‌ی نوعی الگوریتم هوشمند جدید است که به بررسی راه‌حل‌های مختلف و انتخاب بهترین‌شان در کمتر از یک دقیقه می‌پردازد. این پروژه تحت نظر Jean-Baptiste Mouret در دانشگاه UPMC فرانسه در حال اجرا است. ایده‌ی آن ساخت ربات‌های کمتر شکننده‌ای است که همانند یک حیوان آسیب دیده عمل می‌کنند، به این طریق که بهترین راه‌حل ادامه‌ی فعالیت خود را پیدا خواهند کرد.

 

 

موفقیت این پروژه و ابداع ربات‌هایی با توانایی تطبیق و ترمیم آسیب‌ها کاربردهای زیادی خواهد داشت. برای مثال، می‌توان چنین ربات‌هایی را به منظور بازدید از سایر سیارات یا سیارک‌ها فرستاد و اگر عملیات فرود چندان خوب صورت نگیرد، وجود قابلیت تطبیق با آسیب می‌تواند در ادامه‌ی ماموریت بسیار مهم باشد. از نمونه‌های کاربرد این نوع ربات‌ها بر روی سیاره زمین نیز می‌توان به ربات‌های پزشکی، ربات‌های ساخت‌وساز و ربات‌های جستجوگر اعماق اقیانوس‌ها اشاره کرد.

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...