رفتن به مطلب

ربات Vortex با هدف بازی با کودکان و آموزش برنامه‌نویسی به آنها


Mahnaazz

ارسال های توصیه شده

9dctig2wo4ddd5w5b49.jpg

 

امروزه ربات‌های زیادی در بازارها وجود دارند که علاوه بر سرگرمی با هدف آموزش اصول برنامه‌نویسی به ربات‌دوستان جوان طراحی شده‌اند. با پیگیری از طراحی‌های Play-i، Kibo و Hackball، اکنون Vortex یک ربات جذاب دیگر است که می‌تواند به دستگاه‌های iOS و اندروید متصل شده، بازی‌ها را اجرا نماید، و توسط کودکان شش ساله برنامه‌ریزی شود.

 

 

 

8t6o5ddt56v3dav3bfbk.jpg

 

 

Vortex که اکنون یکی از پروژه‌های موجود در کمپین کیک‌استارتر است، جدیدترین محصول DFRobot به شمار می‌رود. این ربات برای کودکان شش سال به بالا طراحی شده و هدف اصلی آن ایجاد نوعی وسیله تفریحی برای این کودکان می‌باشد. این ربات اکنون قادر به اجرای برخی از بازی‌ها مانند Bumping Fight، گلف، رانندگی و فوتبال است. Fugitive، یک بازی واقعیت مجازی در این ربات می‌باشد که کودکان را وادار به تعقیب ربات با دستگاه‌ها هوشمند خود خواهد کرد و این بازی از اواخر سال آینده در دسترس قرار می‌گیرد.

 

 

pbp9zm6p6us54y5luep.jpg

 

 

با این حال انتظار می‌رود که کودکان از Vortex فقط برای بازی استفاده نکنند، بلکه از آن به عنوان یک وسیله آموزشی برای یادگیری برنامه‌نویسی گرافیکی به صورت ساده بهره ببرند. طراحان این ربات در نظر دارند کودکان با این ربات بتوانند اصول برنامه‌نویسی را بدون یادگیری کدنویسی بیاموزند. Vortex همچنین دارای آموزش‌های از پیش تنظیم شده برای یاد دادن چگونگی استفاده از قابلیت‌های داخلی خود به کاربران است.

این ربات چرخدار مجهز به سنسورهای تعقیب خط/زمین، سنسورهای مجاورت و انکودرهایی برای کنترل سرعت می‌باشد. فیدبک و بازخورد ربات از طریق LEDهای مختلف، یک نمایشگر چشمی با 32 حالت چشم، و یک اسپیکر قابل نمایش است. ربات Vortex دارای چهار باتری سایز AA می‌باشد که برای استفاده‌ی 90-40 دقیقه‌ای کافی می‌باشند و همچنین دارای اتصال بلوتوث 4.0 است. یک سوکت I2C نیز در ربات تعبیه شده که امکان گسترش سنسورها و آپشن‌های رابط را به کاربران می‌دهد.

 

 

il5rw6jeshna6eq8z5r.jpg

 

 

سازندگان ربات بیان کرده‌اند که این تنظیمات کاربران را قادر به برنامه‌نویسی Arduino و Vortex را قادر به انجام فعالیت‌عایی مانند تعقیب خطوط، تشخیص حرکات دست، هدایت خود در اطراف موانع یا جلوگیری از سقوط می‌نماید. از آنجایی که Vortex منبع باز بوده، سازندگان امیدوارند افراد از این ربات بتوانند در انواع کارها و شیوه‌ها استفاده کنند.

 

 

 

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...