رفتن به مطلب

چه زمانی بدن نیاز به ورزش صبحگاهی دارد؟


Mahnaazz

ارسال های توصیه شده

ورزش صبحگاهی فواید زیادی از جمله افزایش اعتماد به نفس و جلوگیری از کم‌خوابی را به همراه دارد، نیم ساعت ورزش صبحگاهی در روز می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

گنجاندن ورزش در برنامه روزانه کار راحتی نیست. معمولا افراد زمان کافی برای انجام ورزش ندارند. ورزش نکردن به صورت مرتب مضراتی فراتر از چاق شدن دارد. ورزش باعث تنظیم فشار خون، افزایش استقامت استخوان‌ها و افزایش انرژی می‌شود.

 

 

6 نشانه اینکه شما به ورزش منظم و صبحگاهی احتیاج دارید عبارتند از:

 

 

1- وزن شما کم نمی‌شود

اگر می‌خواهید که وزن خود را کم کنید اما نمی‌توانید یعنی به میزان ورزش بیشتری احتیاج دارید. طبق مطالعات اخیر که در مجله فیزیولوژی منتشر شده است، بهترین زمان برای سوزاندن چربی‌های بدن صبح است. بررسی‌ها نشان داده است که ورزش کردن در صبح 20 درصد میزان سوزاندن چربی‌ها را افزایش می‌دهد. البته این را هم باید در نظر گرفت که هر شخصی متفاوت است. افرادی که نمی‌توانند صبح‌ها بدوند می‌توانند از ورزش یوگا استفاده کنند. این ورزش استرس را از بین می‌برد و فشار خون را تنظیم می‌کند.

 

 

2- منظم نیستید

یکی از مهم‌ترین نکات برای پیشرفت در آمادگی جسمانی داشتن یک برنامه موثر است، انجام یک ساعت ورزش قبل از کار باعث می‌شود که در ادامه روز بتوانید بهتر فعالیت کنید. انجام ورزش صبحگاهی باعث می‌شود که ورزش به یک عادت تبدیل شود. این نظم به دیگر بخش‌های زندگی نیز منتقل می‌شود.

 

 

3- کم بودن اعتماد به نفس

اگر احتیاج دارید که اعتماد به نفس خود را افزایش دهید، ورزش صبحگاهی یکی از بهترین راه‌هاست. با انجام ورزش صبحگاهی آمادگی جسمانی افزایش می‌یابد و شما با ادامه دادن به ورزش و پشتکار احساس موفقیت می‌کنید. 20 تا 30 دقیقه ورزش صبحگاهی در روز برای بالا رفتن اعتماد به نفس کافی است.

 

 

4- بی‌خوابی

بی‌خوابی باعث افزایش استرس و خستگی می‌شود. ورزش صبحگاهی می‌تواند باعث تنظیم شدن خواب شود. ورزش صبحگاهی به میزانی از بدن انرژی می‌گیرد که از بی‌خوابی جلوگیری می‌کند. آندروفینی که به هنگام ورزش در بدن ترشح می‌شود مانند یک مسکن طبیعی عمل می‌کند، استرس را از بین می‌برد.

 

 

5- کمبود تمرکز در محل کار

اگر احساس می‌کنید که تمرکز ندارید، ورزش صبحگاهی می‌تواند به شما کمک کند تا تمرکز خود را افزایش دهید. ورزش قسمت‌هایی از مغز که به کارایی حافظه مربوط است را تحریک می‌کند و باعث تولید پروتئین bdnf می‌شود. طبق گزارش‌های دانشکده پزشکی هاروارد bdnf باعث ترمیم شدن حافظه می‌شود و تمرکز را افزایش می‌دهد.

یکی از اساتید هاروارد می‌گوید، هنگامی که ورزش می‌کنید، بیشتر از سلول‌های‌ مغزی استفاده می‌شود و bdnf بیشتری تولید می‌شود. اگر جلسه کاری خاصی دارید یا باید کنفرانس بدهید، سعی کنید پیش از آن یک تا دو ساعت ورزش کنید.

 

 

6- داشتن افسردگی

اگر یکی دو روز احساس خوبی ندارید و فکر می‌کنید که بسیار خسته و افسرده هستید، از ورزش صبحگاهی برای بهتر شدن استفاده کنید. با ورزش هرمون‌های خاصی از جمله دوپامین و سروتونین در بدن افزایش می‌یابد و حس مثبت را افزایش می‌دهد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...