رفتن به مطلب

بام سبز زیبای شهر Sanya


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

(بازار بزرگ زیبا همراه با یک بام سبز و پارک باشکوه در چین که توسط گروه معماران NL طراحی شده است.)

اکثر بازارهای بزرگ در حقیقت جعبه هایی غول پیکرو بدون پنجره هستند که هیچ نور و هوایی دریافت نمی کنند و هدف از آنها فقط کسب سود از فروش است.

گروه معمارانNL همراه با یک شرکت خانه سازی موظف بود بازار بزرگی را طراحی کند که برای شهر گرمسیری Sanya که در جنوبی ترین نقاط کشور چین قرار دارد مناسب باشد.

در این طرح بازار به طبقات زیرزمین منتقل شد و جایگزین آب بر روی زمین پارک تراس بندی شده جذاب و زیبایی قرار گرفت.

itxq99n76sivjx2lwuy.jpg

 

شهر Sanya یک مقصد توریستی رایج در چین است که به دلیل اقلیم حاره ای و گرمسیری اش مشهور می باشد و شرکت خانه سازی VANKE در حال توسعه این شهر است. به عنوان بخشی از توسعه این شهر این شرکت از گروه معماران NL خواستند که یک بازار بزرگ زیبا را برای یک فضای مثلثی شکل طراحی کند.

 

r8sljf6wab4y246gwa.jpg

fq7afi2z68xchmvo7lc.jpg

 

اکثر بازارها ساختمان های پوشیده ای هستند فقط برای عملکردشان ساخته می شوند نه برای فرم و شکلشان اما این مکان دارای فضاهای باز نیز هست ، جایی که مردم می توانند در آن کنار هم جمع شوند و در آن آرامش داشته باشند.

 

 

 

29yv4yoq3sz19k8d1vt.jpg

 

طبقه زیرین شامل فضاهای کاربردی برای سوپر مارکت ها، پارکینگ و فضایی برای معاملات و خرید و فروش بود. این مسئله اجازه می داد که در طبقات همسطح خیابان فضای بیشتری برای فعالیتها و فضاهای جذاب تر و باطراوت تر فراهم آید. فروشگاههای خرده فروشی نیز در سطح خیابان و با نمایی از شیشه های قدی بزرگ قرار دارد و روی سقف آن فضاها تراس بندی شده و تبدیل به فضایی برای نشستن و تفریح مردم شده است. این بام سبز تراس بندی شده که با الهام از مزارع برنج ساخته شده است یک فضای شاداب و جذاب وآرامش بخش را برای بازدید کنندگان فراهم آورده است.

 

 

 

kaz2j8oqr39yxwxhdo9p.jpg

 

 

منبع: سازمان پارکها و فضای سبز شهر اصفهان

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...