رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

Doctor_Shovan مهمان

یک زن استرالیایی پنج‌شنبه ۲۹ مه (۹ خرداد) به طور معجره‌آسا نوزاد دختری را به دنیا آورد که دوره کامل بارداری را بیرون از رحم طی کرده بود.

 

 

خانم دوگا تانگاراجاه بوسیله عمل سزارین در بیمارستان خصوصی داروین زایمان نوزادی را به دنیا آورد که تقریبا نه ماه را درون تخمدان سمت راست او رشد کرده بود و بافت این اندام را به صورت کاغذ نازکی درآورده بود.

دکتر آندرو میلر که این زایمان را انجام داد گقت که احتمال اینکه جنینی بر روی تخمدان رشد کند، یک در ۴۰۰۰۰ است و احتمال اینکه چنین بارداری به ایجاد نوزاد سالمی منجر شود، چیزی نزدیک به صفر است.

میلر در پاسخ به این سوال که تولد این نوزاد یک معجزه باید به حساب آورد، گفت: “بله”

لینک به دیدگاه
Doctor_Shovan مهمان

میلر گفت: “من تا به حال ۵۲۰ نوزاد را در این بیمارستان به دنیا آورده‌ام، و تا به حال حتی یک مورد مانند این را ندیده‌ام.”

حاملگی نابجا (ectopic pregnancy) که در آن جنین در بیرون از رحم رشد می‌کند. در این حالت معمولا تخمک لقاح‌یافته در لوله‌‌های فالوپ که تخمدان‌ها را به رحم مرتبط می‌کنند، جای می‌گیرد.

چنین وضعیتی ممکن است جان مادر را به خطر اندازد، چرا که احتمال دارد که جنین باعث پارگی لوله و در نتیجه درد و خونریزی شود، و معمولا با سقط خودبخودی یا عمدی درمان می‌شود.

میلر گفت حاملگی نابجا در این زن کشف نشده بود، چرا که مادر ۳۴ ساله، میرا تانگاراجاه، سونوگرافی ابتدای بارداری را انجام نداده بود و بارداری عاری از مشکلی را گذرانده بود.

تا هنگامی که روز پنچ‌شنبه عمل سزارین انجام شد، او فکر می‌کرد نوزادش به طور طبیعی درون رحم رشد کرده است، و البته یک فیبروم بزرگ رحمی هم دارد که سونوگرافی آن را نشان داده است و باید آن را هم دربیاورد.

تنها پس از اینکه برش سزارین ایجاد شد، پزشکان متوجه شدند آنها چرا به اشتباه فکر می‌کردند، یک فیبروم، که رشد غیرطبیعی عضله رحم است، در واقع خود رحم مادر است و نوزاد درون تخمدان قرار دارد.

لینک به دیدگاه
Doctor_Shovan مهمان

میلر می‌گوید: “آدم باورش نمی‌شود که این کیسه درون تخمدان با حرکت طبیعی نوزاد پاره نشده است. تخمدان به لایه‌ای آنقدر نازک بدل شده بود که موهای نوزاد را می‌شد از ورای آن دید.”

همچنین آسوشیتدپرس گزارش داد ، میرا تانگاراجا ‪ ۳۴‬ساله در دوران بارداری خود هیچ علائم یا عوارضی نداشت به همین دلیل پزشکان روز پنجشنبه او را تحت عمل جراحی معمول سزارین قرار دادند اما با شگفتی کامل دریافتند که جنین به جای رحم در تخمدان مادر رشد کرده است.

بارداری نابجا یا ‪ ectopic‬معمولا زمانی صورت می‌پذیرد که یک تخمک بارور شده در خارج از رحم رشد می‌کند.

این نوع بارداری‌ها معمولا موجب سقط جنین می‌شوند یا به دلیل خطری که برای مادر دارند پزشکان به آنها خاتمه می‌دهند.

لینک به دیدگاه
Doctor_Shovan مهمان

رابین کاهیل مدیر بیمارستان خصوصی داروین گفت، وزن این نوزاد که دورگا نام دارد شش پوند ( حدود ‪ ۳‬کیلوگرم) است و مادر و نوزاد هر دو در شرایط خوبی بسر می‌برند.

او تولد این نوزاد را معجزه خواند.

راوی تانگاراجا پدر این نوزاد به یک شبکه تلویزیونی استرالیا گفت، پزشکان گفته‌اند که در این لحظه او یکی از خوشبخت‌ترین مردان روی زمین است.

به گفته او مادر این نوزاد هیچ عارضه یا علائمی از یک بارداری غیرعادی نداشت و اسکنی که اواسط دوره بارداری انجام شده بود علامت خاصی را نشان نداد.

دورگا در هفته ‪ ۳۸‬بارداری به دنیا آمد.

مارک اریان متخصص مامایی پرخطر در بیمارستان کویینزلند گفت، این یک بارداری واقعا نادر است.

وی افزود که تا کنون موردی مشاهده نکرده بود که یک بارداری در تخمدان تا مرحله جنینی پیش رفته باشد

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...