رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

طرح جامع زیباسازی اراک رو به صورت پاورپوینت در 22 اسلاید از لینک داده شده می تونید دانلود کنید.

شهرها محل تعامل شهروندانيست كه در آن زندگي مي كنند نه خيابانهائي براي عبور و مرور. شهرها آثار هنري بزرگي هستند كه آفرينندگاني به اندازه جمعيتشان دارند . شهرهاي امروزه علاوه بر رفع نيازهاي فيزيكي ، پاسخي براي نيازهاي رواني ، روحي و فرهنگي ساكنانشان دارند و تنها در اين صورت است كه شهر تجلي رفتار اجتماعي ساكنينش است و مي توان آن را به نظم در آورد و كنترل نمود .
آنچه در این سالها غایب بوده و مثلث مفقوده شهر با شهروندان و مدیران شهری خویش است بدون شک "کیفیت محیط شهری " است . کیفیت محیط شهری یعنی چگونگی زندگی و ارتباط مردم با شهر و در شهر . کیفیت مطلوب محیط شهری بر بستر تعامل سازنده میان شهر و شهروند صورت می پذیرد و شوراهای شهر حیاتی ترین نقش را در این میان برای ارتباط مناسب میان شهروندان ( خواستگاهی که آنان را انتخاب کرده است ) و مدیریت شهری ( جایگاهی که در آن به کار مشغولند ) ایفا می کنند .
زیباسازی شهری امروزه به معنی زیبا کردن ظاهری، بزک و گریم نیست. برداشتن نازیبائی ها نه کافی است و نه دیگر پاسخگو. "زیباسازی و کیفیت محیط شهری" از طریق ایجاد فضاهای شهری خاص، گشودن مفاصل جدید ارتباطی، گسترش ابزارهای استفاده، روان کردن محیط شهر، رفع نازیبائیها و... می کوشد تا محیطی فراهم آورد که شهروندان از بودن در آن احساس لذتٌ برند. هویت تاریخی و مذهبی خود را در آن بازیابند و در یک کلام به شهرشان احساس تعلّق نمایند.
"کیفیت محیط شهری" نگاه اساسی به نیازهای مردم دارد که به طور خاص در هیچکدام از حوزه های معاونتهای امروزی شهرداریها دیده نشده است . وظیفه "زیباسازی و کیفیت محیط شهری" گسترش نگاهی تازه به تمام پروژه های شهری است. نگاهی که تنها به زرق و برق توجه ندارد، بلکه نیازها و رفتارهای مردم را در آن می جوید، نگاهی که تنها به زیبائی نمی اندیشد؛ بلکه کاربردی بودن و احساس لذت مردم و شهروندان نیز برایش اهمیت دارد. نگاهی که به رونق و استفاده فضاهای شهری می اندیشد. در این نگاه گاهی احداث یک زمین بازی کودکان در گوشه ای از شهر به اندازه ده ها پروژه عمرانی در دیگر نقاط شهر اهمیت دارد. نگاهی که عابران را در لابلای تک تک پروژه های شهری می جوید و سوالات اساسی را در مورد آنان مطرح می سازد.

شرح خدمات طرح جامع زیباسازی اراک صرفا طرحی برای طراحی چند عنصر مبلمان شهری و یا برداشتن چند داربست و رنگ آمیزی چند دیوار نیست . طرح جامع زیباسازی اراک نگاهی کیفی به شهر دارد تا حلقه مفقوده میان حوزه های مختلف شهرداری را تشکیل داده و علاوه بر چهره شهر به کیفیت شهر نیز بپردازد .

دانلود طرح جامع زیباسازی اراک


55serwzvqmovl9facpi0.jpg


 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...