رفتن به مطلب

انتقال برق بصورت بدون تماس از شرکت Weidmuller


seyed mehdi hoseyni

ارسال های توصیه شده

محصول جدید شرکت وایدمولر می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات موجود در زمینه انتقال برق در شرایط سخت باشد. این شرکت در هانوفر آلمان از یک سیستم انتقال انرژی بدون-تماس رونمایی کرد که به صورت اختصاصی برای کاربرد های صنعتی طراحی شده است. منظور از انتقال انرژی به صورت بدون-تماس این است که ابزار مذکور قادراست تا توانی در حدود 240 وات را به صورت بدون سیم (در فاصله 5 میلی متر) انتقال دهد. FreeCon_Contactless.jpg

 

سیستم انتقال انرژی بدون تماس (contact-free energy transmission system) که شرکت وایدمولر آن را FreeCon نامیده است از روش کوپلینگ رزونانس القایی به منظور انتقال توان تا میزان 240 وات در طول یک شکاف هوایی تا حداکثر فاصله 5 میلی متر استفاده میکند. این سیستم میتواند جریانی به میزان 10 آمپر در سطح ولتاژ 24VDC را با راندمان بالای 90 درصد منتقل کند.

GR_FreeCon_Contactless_HA1_331x252px.jpg

شرکت وایدمولر مدعی شده است که این سیستم تنها ابزار انتقال انرژی به صورت بدون-تماس است که می توان آن را بدون نیاز به استفاده از کنتاکتور و مستقیما توسط یک PLC سوییچ کرد. سیستم مذکور به واسطه کارکرد طولانی دچار فرسودگی نمی شود و نیازی به تعمیر و نگهداری ندارد و دارای چگالی توان به میزان دو برابر سیستم های رقیب میباشد. درجه حفاظتی ماژول FreeCon برابر IP65 است و بهمین جهت می توان آن را مستقیما در کاربرد های صنعتی مختلف مثل صنایع رباتیک، نصب و استفاده کرد.

 

سیستم FreeCon Contactless را می توان از طریق شبکه پروفینت PROFINET به سیستم کنترل یا مانیتورینگ متصل نمود. همچینین وضعیت کاری این تجهیز را می توان از طریق LED های چند-رنگ را به صورت چشمی مانیتور نمود.

rob_wz_wechsler_012_331x219px.jpg

سیم پیچ قرارداده شده در ماژول فرستنده یک میدان مغناطیسی تولید میکند که این میدان توسط سیم پیچ (Coil) دیگری که در ماژول گیرنده قرار دارد دریافت میشود. شرکت Weidmüller این محصول را با یک سیستم مدیریت حرارتی همراه کرده است و گفته میشود که این سیستم میزان حرارت تولید شده را در محدوده ای قابل مدیریت حفظ خواهد کرد. در این روش، انرژی می تواند از طریق اغلب متریال های مایع یا جامد عبور کند اما قادر به عبور از طریق فلزات نخواهد بود.

برخلاف کانکتور های plug-in رایج، ماژول گیرنده (receiver) را می توان از هر جهتی با ماژول فرستنده (transmitter) کوپل کرد و یا حتی آن را در زاویه دلخواه چرخاند.

شرکت وایدمولر میگوید که سیستم FreeCon می تواند از اشکالاتی مثل سوختگی، پیچ خوردگی و وجود کنتاکت های کثیف که از دلایل اصلی نقص در سیستم های موجود به شمار می آیند، جلوگیری کند. رفع این اشکالات به خصوص در کاربردهایی که نیازمند قطع و وصل متناوب هستند، بسیار با اهمیت است.

از کاربری های رایج این محصول می توان به استفاده در rotary indexing tables ، سیستم های driverless transport و کاربردهایی که متکی بر اسلیپ رینگ (slip-ring) هستند، اشاره کرد. اسلیپ رینگ ها هم اکنون به طور مثال جهت برق رسانی دستگاه های گردان در اپلیکیشن های کیسه پرکنی (Packer) نصب و استفاده می شوند. سیستم FreeCon همچنین استفاده گسترده ای در صنعت رباتیک خواهد داشت. ضمن اینکه معرفی محصول جدید شرکت وایدمولر می تواند اپلیکیشن های جدیدی را به مهندسان

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
ارائه کند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...