رفتن به مطلب

طرح جامع شهر مأمونیه


ارسال های توصیه شده

طرح جامع شهر مأمونیه توسط مهندسان مشاور بوم نگار پارس تهیه شده که ضوابط و مقررات پیشنهادی این طرح رو تو 87 صفحه PDF از لینک زیر می تونید دانلود کنید:

دانلود ضوابط طرح جامع مأمونیه

مأمونیه شهری است در بخش مرکزی شهرستان زرندیه استان مرکزی ایران.

در خصوص نام مامونیه نیز وجه تسمیه این شهر دقیقا مشخص نیست . ولی به احنمال زیاد به دلیل اینکه در سابق محل امنی بوده و مامن و پناهگاه مردم به شمار می رفته و دارای برج و بارو و قلعه بوده ، به این نام نامیده شده است . هر چند که عده ای نیز می گویند محل ییلاق مامون عباسی بوده که صحت نظریه اول بیشتر است .

أمونیه مرکز شهرستان زرندیه می‌باشد و فاصلهٔ آن تا شهر اراک ۱۹۵ کیلومتر است. این منطقه توسط راه‌آهن و آزادراه به شهرهای تهران,همدان,قزوین,قم,ساوه متصل است.آب و هوای آن در قسمت‌های شرقی، کویری و از غرب کوهستانی می‌باشد. زبان مردم این شهر فارسی است. در نزدیکی این شهر مکان تاریخی قرار دارد که به نام پینیگرد مشهور است.این مکان در حدود ۳۰۰ سال پیش مرکز این منطقه بوده و تبادلات تجاری در این منطقه انجام می‌شده‌است.این مکان بر اثر سیل از بین رفته و ساکنان آن به مکانهایی از قبیل روستای کریم آباد ، روستای اکبر آباد گلچهره و زرند کهنه مهاجرت کرده‌اند.بقایای این مکان تاریخی قابل مشاهده‌است.

منبع توضیحات: ویکی پدیا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...