رفتن به مطلب

تاثیر هم نشینی با افراد شاد در درمان افسردگی


ارسال های توصیه شده

محققان در تحقیق جدید خود به این نتیجه رسیدند که قرار گرفتن افراد مبتلا به افسردگی در کنار افراد شاد روند بهبود آنها را تسریع می کند.

 

 

 

n00032788-b.jpg

 

 

محققان دانشگاه منچستر و دانشگاه وارویک دریافتند سپری کردن زمان با شخص افسرده نه تنها باعث سرایت این بیماری به شخص سالم نمی شود، بلکه باعث بهبود حال فرد افسرده نیز می گردد.

 

به عبارت دیگر خلق و خوی خوب ممکن است مسری باشد اما خلق و خوی بد این گونه نیست.

«توماس هاوس»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره بیان کرد: «شواهد بسیاری از تاثیر افراد بر روی یکدیگر وجود دارد. ما سعی داریم که این پدیده را در زمینه افسردگی در افراد بزرگسال نیز مورد بررسی قرار دهیم.»

محققان برای انجام این تحقیق به بررسی تاثیرات روابط افراد افسرده در بهبود روند بیماری آنها پرداختند. آنها در طول پژوهش های خود به این نتیجه رسیدند که همجواری با افراد دارای خلق و خوی خوب احتمال ابتلا به افسردگی نوجوانان را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد.

این موضوع در حالی اتفاق می افتد که همزمان شانس بهبود افراد افسرده در طی دوره زمانی ۶ الی ۱۲ ماهه تا اندازه ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

«هاوس» با تاکید بر این موضوع می گوید: «داشتن دوستان با خلق و خوی خوب شانس بهبود یافتن بیماری افسردگی را دو برابر می کند.»

البته در این میان نگرانی های بسیار زیادی درباره ایجاد افسردگی در افراد عادی به واسطه مراوده با افراد افسرده نیز وجود دارد.

دانشمندان فعال این گروه تحقیقاتی به این موضوع نیز رسیدگی کرده و به بررسی شرایط آن پرداخته اند.

آنها در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که بر خلاف تصور عمومی، افسردگی از شخصی به شخص دیگر منتقل نمی شود و افراد شاد با همراهی با افراد افسرده از وضعیت روحی آنها آسیب نخواهند دید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...