رفتن به مطلب

مخالفت سازمان جنگل ها با طرح انتقال آب از چشمه های گلستان


ارسال های توصیه شده

معاون سازمان جنگل ها با بیان اینکه طرح انتقال آب از چشمه‎ های قطری استان گلستان باعث آسیب جدی به جنگل ابر می‎شود و فاقد توجیه است، از مخالفت صریح این سازمان با این طرح خبر داد.

بهزاد انگورج در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: سازمان جنگل ها به هیچ وجه اجازه قطع درختان در جنگل ابر را به دلیل طرح انتقال آب از چشمه‌های قطری از گلستان به سمنان نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه سازمان جنگل ها متولی بخش آب نیست، اظهار داشت: استان سمنان باید از روش‌های دیگری برای کمبود آب این استان استفاده کند که یکی از مهمترین آنها اصلاح الگوی مصرف است و سازمان جنگل ها اجازه نمی‌دهد که جنگل ارزشمندی مانند جنگل ابر تاوان الگوی نادرست مصرف آب در دیگر استان ها را بدهد.

معاون امور جنگل سازمان جنگل ها با بیان اینکه به طور کلی از نظر این سازمان، طرح‌های انتقال آب، طرح‌های مناسبی نیستند، تصریح کرد: استان گلستان در حال حاضر یکی از استان‌های کم‌آب کشور است و اگر چنانچه این طرح در گذشته تایید شده است به هیچ عنوان در حال حاضر قابل اجرا نیست.

انگورج اظهار داشت: فارغ از اینکه سازمان جنگل ها با این طرح به دلیل آسیب به درختان در جنگل ابر مخالف است، مسئولان استان سمنان باید بدانند طرحی در این ابعاد پاسخگوی کمبود آب در آن استان نخواهد بود.

معاون امور جنگل سازمان جنگل ها افزود: تاکنون هیچ گونه استعلامی از این معاونت برای ادامه اجرای این طرح نشده و قطعا چنانچه استعلام شود، مخالفت صریح خود را با ادامه آن اعلام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به اینکه اما در حال حاضر بدون مجوز معاونت امور جنگل، ماشین‌آلات اجرای طرح انتقال آب در جنگل ابر مستقر شده‌اند، تاکید کرد: بنابراین اقدامی برخلاف قانون در حال اجراست و سازمان جنگلها آن را پیگیری خواهد کرد.

انگورج در پاسخ به اینکه مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان توقف این طرح را به دلیل انجام بیش از دو سوم آن و هزینه‌ای معادل ۲۵ میلیارد تومان غیرممکن عنوان کرده است، اظهار داشت: باید فواید هزینه‌هایی که انجام شده سنجیده شود، اما در حال حاضر این طرح و هزینه‌های انجام شده هیچ گونه توجیهی ندارد و گره‌ای از مشکل کمبود آب مردم سمنان را حل نخواهد کرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...