رفتن به مطلب

تاثير معجزه‌آساي صدف جانوران دريايي براي درمان ضايعات نخاعي


ارسال های توصیه شده

or_3937210.jpg

دانشمندان در يك تحقيق جديد و جالب دريافته‌اند كه صدف و پوسته موجودات دريايي براي درمان بيماراني كه مبتلا به ضايعات نخاعي هستند، مفيد است.

 

بر اساس اين تحقيق، قندي كه در پوسته موجودات دريايي يافت مي‌شود، مي‌تواند كليد درمان ضايعات نخاعي باشد و به اين ترتيب اميدي تازه براي درماني بيماراني خواهد بود كه بر اثر بيماري يا حادثه فلج شده‌اند.

 

محققان دريافته‌اند كه با ايجاد تغييراتي در اين قند توانستند، سلول‌هاي عصبي آسيب ديده در نخاع را ترميم كنند. وقتي اين قند به بدن بيمار تزريق شود، سوراخ‌هاي موجود در پوشش سلول‌هاي عصبي را پر كرده و پس از 30 دقيقه سيگنال‌هاي الكتريكي بين پاها و مغز دوباره احيا مي‌شود.

 

اين آزمايشات در مركز تحقيقات فلج در دانشكده پزشكي پوردوي آمريكا انجام گرفته و شرح آن در مجله بيولوژي آزمايشي منتشر شده است.

 

ريچارد بورگن رئيس اين مركز با همكاري دو فيزيولوژيست دستيار خود در مطالعات خود دريافتند كه برخي از قندها مي‌توانند غشاءهاي آسيب ديده سلول‌ها را مورد هدف قرار دهند. آنها سپس قند موجود در پوسته صدف‌هاي دريايي را كه «چيتين» نام دارد، شناسايي كرده و آن را به درون نخاع حيوانات آزمايشگاهي فلج تزريق كردند.

 

اين محققان دريافتند كه قند مزبور سلول‌هاي آسيب ديده را مورد هدف قرار مي‌دهد و سوراخ‌هاي بين آنها را مسدود مي‌كند. پس از اينكه ثابت شد به اين شيوه سلول‌هاي عصبي ترميم شده‌اند، محققان كشف كردند كه سيگنال‌هاي الكتريكي كه براي حس كردن و حركت حياتي هستند، توانستند از ميان اين سلول‌هاي ترميم شده عبور كنند.

 

اين پژوهشگران با اندازه‌گيري واكنش مغز به سيگنال‌هاي عصبي توليد شده در پاهاي حيوانات فلج دريافتند كه ظرف 30 دقيقه پس از تزريق قند، سيگنال‌هاي الكتريكي دوباره احيا و برقرار مي‌شوند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...