رفتن به مطلب

داروي آشكارساز پلاك دندان


ارسال های توصیه شده

or_1147071.jpgممكن است دندان ‌هاي شما كاملا سفيد و درخشان باشد اما پشت اين مرواريدهاي سفيد، لكه‌ هاي سياهي از ميكروب پناه گرفته باشد و شما از آن ها بي ‌خبر باشيد.

داروهاي آشكار‌كننده ي پلاك دندان به شما كمك مي ‌كند كه از وجود اين ميكروب‌ ها آگاه شويد.

پلاك، لايه چسبنده‌ اي از مواد غذايي و باكتري ‌ها است كه روي دندان‌ هاي شما شكل مي ‌گيرد و عامل اصلي پوسيدگي‌ ها و بيماري‌ هاي لثه است.

اگر نتوانيد آن را درست تميز كنيد، حجمش بيشتر و جنسش سخت ‌تر مي ‌شود و مي ‌تواند بعد از چند روز حتي به صورت معدني در آيد. در اين حالت است كه شما نمي ‌توانيد پلاك‌ معدني سخت ‌شده را با مسواك و نخ از روي دندان برداريد و بايد به دندانپزشك مراجعه كنيد تا با وسايل خاصي، جرم را از روي دندان ‌هاي شما بر دارد.

لايه پلاك ميكروبي روي دندان‌ ها، به ظاهر بي‌ رنگ است و شما نمي ‌توانيد آن را ببينيد و ممكن است هنگام مسواك ‌زدن نتوانيد بعضي قسمت ‌هاي سطح دندان را از وجود پلاك تميز كنيد.

يكي از روش‌ هاي موثر در آموزش و تمرين درست مسواك ‌زدن، استفاده از داروي آشكار ساز پلاك دندان است كه به صورت قرص(plaque disclosing tablet) يا محلول موجود است.

با راهنمايي دندانپزشك، اين دارو براي آموزش شما جهت تميز كردن دقيق دندان از پلاك ميكروبي و رفع خطاهاي مسواك ‌زدن بسيار موثر است.

اين دارو، خوراكي نيست؛ بلكه قرص آن به صورت جويدني و محلول آن به كمك پنبه ي كوچكي به صورت موضعي روي دندان ‌ها استفاده مي‌ شود.

or_15934.jpg

پس از اين كه به طور معمول از نخ دندان و مسواك استفاده كرديد، بايد اين قرص ‌هاي قرمز يا صورتي رنگ را بجويد تا در بزاق دهان حل شود و سپس با زبان تمام سطوح دنداني را به آن آغشته كنيد و اضافي آن را از دهان ‌تان خارج كنيد.

حالا مي ‌توانيد دندان‌ هاي ‌تان را مقابل آينه نگاه كنيد. هم چنين مي ‌توانيد از يك آينه دندان ‌پزشكي هم براي بررسي سطوح داخلي دندان‌ ها استفاده كنيد.

هر سطحي كه تميز نشده باشد و هنوز پلاك دنداني در آن، باقي ‌مانده باشد، به رنگ قرمز صورتي آغشته مي ‌شود و شما بايد آن را دوباره تميز كنيد.

اين قرص‌ ها حاوي عناصر گياهي قرمز رنگ بي ‌ضرري است كه به پلاك باقي ‌مانده روي دندان‌ هاي شما مي ‌چسبد و به طور موقت، آن را قرمز رنگ مي‌ كند تا شما نواحي تميز نشده را ببينيد.

اين قرص ‌ها هيچ عارضه ي جانبي ندارند و تنها چيزي كه مي ‌تواند نامطلوب باشد، قرمز شدن سطح زبان و داخل دهان به مدت چند ساعت است. توصيه مي‌ كنم كه اين قرص را شب‌ ها استفاده كنيد كه مشكلي از لحاظ نماي رنگي دهان تان نداشته باشيد.

اين قرص‌ ها به شما كمك مي ‌كند كه روش مسواك ‌زدن تان را تقويت كنيد. در حالت معمول ممكن است شما متوجه قسمت‌ هاي تميز نشده، دندان‌ هاي ‌تان نشويد ولي قرص‌ هاي آشكار ساز به شما كمك مي ‌كند تا نواحي مخفي و تميز نشده دندان را پيدا كند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...