رفتن به مطلب

گردهمایی تجلیل از پهلوانان طبیعت- 26 مرداد94 ساعت 17 پارک پردیسان


ارسال های توصیه شده

در گردهمایی تجلیل از پهلوانان طبیعت:

[h=1]ستارگان هنر، ورزش و محیط زیست گرد هم می آیند[/h]

زیست بوم: گردهمایی تجلیل از پهلوانان طبیعت با حضور ستارگان ادبیات، سینما، ورزش و محیط زیست برگزار می شود.25947_833.jpg

 

 

 

به گزارش زیست بوم، در این گردهمایی به 20 نفر از برگزیدگان در رشته های کاريکاتوريست بوم پاد، بازيگر بوم پاد، رسانه بوم پاد، عکاس بوم پاد، مدرس بوم پاد، فدراسيون بوم پاد، انجمن بوم پاد، مستند ساز بوم پاد، نقاش بوم پاد، خبرنگار بوم پاد، مدير ورزشی بوم پاد، کارگردان بوم پاد، موسيقی دان بوم پاد، ورزشکار بوم پاد، مولف بوم پاد، چهره ماندگار بوم پاد، مجری بوم پاد، برنامه ساز بوم پاد، خواننده بوم پاد و فیلم ساز بوم پاد بیست عنوان تنديسی هستند که به پهلوانان طبيعت اهدا خواهد شد.

 

 

دفتر محيط زيست و توسعه پايدار وزارت ورزش و جوانان با همکاری چند تشکل مردمی و پایگاه خبری روز دوشنبه 26 مرداد ماه از هفده «پهلوان طبيعت» تجليل می نمايد.

 

 

در اين مراسم که با هدف برقراری تعامل سازنده ميان وزارت ورزش و جوانان و سمن های محيط زيستی فعال در بخش ورزش و همچنين ترغيب ساير سمن ها جهت فعاليت هر چه بيشتر در اين حوزه برگزار می شود، از تنديس بوم پاد (نگهبان سرزمين) رونمايی خواهد شد.

 

 

اين تنديس که طرحی از تکه سفال کشف شده در تپه «موسيان» در فاصله سالهای 3600 و 3300 پيش از ميلاد است، انسان هايی را در حال ورزش و فعاليت نشان می دهد که به اجرای آيين خرمن کوبي (باران آوری) مشغول هستند.

 

 

تاکنون حضور چهره هایی چون دکتر گودرزی وزیر ورزش، داریوش مهرجویی، محمود دولت آبادی، رامبد جوان، مهناز افشار، نگار جواهریان، منوچهر زندی، مازیار ناظمی، مهدی طارمی، محسن بنگر، مهدی پاشازاده، ابراهیم جوادی، آرش میراسماعیلی، هوشنگ ضیایی، صمد نیکخواه بهرامی، رضا یزدانی، علی قلم سیاه و .... در این مراسم قطعی شده است.

 

 

این مراسم روز دوشنبه 26 مردادماه از ساعت 17 تا 20 به میزبانی سالن همایش های بین المللی سازمان حفاظت محیط زیست واقع در پارک پردیسان برگزار خواهد شد.

25948_645.jpg

لینک به دیدگاه

[h=1]20 تندیس بوم پاد در آیین پهلوانان طبیعت در دستان فعالان هنر، ورزش و محیط زیست جای گرفت+تصاویر[/h]

به گزارش زیست بوم، مراسم تجلیل از پهلوانان طبیعت با حضور وزیر ورزش و جوانان، معاونان ارشد حوزه محیط زیست و وزارت ورزش و جوانان،جمعی از هنرمندان، ورزشکاران رشته های مختلف و اصحاب رسانه در سازمان محیط زیست برگزار شد.

زیست بوم: در گردهمایی فعالان محیط زیست در ورزش با اهدای تندیس بوم پاد به 20 برگزیده تجلیل شد.

به گزارش زیست بوم، مراسم تجلیل از پهلوانان طبیعت با حضور وزیر ورزش و جوانان، معاونان ارشد حوزه محیط زیست و وزارت ورزش و جوانان،جمعی از هنرمندان، ورزشکاران رشته های مختلف و اصحاب رسانه در سازمان محیط زیست برگزار شد.

 

 

دراین مراسم مجری برنامه با اشاره به اینکه وزارت ورزش و جوانان تنها مجموعه ورزشی جهان است که معاونت حفاظت از محیط زیست را راه اندازی کرده است گفت : باعث افتخار است که وزارت ورزش با سازمان محیط زیست همکاری می کنند.25951_594.jpg

 

 

در این برنامه که توسط دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان برنامه ریزی شده بود، دکتر مجابی معاون پارلمانی سازمان محیط زیست پیام معصومه ابتکار، رییس سازمان محیط زیست را که به دلیل سفر به استان مرکزی امکان حضور در این آیین را نداشت برای حضار قرائت کرد.

 

 

در بخشی از این پیام آمده بود : در روزگاری به سر می بریم که محیط زیست دچار مشکل است و نیاز به قهرمان دارد . اگر چه حفظ محیط زیست بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران وظیفه همه آحاد جامعه است اما ورزشکاران به دلیل شرایطی که دارند با انگیزه های داوطلبانه گام های ارزنده ای را برای حفظ حفاظت از طبیعت برداشته اند.

 

 

پس از قرائت پیام رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست مجابی با اشاره به متن ابتکار گفت : حفظ محیط زیست وظیفه عمومی است و ودیعه ای است که آیندگان در اختیار ما قرا داده اند، متاسفانه امروز بحران محیط زیست کم نیست .بحران موجود در زمینه آب ، آلودگی هوا و انقراض های مختلف زیستی نشان از مشکلاتی است که در زمینه محیط زیست وجود دارد اما خوشبختانه دغدغه اصلی رییس جمهوری و دولت یازدهم محیط زیست است و ما امیدواریم با برنامه هایی که داریم بتوانیم اقدامات موثری برای حل مشکلات انجام دهیم.

 

 

*اهدا تندیس برترین بوم پادها/ داریوش مهرجویی از وزیر ورزش و جوانان جایزه دریافت کرد

 

 

تقدیر از 20 نفر از فعالان عرصه محیط زیست بخش دیگر این برنامه بود.

 

 

دراین مراسم داریوش مهرجویی کارگردان نام آشنای سینمای ایران تندیس کارگردان برتر بوم پاد را از وزیر ورزش و جوانان دریافت کرد.

 

 

مهرجویی در سخنانی کوتاه با اشاره به حل نشدن معضل آلودگی هوا گفت : من مطلبی نوشتم با این مضموم که شهری مثل نیویورک ،شیکاگو ، لندن و پاریس هم زمانی آلوده بودن اما می بینیم که آلودگی در سال های اخیر در آن کشورها کم شده است .

 

 

کارگردان فیلم نارنجی پوش اضافه کرد:راه حل آنها برای کمرنگ کردن آلودگی هوا بسیار ساده بود ،من فکر می کنم ما هم می توانیم این کار را انجام دهیم . آنها خودروهای خراب را از دور خارج می کنند و به افراد اتومبیل نو می دهند بعد خودروهای اسقاطی را بازیافت می کنند .فکر می کنم خانم ابتکار هم اگر کمپینی دراین زمینه راه اندازی کنند و بتوانند از سازمان ها و نهادها مختلف مثل آستان قدس رضوی کمک بگیرند ما هم می توانیم مشکلات آلودگی هوا را کمتر داشته باشیم.25952_663.jpg

 

 

پس از مهرجویی نوبت به وزیر ورزش و جوانان رسید. گودرزی در سخنانی با تایید صحبت های مهرجویی افزود : به نظر من انسان ها باعث تخریب محیط زیست می شوند.

 

 

وی افزود : بنا ندارم درباره ضرورت حفظ محیط زیست صحبت کنم اما ورود ورزشکاران ، هنرمندان، سیاستمداران و همچنین اصحاب رسانه برای حفاظت از محیط زیست ضروری است ؛ ورود این دلسوزان باعث می شود حساسیت عمومی دراین باره بالا رود. اعتقاد دارم مردم باید در زمینه چگونگی حفاظت از محیط زیست خود آگاه شوند، چرا که آلودگی محیط زیست مشکلات روحی و جسمی زیادی برای آنان به وجود می آورد. امیدوارم هنرمندان و اصحاب رسانه از طریق مختلف به بالا رفتن آگاهی عمومی در زمینه حفاظت از محیط زیست کمک کنند.

 

 

برپایه این گزارش، تندیس بوم پاد در بخش موسیقی اهدا شد و در دستان نیما عظیمی نژاد جای گرفت . تندیس بوم پادی که توسط میثم کرازی به وی تقدیم شد.

 

 

عظیمی نژاد زمان دریافت جایزه گفت: فکر می کنم کمبود در دلسوزی ماست . همه می دانیم که راه حل درست شدن مشکلات چیست اما همراهی و همفکری برای از بین بردن مشکلات وجود ندارد.

 

 

برگزار کنندگان این مراسم، جایزه انجمن بوم پاد را به مرتضی اسلامی دبیر انجمن یوزپلنگ ایرانی تقدیم کردند.

 

 

رامبد جوان به عنوان برترین مجری بوم پاد از مازیار ناظمی جایزه دریافت کرد.25956_964.jpg

 

 

جوان پس از دریافت این تندیس گفت: پیدا کردن راهی برای حل مشکل محیط زیستی از برگزاری ای مراسم مهم تراست. متاسفانه همه ما در هر جایگاه و مقامی که هستیم به محیط زیست بی تفاوتیم. باید راهی پیدا کنیم که مشکلات محیط زیستی کمتر شود.

 

 

در ادامه نامور عباسیان، عکاس برجسته جایزه برترین عکاس بوم پاد را به استاد علی قلم سیاه تقدیم کرد.

 

 

پس از اهدا جایزه به پنج نفر از برترین های بوم پاد، دکتر احمدی،مشاور وزیر ورزش و جوانان به سخنرانی پرداخت.

 

 

وی با تقدیر از حافظان محیط زیست گفت : یکی از اقداماتی که در حفظ محیط زیست شکل گرفت دفتر حفاظت از محیط زیست در وزارت ورزش بود.

 

 

احمدی افزود : ما با تاکید وزیر ورزش سعی کردیم از طریق تاسیس این دفتر از راه ورزش قدمی در راه حفاظت از محیط زیست برداریم .

 

 

*بخش دوم اهدا تندیس ها

 

 

بعد از خاتمه سخنان مشاور وزیر ورزش و جوانان بخش دوم اهدا جوایز آغاز شد که دراین بخش نگار جواهریان تندیس برترین بازیگر بوم پاد را به سام نوری اهدا کرد.

 

 

نوری پس از دریافت جایزه گفت : برایم کسب این جایزه غیر منتظره بود. حفاظت از محیط زیست وظیفه همه ماست و باید برای رفع بحران بی آبی همه با هم همراهی کنیم.25953_879.jpg

 

 

جایزه بعدی مربوط به ورزشکار بوم پاد بود. صمد نیکخواه بهرامی ،بسکتبالیست تیم ملی جایزه را به دختر علی روغنچی، دوچرخه سوار نمونه داد که خود نتوانسته بود در مراسم حضور یابد.

 

 

پس از آن نوبت به تقدیر از خبرنگار بوم پاد رسید که در این بخش مهناز افشار جایزه برترین خبرنگار بوم پاد را به زهرا کشوری اهدا کرد.

 

 

جایزه معلم بوم پاد را دکتر اصغر محمدی فاضل به مهندس هوشنگ ضیایی اعطا کرد.

 

 

پس از اهدای جوایز محمد درویش، مدیر دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست در سخنانی کوتاه از وزیر ورزش و جوانان و هیات همراه وی برای حمایت از محیط زیست تقدیر کرد و از حاضران خواست آنها را تشویق کنند.

 

 

پس از سخنان درویشی نوبت به اهدا جوایز بخش سوم رسید.

 

 

* بخش سوم اهدا جوایز

 

 

جایزه برترین خواننده بوم پاد به رضا یزدانی رسید. یزدانی پس از دریافت جایزه گفت : از 14 سال پیش ترانه های زیادی در زمینه محیط زیست خوانده ام اما این اولین جایزه ای است که در این زمینه به من داده می شود.25954_719.jpg

 

 

او با خواندن بخش هایی از ترانه هایی که در طول این سال ها خوانده گفت : متاسفانه هیچکدام از این ترانه ها از رسانه ملی کشور پخش نشد درحالیکه این ترانه ها برای محیط زیست خوانده شده است. همه ما در حد خودمان سعی می کنیم به حفاظت از محیط زیست کمک کنیم و امیدواریم این تلاش ها دیده شود.

 

 

پس از صحبت های رضا یزدانی، مهدی پاشازاده بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال تندیس مستندساز پاد را به فتح الله امیری برنده سیمرغ بلورین جشنواره فجر اهدا کرد.

 

 

امیری پس از دریافت تندیس گفت : خوشحالم که جایزه را از یک استقلالی دریافت کردم. اين جايزه رو تقديم ميكنم به پهلوانان گمنام طبيعت كشورمان، محيط بانان زحمتكش.

 

 

در ادامه جایزه کاریکاتوریست برتر بوم پاد به محمدرضا میرشاه ولد رسید. وی بعد از دریافت تندیس بوم پاد چنین گفت :کاریکاتوریست باید حرفش را روی کاغذ بزند، اگر بگذارند می زنیم، خواهش می کنم بگذارید.

 

 

افشین مولایی مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت ورزش و جوانان جایزه مولف بوم پاد را به هومن بهمن پور اهدا کرد.

 

 

همچنین نیما نکیسا دروازه بان اسبق تیم ملی؛ جایزه برنامه ساز برتر بوم پاد را به الهام پورهادی تقدیم کرد.25957_376.jpg

 

 

پس از آن احمدی، مشاور وزیر ورزش و جوانان بار دیگر برصحنه آمد تا جایزه مدیر ورزشی بوم پاد را به رضا گل محمدی اهدا کند.

 

 

آرش میراسماعیلی جودوکار تندیس بعدی را به پرهام دیباج به عنوان برترین فیلمساز بوم پاد اهدا کرد.

 

 

عباس محمدی دیده بان کوهستان نفر بعدی بود که بر روی صحنه آمد تا جایزه برترین نقاش بوم پاد را به محمد کبریا تقدیم کند.

 

 

در ادمه این برنامه منوچهر زندی پیشکسوت ورزشی تندیس رسانه آنلاین بوم پاد این مراسم را به احسان محمدی برای پایگاه خبری تحلیلی زیست بوم اهدا کرد.

 

 

لازم به ذکر است جایزه چهره ملی بوم پاد دراین مراسم به عبدالله اشتری مدیرعامل انجمن حفظ محیط کوهستان اهدا شد.

 

 

تقدیر از برگزار کنندگان آیین بزرگداشت پهلوانان طبیعت آخرین بخش مراسم بود.

 

 

 

برنا

25959_967.jpg

داریوش مهرجویی/کارگردان بوم پاد

25963_255.jpg

صمد نیکخواه بهرامی ستاره بسکتبال در حال اهدای جایزه ورزشکار بوم پاد به دختر علی روغنچی

 

 

25962_321.jpg

رضا یزدانی/ خواننده بوم پاد

25961_820.jpg

علی قلم سیاه/عکاس بوم پاد

25960_113.jpg

نیما عظیمی نژاد/ موسیقی بوم پاد

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...