رفتن به مطلب

استفاده از نانوساختارهای پلاسمونیک در پنل‌های خورشیدی


ارسال های توصیه شده

استفاده از نانوساختارهای پلاسمونیک در پنل‌های خورشیدی

 

3416069_981.jpg

 

مطالعات اخیر نشان می‌دهد تولید الکترون‌های داغ صرفه‌ی اقتصادی دارد و برای تولید سلول‌های خورشیدی مبتنی بر فلزات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از سایت Phys.irg ، تحقیقات جدید در دانشگاه Rice برای مهار قدرت جذب نور نانومواد در جهت افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ سلول‌های خورشیدی فتوولتاییک به مهندسین کمک می‌کند.

 

اگرچه صنعت انرژی خورشیدی تا 34 درصد در سال 2014 رشد داشته اما هنوز هم به پیشرفت‌های اساسی در جهت کاهش هزینه‌های برق خورشیدی در هر کیلووات ساعت نیاز است.

 

دانشمندان آزمایشگاه نانوفوتونیک Rice، روشی جدید برای طراحی پنل های خورشیدی ارائه دادند که جذب نور در آن توسط نانو مواد اتفاق می‌افتد‌. این روش به مهندسان انرژی برای تعیین پتانسیل تولید برق با هر گونه آرایش فلزی کمک می‌کند.

 

محققان مطالعه‌ روی جذب نور نانو مواد شامل نانو ذرات فلزی که نور را به پلاسمو‌ن‌ها تبدیل می‌کند و امواج الکترونها مانند سیال در سراسر سطح ذرات جریان می‌یابند انجام دادند.

 

Zheng مدیر عامل موسسه Lanp معتقد است یکی از پدیده‌های جالب زمانی رخ می‌دهد که نور روی یک نانو ذره فلزی یا نانو ساختار فلزی تابیده شود و زیر مجموعه‌ای از الکترون‌ها در فلز به سطح بالاتری از انرژی تحریک شوند دانشمندان به این فرآیند الکترون داغ یا حامل های داغ می‌گویند.

 

Halas استاد مهندسی برق و کامپیوتر گفت: الکترون‌های داغ به خصوص برای انرژی خورشیدی بسیار کاربرد دارد زیرا این حامل‌ها می‌توانند برای ایجاد دستگاه‌هایی که جریان مستقیم تولید می‌کنند یا راندن واکنش‌های شیمیایی روی سطوح فلزی مناسب باشند.

 

کارآمد ترین سلول‌های فتوولتاییک امروزی از ترکیبی از نیمه‌هادی‌ها استفاده می‌شوند که از عناصر کمیاب و گران مانند گالیم و ایندیم ساخته می‌شوند. استفاده از نانو ساختارهای پلاسمونیک با نیمه‌هادی‌های کم هزینه مانند اکسیدهای فلزی راهی برای کاهش هزینه‌های تولید می‌باشد.

 

علاوه بر این نانو ساختارهای پلاسمونیک دارای خواص نوری قابل کنترل هستند این روش در تکنولوژی رنگ صفحه نمایش lED، تولید بخار با قدرت خورشیدی و سنسورهای رنگی به تقلید از چشم به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...