رفتن به مطلب

ساخت یک ربات مینیاتوری چهارپا با سرعتی دیوانه وار


Mahnaazz

ارسال های توصیه شده

frzz1rwc8sbifsrbdwbp.jpg

با نگاهی به ربات های پادار دانشگاه برکلی، می بینیم که این ربات ها بسیار باهوش و بسیار سریع می باشند. با این حال، ربات کوچک نشان داده شده در تصویر بالا از دانشگاه جانز هاپکینز، سریع ترین ربات در میان ربات های فعلی است. این ربات می تواند در سرعتی بیش از 30 طول بدن در هر ثانیه حرکت کند که معادل بیش از دو متر در هر ثانیه و 7.2 کیلومتر در ساعت است. تصور کنید، اگر شما امکان حرکت 30 طول بدن در هر ثانیه را داشتید، می توانسیتید با سرعت ۱۹۶ کیلومتر در ساعت حرکت کنید!

 

 

این ربات که هنوز نامی ندارد، بسیار جمع و جور و فشرده است و تنها دارای ابعاد 6.5x5.5x1 سانتی متر می باشد و با توجه به گفته های سازندگان، این احتمالا سریع ترین ربات پادار در این سایز محسوب می شود. این که این ربات، واقعا یک ربات پادار (و یا چهارپا) است یا خیر، احتمالا بحث برانگیز می باشد: در این ربات کوچک، پاهای چرخی وجود دارد که معمولا با عنوان whegs شناخته می شوند. چرخ هایی در آن وجود دارد که حرکات چرخشی را باعث می شوند، اما همچنین پاهایی در آن هست که در نقاطی گسسته با زمین در تماسند. برای توضیح بیشتر می توانیم بگوییم که whegs، بهترین های هر دو قابلیت را ارائه می دهد: می توان آن ها را به طور مستقیم با موتورهای معمولی برای دستیابی به سرعت بالا و کارایی هدایت کرد و در حالی که به طور همزمان، می توان با آن ها انقباض بر روی زمین ناهموار و موانع را نیز ارائه داد. علاوه بر این، شما به راحتی می توانید آن ها را تعویض کنید و با ساخت آنها از مواد فنری می توانید به ربات خود انطباق ببخشید.

لینک به دیدگاه

66d3hseu8bvqq6df0ko.jpg

 

چیزی که باعث می گردد ربات سریع شود، این واقعیت می باشد که در این ربات از چهار درایور موتور مستقل استفاده شده است، که هر کدام از آن ها دارای یک نسبت قدرت به وزن است که کاملا تحریک برانگیز می باشند. تنها با اندازه 6 میلی متر، توان خروجی موتورها در 40,000 دور بر دقیقه، 1.5 وات است که whegs های مجزا را از طریق دنده سیاره ای 16:1 هدایت می کنند. این ها ارزان نیستند، اما برای یک ربات کوچک با سرعتی دیوانه وار ساخته شده اند. و البته، whegs های مستقل گردنده، ربات را کوچکتر، سبک تر، ساده تر برای هدایت و به طور کلی کارآمدتر می سازند.

 

نسل فعلی این ربات قادر نیست از همه ی قدرت موتور خود بهره برداری کند: حتی در سرعت بالا، تنها از حدود 0.60 وات استفاده می کند که کمتر از نیمی از خروجی موتور است و افزایش سرعت چرخ باعث می شود ربات در امتداد زمین به بالا جهش کند و سرعت واقعی آن کاهش یابد. اما پتانسیل زیادی برای تعویض تعدادی whegs جدید تا طول 35 میلی متر (حدود دو برابر مدل موجود در ربات) در آن وجود دارد که ممکن است حتی سرعت بالاتر و توانایی حرکت در برابر موانع بسیار بزرگ و یا زمین های جنگی را با رباتی به اندازه کف دست ارائه کند.

"تجزیه و تحلیل بهره وری و اثربخشی این ربات مینیاتوری جدید چهار پا با هدایت مستقیم " توسط Christopher Y. Brown؛ Dana E. Vogtmann و Sarah Bergbreiter از دانشگاه جان هاپکینز، در ماه گذشته در کنفرانس بین المللی IEEE رباتیک و اتوماسیون (ICRA) در آلمان ارائه شد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...