رفتن به مطلب

گروه‌های خونی هم گاهی اوقات حساس می‌شوند


ارسال های توصیه شده

[h=2]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
گروه‌های خونی هم گاهی اوقات حساس می‌شوند[/h]

توانایی سیستم گوارش در هضم غذا در افراد با گروه‌های مختلف خونی متفاوت است.

3463698_296.jpgبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از bbc health؛ توانایی سیستم گوارش در هضم غذا در افراد با گروه‌های مختلف خونی متفاوت است، بنابراین بهتر است هرکس برنامه غذایی متناسب با گروه خونی خود را داشته باشد. همان طور که هر فردی یک سری ژن‌های مختلف و منحصر به فرد به خود دارد که روی وضعیت جسمی وی تأثیر می‌گذارد، گروه خونی نیز بر سلامت فرد تأثیرگذار است. در صورت مصرف موادغذایی نامناسب با گروه خونی ممکن است فرد دچار نفخ، سوءهاضمه، کندی متابولیسم و حتی سرطان شوید.اگرچه حذف کامل برخی از غذاها از رژیم غذایی روزانه ممکن نیست اما می‌توان مصرف آن را کاهش داد تا کمتر دچار مشکل شوید.

 

 

گروه خونی B

سیستم گوارش این گروه خونی قابلیت انطباق با موادغذایی مختلف را دارد. بنابراین بدون مشکل می‌توانند گوشت و لبنیات مصرف کنند. این افراد می‌توانند گوشت قرمز، ماهی، غلات و سبزیجات مصرف کنند. به این گروه توصیه می‌شود از مصرف طیور، ذرت، عدس، گندم سیاه و هر نوع تحفه تا حد ممکن پرهیز کنند.

 

 

گروه خونی A

این افراد برای تأمین سلامت نیاز به مصرف سبزی دارند. گیاه‌خواری مناسب این گروه است، زیرا سیستم گوارشی‌شان حساس است. با ورزش‌های سبک می‌توانند استرس را از خود دور کنند. به این افراد توصیه می‌شود سیب، میوه‌های توتی، انجیر، آووکادو، نان و پاستا مصرف کنند و از منابع پروتئین گیاهی مانند مغز میوه و سویا بیشتر از گوشت استفاده کنند. از آنجا که آنزیم‌های گوارش محدودیت عملکردی دارند، این دسته از افراد باید مصرف مرغ، گوشت قرمز، لوبیا و لبنیات را محدود کنند.

 

 

گروه خونی O

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که گروه خونی O قدیمی‌ترین نوع گروه خونی است و می‌توان آن را از بیش از 30 هزار سال پیش ردیابی کرد. افراد با این گروه خونی باید پروتئین مانند گوشت قرمز، طیور، غذاهای دریایی و سبزیجات مثل اسفناج، کلم پیچ و کلم بروکلی مصرف کنند. این افراد باید مصرف گندم، غلات، لوبیا، نخود، بادام زمینی و عدس را کاهش دهند. ممکن است با مصرف لبنیات و تخم مرغ نیز دچار مشکلات گوارشی شوند.

 

 

 

گروه خونی AB

این گروه خونی تنها هزار سال پیشینه دارد. افراد این گروه خونی دارای سیستم گوارش حساس هستند. مصرف لوبیا، بوقلمون، غذاهای دریایی و لبنیات به این گروه پیشنهاد می‌شود.

 

 

میوه‌هایی هم که می‌توانند مصرف کنند میوه‌های مثل سیب، هندوانه، انجیر و موز است.

 

 

این گروه باید از مصرف گوشت مرغ، گوشت گاو، گندم سیاه، ذرت و کافئین تا حد ممکن پرهیز کنید.

 

 

 

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...