رفتن به مطلب

درست کردن خاک برگ با چمن


masi eng

ارسال های توصیه شده

برای ساختن خاک چمن در اروپا گلکارانی که چمن های وسیعی در اختیار دارند هر موقع که چمن ها بلند می شوند آن ها را با ماشین می چینند و دسته بندی می کنند. چمن هایی که پس از چیدن برای تهیه خاک برگ روی هم می ریزند زیاد نباشد روی هم فشرده شوند و بلندی توده ی آن نباید بیش تر از 60 سانتی متر باشد، زیرا اگر بیشتر شود برگرداندن چمن ها برای این که هوا کاملا به آن ها نفوذ کند و بپوسد مشکل است، همچنین ممکن است طبقات زیرین نزدیک به زمین گندیده و فاسد شود. چمن ها اگر از چمنزاری که زمین آن رسی و شنی است چیده شده باشد خاک آن دارای مواد آهکی است، ولی اگر از چمنزارهای زمین های اسیدی باشد باید موقعی که چمن ها را روی هم می ریزند بین هر قشر چمن کمی پودر آهک نرم یا آرد توماس (Tomas) بپاشند.

بعد از این که این توده چمن شروع به خشک شدن کرد هر دو روز یک بار باید روی آن را با آب چاه آبپاشی کرد و هرچند روز یکبار آن ها را به کمک بیل برگرداند تا چمن ها به خوبی در اثر نفوذ هوا و آفتاب بپوسد. بعد از این که کاملا پوسید و آن را غربال کردند برای استفاده حاضر می شود. این خاک برای کاشت گل ها مخصوصا برای انواع گل داوودی بسیار مناسب است. خاک چمن چون همیشه مقدار زیادی آب را در خود نگه می دارد جزء خاک های سنگین است و اگر به این خاک در مواقع لزوم دسترسی نباشد به جای آن می توان خاک تازه مصرف کرد.

 

- See more at:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...