رفتن به مطلب

ابزارهای دستی کشاورزی


ارسال های توصیه شده

ابزارهای دستی کشاورزی (FARM HAND TOOLS) وسایلی هستند که در مزرعه از آن ها استفاده می شود. این ابزارها شامل وسایلی برای حمل شن و ماسه، وجین کردن، شخم زدن خاک، حمل کود و مواد و... می باشند. ابزارها و لوازم کشاورزی زیاد و متنوع هستند که در اینجا چند ابزار دستی ذکر شده است. این لوازم عبارتند از:

داس : این ابزار برای بریدن طراحی شده است و یک تیغه فولادی تیز دارد که متصل به یک دسته چوبی می باشد.

چنگک: این وسیله برای جدا کردن دانه ها از خرمن ها استفاده می شود و از دندانه های نازک یا ضخیم فلزی تشکیل شده که ضخیم و نازک بودن دندانه ها بستگی به کار مورد نظر دارد.

ابزار پیوند: تیغه های فلزی کوچک قاشقی شکل است که لبه های تیز کوچک و دسته چوبی دارد و برای پیوند زنی از این ابزار استفاده می شود.

فرغون : فرغون یک وسیله برای انتقال مواد است که یک چرخ دارد که در کشاورزی برای بارگیری و تخلیه مواد(شن، ماسه، کود و ...) استفاده می شود.

میله : میله های فلزی که به عنوان داربست برای بعضی از بوته های گیاهان استفاده می شود.

آبپاش: ظروف فلزی هستند که دارای یک مخزن آب و یک لوله با حفره های کوچک در سر آن می باشد و برای آبیاری گیاهان استفاده می شود.

شخم زن دستی: از چند تیغه تشکیل شده، بهتر است جنس این تیغه ها فولادی باشد و برای شخم زدن زمین از آن استفاده می شود و یک دسته چوبی یا فلزی دارد.

بیل: وسیله ای است که یک کفه فلزی مستطیلی دارد و برای جابه جا کردن خاک و صاف کردن سطح زمین از آن استفاده می شود و دسته آن فلزی یا چوبی است.

بیلچه: ابزاری که در انتهای آن یک کفه فلزی است ، برای جابه جا کردن خاک، جابه جا کردن بوته ها و گل ها از آن استفاده می شود.

ابزار وجین: برای کندن علف های هرز و خارج کردن آن ها از زمین از این وسیله استفاده می شود.

سمپاش: این وسیله یک مخزن برای ریختن سم در آن دارد و برای سمپاشی گیاهان استفاده می شود.

ابزار نشا: از این وسیله برای ایجاد گودال در زمین استفاده می شود. زمانی که بوته های گیاهان در سینی نشا به اندازه مناسب رسید، با این وسیله یک گودال در زمین ایجاد می کنند و بعد بوته را در آن می کارند.

Untitled.png

302684656_262.jpg

 

- See more at:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...