رفتن به مطلب

تصويري از يک منظومه خورشيدي نوزاد


ارسال های توصیه شده

توسط ستاره شناسان كشف شد

تصويري از يک منظومه خورشيدي نوزاد ... :icon_gol::icon_gol::ws2:

جام جم آنلاين: ستاره شناسان آمريکايي با استفاده از تلسکوپ کک در هاوايي موفق شدند تصويري از يک منظومه خورشيدي نوزاد در کهکشان راه شيري تهيه کنند...

100877645470.jpg

به گزارش UA News، دانشمندان دانشگاه آريزونا با استفاده از دستگاه «آسترا» بر روي تلسکوپ کک موفق شدند اين تصوير جديد را از يک منظومه در حال تولد تهيه کنند.

اين تصوير يک ديسک اوليه منظومه سياره اي را نشان مي دهد که داخل آن توده هايي از گاز و گرد و غبار با سرعت مي چرخند و غذاي لازم براي رشد ستاره اي در مرکز منظومه و سيارات و شهاب سنگ ها در اطراف اين ستاره را تامين مي کنند.

اين منظومه خورشيدي در کهکشان راه شيري و در فاصله 500 سال نوري از زمين قرار دارد. اين منظومه بسيار جوان است و به احتمال زياد ظرف چند ميليون سال آينده سياره هاي گازي غول پيکري در ابعاد و ويژگي هاي مشتري و زحل درون آن متولد مي شوند و در آينده دورتر سيارات جامد و سنگي مشابه زمين ، زهره و مريخ نيز مي توانند درون اين منظومه شکل گيرند.

ستارگان از توده هاي گاز و گرد و غباري که زير اثرات نيروي گرانش فرو مي پاشند ، متولد مي شوند و در فرايندي که بهينه سازي نام دارد جرم گازي را که به دور ديسک مي چرخد به دست مي آورند. اين فرايندي است که ستاره شناسان آمريکايي موفق شدند به طور مستقيم آن را رصد کنند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...